Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak i czym uszczelnić aluminiową rurkę bez demontażu ?

eurotips 09 Lip 2016 23:12 2631 22
  • #1 09 Lip 2016 23:12
    eurotips
    Poziom 33  

    Aluminiowa rurka o średnicy 6/5mm przetarta w jednym miejscu rozszczelniła się.
    Nie mam póki co możliwości wymiany i chcę to uszczelnić. Problem stanowi olej hydrauliczny który się w tym miejscu wydostaje, kropelka tworzy się w ciągu kilku minut ale skutecznie utrudnia naprawę, próbowałem Poxipolu ale bez efektu, żadna taśma też nie uszczelnia, problemem jest właśnie ten olej. Rurki termokurczliwej nie ma możliwości założyć, nie da się tego rozebrać. Ktoś zna jakieś preparat do uszczelnienia tłustej rurki aluminiowej ?

  • #2 09 Lip 2016 23:19
    henrykS
    Poziom 18  

    Czy tego oleju nie można np. opróżnić na czas naprawy?
    Co to za urządzenie, czy musi ciągle być w ruchu?

  • #3 09 Lip 2016 23:26
    Piotrek#G
    Poziom 21  

    Duże to przetarcie? Spróbuj zlutować.

  • #4 09 Lip 2016 23:45
    eurotips
    Poziom 33  

    Na razie nie da się tego opróżnić bo fizycznie nie można tego rozebrać.
    Widać przetarcie taką fasolkę około 5 mm i w samym jej środku się sączy.
    Lutowanie odpada bo to wymaga demontażu i odtłuszczenia.

  • #5 09 Lip 2016 23:56
    ziemek56
    Poziom 18  

    Odtłuść acetonem i zalep masą chemoUTWARDZALNĄ. Możesz wzmocnić łącze zbrojeniem ... np włóknem poliuretanowym !. ALE BEZ ODTŁUSZCZANIA NIE DA SIĘ.

  • #6 10 Lip 2016 01:22
    sk700
    Poziom 28  

    eurotips napisał:
    Lutowanie odpada bo to wymaga demontażu i odtłuszczenia.

    Aluminium często lutuje się właśnie w tłuszczu aby uniemożliwić tworzenie się tlenków poprzez odcięcie dopływu powietrza. Raczej obawiałbym odbieraniem ciepła przez olej hydrauliczny. Jaki jest jego przepływ i ciśnienie?

  • #7 10 Lip 2016 02:39
    wzagra
    Poziom 32  

    Spróbuj założyć opaskę z blachy i "ściągnąć" ją śrubą. Pod opaskę można dać podkładkę/uszczelkę z gumy.

    Coś jak tu lub tu

  • #8 10 Lip 2016 10:32
    eurotips
    Poziom 33  

    sk700 napisał:

    Aluminium często lutuje się właśnie w tłuszczu aby uniemożliwić tworzenie się tlenków poprzez odcięcie dopływu powietrza. Raczej obawiałbym odbieraniem ciepła przez olej hydrauliczny. Jaki jest jego przepływ i ciśnienie?


    Ciśnienie w czasie pracy wynosi 10 bar ale niestety nie spada do zera po wyłączeniu, utrzymuje się 2-3 bar .

    wzagra napisał:

    Spróbuj założyć opaskę z blachy i "ściągnąć" ją śrubą. Pod opaskę można dać podkładkę/uszczelkę z gumy.


    Tak już próbowałem, z gumą to nie zdaje egzaminu ale jak dam poxipol pod opaskę to olej ucieka dużo wolniej, ale jednak ucieka i z czasem coraz większa ilość. Zauważyłem że im klej szybciej wiąże tym lepszy efekt uszczelniania

  • #9 10 Lip 2016 12:51
    Tommy82
    Poziom 39  

    Opaska na gumie powinna doszczelnić daj 3 opaski w takim razie jedna koło drugiej.

