Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Witam co myślicie na temat kupna tłoka od Simsona S60 i zamontowaniu go Jawy 50

10 Lip 2016 10:12 2532 39
  • Poziom 9  
    Witam tak jak w temacie co myślicie na temat tego,żeby kupić tłok od Simsona S60 i zamontować go do Jawy 50. Oczywiście cylinder od Jawy pójdzie do szlifu a tokarz dorobi tulejkę pasująca do sworznia tłoka od Simsona .
  • Poziom 38  
    Jaki ma być sens takiej przeróbki? Robił ktoś coś takiego? Mierzyłeś jak to wyjdzie? Czasy otwarcia/zamknięcia kanałów? Odległość oś sworznia/denko tłoka? Stopień sprężania?
  • Poziom 9  
    Sens taki więcej mocy zdecydowany przyrost jej. Robił tak mój kolega. Skok tłoka jest taki sam jak w Jawie. Sprężanie powinno wyjść w okolicach 7 bar.
  • Poziom 22  
    Wymiary obu tłoków poproszę z simsona oraz jawy.
    Ile taka jawa pojeździła na takim tuningu, jak duży jest przyrost mocy?
    Widziałem silnik jawy z cylindrem simsona.
  • Poziom 22  
    Widocznie komuś brakowało mocy... sim na troszkę więcej mocy od jawy.
  • Poziom 21  
    Zacznijmy od tego że jawka dysponowała mocą nawet 3,5KM w standardzie (jak silnik nie był blokowany - bo ktoś wstawił zblokowany od ogara 200). Nim byś coś grzebał przy samym silniku polecałbym wymianę samego gaźnika (jinkov jest do bani) oraz przerobienie zapłonu na CDI lub chociaż bateryjny, już odczuwalnie moc wzrośnie. Bez tego wg mnie tuning tego silniczka nie ma sensu.
  • Warunkowo odblokowany
    Motorbike napisał:
    sim na troszkę więcej mocy od jawy
    Hmmm. Miałem kiedyś Jave 50 (skuter kilkuletni). Kilku kolegów miało Simsony (też skutery, nówki sztuki). Ja im zazdrościłem nowego skutera a oni mi starego bo, wąchali moje spaliny ;-).
  • Poziom 22  
    Autor pyta o drobną przeróbkę a dostaje odpowiedź o odblokowaniu i przeróbkach zapłonu oraz o wyższości jednej marki nad drugą, chyba trochę nie o tym temat.
    Co ta Jawa miała że była szybsza niż Simsony?
  • Warunkowo odblokowany
    Motorbike napisał:
    Co ta Jawa miała że była szybsza niż Simsony?
    Nie mam pojęcia. Na mechanice wtedy się nie znałem. Na pewno nie była tuningowana. Po prostu Simsony wąchały moje spaliny ;-).
  • Poziom 38  