  • #10 10 Lip 2016 13:33
    Magister_123
    Poziom 32  

    Założyć większa rurę przeciętą w pół. Odpowiednio dłuższą i ją zalutować. Duży palnik żeby szybko nagrzać i powinno się udać.

  • #11 10 Lip 2016 14:57
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    eurotips napisał:


    Ciśnienie w czasie pracy wynosi 10 bar ale niestety nie spada do zera po wyłączeniu, utrzymuje się 2-3 bar .
    Zrobisz tylko prowizorkę. Jedyne co mi do głowy przychodzi, to metalowa obejma, ściśle przylegająca i mocno skręcona, a pod nią uszczelka gumowa. Żaden klej czy masa uszczelniająca nie zadziała na tłustej powierzchni.
    Aceton odtłuszcza, ale nie w takim przypadku. Nadmiar oleju trzeba by usunąć wodą z detergentem i dopiero acetonem.
    Magister_123 napisał:
    Założyć większa rurę przeciętą w pół. Odpowiednio dłuższą i ją zalutować. Duży palnik żeby szybko nagrzać i powinno się udać.
    Czarno widzę lutowanie rury, w której płynie olej. Po pierwsze odbieranie ciepła. Po drugie, olej hydrauliczny zapala się w 300 stopniach.

  • #12 10 Lip 2016 17:52
    supchem
    Poziom 21  

    eurotips napisał:
    Na razie nie da się tego opróżnić bo fizycznie nie można tego rozebrać.

    Podstaw wiadro, jak się będzie dało to rozbierzesz i naprawisz :D
    A tak na serio to widziałem jakiś lut do aluminium który bardzo ładnie lutował i nie potrzebował wysokiej temperatury. Odpowiedni palnik powinien to dogrzać, a olej który płynie może się nie zapali, w dodatku bez powietrza.
    Trochę też nie chce mi się wierzyć że żadna opaska nie może tego utrzymać, być może aluminiowa rura się odkształca przy ściskaniu opaską, ale myślę że zastosowane odpowiedniej obejmy, która będzie sztywna załatwiło by problem na długi czas. Tyle tylko że ta obejma to nie może być jakaś blaszka i opaska ślimakowa do węży, to musi być sztywne, np odlewana taka jak na zdjęciu. Sam zastosowałem taką do wody o ciśnieniu ok. 10 bar i trzyma już 2 lata. Jak i czym uszczelnić aluminiową rurkę bez demontażu ?
    ps te obejmy produkuje firma "gebo" (obejmy gebo w grafika google)

  • #13 10 Lip 2016 22:01
    eurotips
    Poziom 33  

    Widzę że nie napisałem najważniejszego, przetarcie jest na zgięciu rurki,
    promień gięcia to jakieś 5cm i nie ma możliwości założyć obejmę.
    Dziadostwa nie mogę rozebrać, ta aluminiowa rurka wchodzi w przewód gumowy zakuty stalowym pierścieniem i jakby to zespawał ktoś, z drugiej strony przyspawana do elektrozaworu, chyba odpuszczę sobie bo grzecznościowa sprawa i nie wypada czegoś przekombinować i zniszczyć.

  • #14 11 Lip 2016 00:20
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    eurotips napisał:
    przetarcie jest na zgięciu rurki,
    Teraz to mówisz! ;)
    Zaspawanie tylko mi do głowy przychodzi, ale to po zlaniu oleju.

  • #15 11 Lip 2016 00:38
    supchem
    Poziom 21  

    eurotips napisał:
    ta aluminiowa rurka wchodzi w przewód gumowy zakuty stalowym pierścieniem i jakby to zespawał ktoś, z drugiej strony przyspawana do elektrozaworu

    Czyli to stanowi całość z elektrozaworem?
    Dlaczego nie można wyjąć- jeśli to urządzenie domowe to chyba nie pracuje 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu, jeśli to jakaś firma/fabryka no to cóż, trzeba się liczyć z tym ze sprzęt który przynosi zyski też się zużywa, trzeba się liczyć z tym że każda maszyna prędzej czy później będzie musiała stanąć i po prostu trzeba kupić co się popsuło i wymienić, a nie wymagać cudów od ludzi. W tirach też nikt nie zmienia opon w czasie jazdy. A póki maszyna nie może stanąć to się podstawia wiadro i czeka na możliwość zatrzymania bo niestety cudów nie ma.