    Tłok do S60 ma średnicę 41 mm. Tłoków od Simsonów zbytnio nie polecam - obecnie są produkowane z niewielkim owalizowaniem i baryłką aby nie tłukły się w cylindrze, ale ma to wadę w postaci natychmiastowego zacierania (puchnięcia) przy podaniu ognia na denko. Do tego masz takie same grube pierścienie, przez co większej mocy nie uzyskasz. Lepiej już poszukać tłoków od Sachsa itp. które miały fabrycznie sworzeń 14 mm, np: http://www.meteorpiston.com/Lists/Motorcycles...c%2D45aa%2D464b%2Dba9b%2D477393da5225&ID=5843 , jako ciekawostkę dodam mają one pierścień w kształcie L. Możliwe że będzie trzeba przerobić cylinder ze względu na inne wymiary tłoka, albo wykonać nową tuleję - w tym przypadku korzystniejsze byłoby wykonanie jej z dzielonym oknem ssącym (nie będzie tłoka frezowało).
    Co do zmiany średnicy sworznia, nie wiem jak tam wygląda otwór w korbowodzie pod tulejką. Gdyby tam był twardy i szlifowany (polerowany) materiał to można by spróbować zastosowania złożenia igiełkowego. Wtedy masz większy wybór tłoków na sworzeń 12 mm, z dużą baryłką (głośniejszy, ale nie spuchnie), z tym że niewiele tłoków nadaje się do zastosowania w silniku z dolotem sterowanym przez tłok.
  • Poziom 21  
    Wiem że są korbowody do jawki z łożyskiem igiełkowym po obu stronach, ale nie znam ich jakości.
  • Poziom 22  
    A może jakieś namiary gdzie dorabiają tłoki na wymiar? Mamy tłok i teraz rozwiercamy cylinder.
  • Poziom 9  
    Widzę wszyscy piszą mi o wszystkim innym tylko nie o tym co chce wiedzieć. Lepiej pojadę do mojego kolegi który takie coś już zrobił i śmiga na tym już 3 lata. Jak zrobię tę małą przeróbkę to powiem wam jak to wyszło.
  • Poziom 38  
    Jak zrobił i śmiga, to rób i ciesz się jazdą, za młogo też kombinowałem. Za taką poradą szukaj bardziej na forach typowo dla motorowerów czy skuterów. Tutaj prędzej pomożemy z elektryką.
  • Poziom 22  
    Zobacz jak to jest u kolegi zrobione i dokładnie co trzeba przerobić i opisz to tutaj, mnie ciekawi ta przeróbka.
    Na forach motorowerowych to mu napiszą kup Simsona albo inny gotowy motor, więc może być trudno.
  • Poziom 32  
    Do Jawy są (a przynajmniej kilka lat temu były) dostępne zestawy tłok+cylinder 60cm³. Sam robiłem taką przeróbkę i z czystym sumieniem mogę polecić. Nie widzę sensu kombinować jak koń pod górkę, chyba, że to sztuka dla sztuki. Fabryczne zestawy miały dobrane okna i nie trzeba było rzeźbić nic w cylindrze.
  • Moderator Samochody
    Ale zacząć należy od tego, co wlepienie tłoka od Simsona do Jawki ma przynieść? Bo nie rozumiem. Ani nie zwiększy się pojemność, ani stopień sprężania, z rozrządem też idzie pokombinować przy oryginalnym tłoku.
  • Poziom 38  
    romet2 napisał:
    Widzę wszyscy piszą mi o wszystkim innym tylko nie o tym co chce wiedzieć.

    Napisałeś:
    romet2 napisał:
    co myślicie na temat tego

    Więc czego jeszcze od Nas oczekujesz?

    Zmiana tłoka nie poprawi Ci osiągów. Z resztą oba tłoki są podobnie wykonane, różnica polega wyłącznie na innym stopie aluminium. Gdy włożysz lepszy tłok z cieńszymi pierścieniami to owszem, pozbędziesz się dzwonienia pierścieni co przełoży się na większą prędkość maksymalną. Natomiast przy większej baryłce tłok nie spuchnie przy zapierniczaniu na pełnym gazie.
  • Moderator Samochody
    Są przecież tłoki z jednym pierścieniem, do tych silników, a dwa to nie pierścienie tam dzwonią, tylko z reguły aluminiowe cieniutkie żebra cylindra.
  • Poziom 9  
    Witam po dłuższej przerwie. Udało mi się zrealizować mój plan i ogarek jest w trakcie docierania na tłoku od Simsona s60. Wszyscy ci którzy mówili ,że nie będzie różnicy w mocy byli w błędzie. Przyrost mocy jest i to dosyć duży chociaż ogarek jest jeszcze nie dotarty.
  • Poziom 22  
    Opisz co dokładnie wykonałeś i ile to teraz jedzie ?
  • Poziom 9  
    Ok nie ma problemu. Opiszę to tylko muszę go dotrzeć. Myślę ,że w niedzielę powinienem dać radę i będzie wszystko dokładnie co i jak.
  • Poziom 9  
    A więc tak co trzeba mieć do takiej przeróbki :
    tłok od Simsona S60 41 mm,
    cylinder rozwiercony pod tłok kosz takiej usługi ja po znajomościach 5 dych tak normalnie to około 110 zł,
    nową tulejkę do korbowodu taką ,żeby wchodził w nią sworzeń (musi mieć te 2 dziury jak masz w korbowodzie i kanał olejowy wgłębienie na środku tulejki ),
    trzeba zrobić uszczelkę pod cylinder z gambitu 2,5 mm grubości ,
    oryginalną uszczelkę pod głowice powiększyć do 41 mm,
    w głowicy jak ma się ten rowek gdzie wchodzi uszczelka trzeba go powiększyć do 41 mm,
    i jeszcze jedno trzeba mieć powiększone dysze do gaźnika lub gaźnik od Simsona inaczej jak będziemy chcieli wjechać w jakąś górę albo trochę przy katować na jakimś biegu to trzeba wcisnąć pompkę od gaźnika nogą.
    Moc się zwiększyło i to bardzo dużo mój ogarek wjeżdża w każdą górę jakie mam u siebie ,a nie są małe. Mój ogarek teraz jedzie około 80 km/h zależy jaki dzień ma.
    I to tyle co chciałem napisać jeżeli coś pominąłem to napiszcie chętnie odpowiem.
  • Poziom 9  
    Odświeżam temat zastąpiłem oryginalny gaźnik Ikov na Niemiecki od Simsona. Teraz nie trzeba już wciskać pompki gaźnika tylko normalnie cieszyć się z jazdy. Dodam tylko tyle ,że trzeba samemu dorobić lub przerobić oryginalny króciec ssący.
  • Poziom 22  
    A jaki dokładnie model gaźnika oraz jaka rozmiary dysz ?
    Jakie masz teraz spalanie ?
  • Poziom 9  
    Gaźnik od Simsona S51 gaźnik kupiłem kompletny więc nie mam pojęcia jakie ale najprawdopodobniej te nominalne. Spalanie w granicach przy spokojnej jeździe ok 4l a przy lekkim katowaniu ok 5l.
  • Poziom 22  
    5l to dużo, gaźniki mają rożne oznaczenia dlatego spytałem.
  • Poziom 38  
    A mój Simson 2.2l/100 km...
    Czytając to mam pewne uwagi.
    romet2 napisał:
    trzeba zrobić uszczelkę pod cylinder z gambitu 2,5 mm grubości

    Mam mieszane uczucia w tej kwestii. Płyty uszczelkowe powyżej 1 mm wykonywane są jako klejone. Wygodniej byłoby użyć podkładki z blachy.
    romet2 napisał:
    w głowicy jak ma się ten rowek gdzie wchodzi uszczelka trzeba go powiększyć do 41 mm

    Głowica powinna mieć średnicę większa od średnicy nominalnej cylindra, z powodów takich jak np. nadwymiary i dokładność (niecentryczność) montażu głowicy z cylindrem, oraz w kwestii offsetu tłoka (czy tłok jest na równo z krawędzią cylindra, czy poniżej).
    romet2 napisał:
    i jeszcze jedno trzeba mieć powiększone dysze do gaźnika lub gaźnik od Simsona inaczej jak będziemy chcieli wjechać w jakąś górę albo trochę przy katować na jakimś biegu to trzeba wcisnąć pompkę od gaźnika nogą.

    Podaj kąty OWK dla wydechu, okien przelotowych i okna ssącego. Na pierwszy rzut oka tłok od Simsona ma krótszy płaszcz, przez co mocno zwiększyłeś czas otwarcia okna ssącego. Przez to odczuwasz zmiany pomiędzy tłokiem Jawy a tłokiem Simsona. Ma to swoje plusy i minusy. Plus, że masz masz nieco większą moc na wysokich obrotach. Minus, że pogorszyła się praca silnika na niskich obrotach i masz dwa razy większe spalanie, bo powietrze przelatuje dwa razy przez gaźnik. Brak porządnego układu dolotowego też robi swoje. Różnicę byś odczuł przerabiając dolot na zawór membranowy.
  • Poziom 28  
    Ja pierniczę... 5 litrów pali silniczek o pojemności 60ccm, tyle co mój stary CX500. Spaprany rozrząd, wzrost mocy minimalny, spalanie ogromne... Nie kapie Ci benzyna z wydechu?