  • #16 11 Lip 2016 13:37
    JAbłecznik
    Poziom 10  

    Wrzuć fotę bo wszyscy wróżymy z fusów ....

  • #17 11 Lip 2016 18:12
    CMS
    Moderator

    Myślę, że ratunkiem dla Ciebie może być Alumweld. Kiedyś przy pomocy palnika za 7PLN przytlutowałem tym śrubę M4 z "nierdzewki" do blachy stalowej 1,2mm, mimo, że mój stop służył niby tylko do "amelinium".
    Myślę, że stopem do "miękkiego lutowania za pomocą lutownicy" i porządnym palnikiem, powinieneś bez problemu załatać to przetarcie, nawet bez zatrzymywania maszyny. Aczkolwiek, sugeruję jednak ją wyłączyć, jeśli da radę.

    Pozdrawiam.
    CMS

  • #18 11 Lip 2016 19:22
    phantom48
    Poziom 26  

    Obwiń rurkę drutem np.nawojowym pociągniętym klejem epoksydowym ,kilka warstw.
    Jak ci się pomysł spodoba to podam trochę więcej szczegółów, gdyż w ten sposób postępowałem nie raz i było skuteczne.

  • #19 11 Lip 2016 22:16
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Pewnie rurka klimatyzacji , można zalutować ale po opróżnieniu z ciśnienia co nie stanowi problemu.

  • #20 11 Lip 2016 22:22
    eurotips
    Poziom 33  

    Założyłem "gips" ze szpachli samochodowej,
    byłoby idealnie jakby istniała taka lepsza Kropelka
    co powstrzymałaby wysięk przez chociażby kwadrans,
    bo szpachla idealnie trzyma na suchym i odtłuszczonym aluminium.

  • #21 12 Lip 2016 16:47
    CMS
    Moderator

    phantom48 napisał:
    Obwiń rurkę


    Kolega autor, już obwinia tą rurkę. Obwinia o utratę oleju z układu. Ale jak widać to nie pomaga.
    Może gdyby ją owinął to coś by to pomogło :)

    eurotips napisał:
    Założyłem "gips" ze szpachli samochodowej


    Ciekawa propozycja, na to bym nie wpadł. Szpachla jednak dość krucha jest, nawet ta z włóknami szklanymi, czy węglowymi.
    Ale skoro działa, to chwała za pomysł.

  • #22 18 Lip 2016 15:06
    Marian B
    Poziom 34  

    "Poxilina" z pewnością da radę. Problemem może być jedynie ciśnienie (jeżeli takie występuje i nie da się wyłączyć na czas twardnienia "Poxiliny").
    Za pomocą "Poxiliny" naprawiłem pękniętą rurę wodociągową. Oczywiście po "zamknięciu" wody (brak ciśnienia) na czas twardnienia. Rura ma się bardzo dobrze już kilka lat. "Poxilina" po stwardnieniu jest bardzo mocna, jest zresztą przeznaczona do napraw tego typu, w szczególności rur kanalizacyjnych i wodociągowych.

  • #23 19 Lip 2016 18:16
    pukury
    Poziom 35  

    Witam.
    stosowałem kiedyś klej typu " cyjanoakryl " - kropelki , itp.
    Są takie działające na tłuszcz - poszukaj.
    Zaleta - penetrują.
    Wada - nie zalewają.
    Jak byś ( jak Kol. napisał ) obwinął drucikiem stalowym i zakleił - to kto wie ?
    Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME