Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat podłączenia wyłącznika czasowego cs3-16

10 Lip 2016 14:42 1182 4
  • Poziom 2  
    Witam.
    Jestem nowy i kompetnie zielony w temacie.
    Kupiłem wyłącznik czasowy cs3-16 aby opóźnić wyłączanie oświetlenia przed domem.
    W przełączniku na ścianie mam kabel 3 zylowy, który zasila dwa rożne oświetlenia. Gdy zerwie czarny i brązowy przewód zapala się oświetlenie, którego wyłączenie chce opóźnić. Gdy natomiast zewre niebieski i czarny swieci się inna lampka, ale ja zostawiany bez ingerencji.
    Próbowałem połączyć ale nic z tego. Nie kleje schematu.
    Rozumiem ze L to czarna żyła. Czy N to ta brązowa?
    Proszę wyjaśnić łopatologicznie jak podłączyć te 4 magiczne kabelki wychodzące z opóźniacza.
    Załączam zdjęcie instrukcji oraz przełącznika na ścianie.
  • Poziom 16  
    Nie podłączysz bo nie masz N (neutralnego) w puszce chyba że znajdziesz puszkę rozgałęźną nad włącznikiem. Bo jak byś miał dwa przewody jeden z rozdziel-ki a drugi od lamp to by była inna bajka.
  • Poziom 2  
    Witam. Mam nad tymi przełącznikami dwie puszki a w niej multum przewodów. Jak to sprawdzić który mi potrzebny?mam multimetr. Rozumiem ze w przełączniku żyła czarna i brązowa to jest żyła L i potrzebna mi z puszki N. Jak ja znaleźć? Dzięki za chęci ;)
  • Poziom 16  
    Masz jakiegoś znajomego elektryka ? Bo jak wcześniej wspomniałeś nie masz bladego pojęcia. Ja mogę Ci powiedzieć jak to zrobić ale to Cie może zabić i będę miał człowieka na sumieniu
  • Poziom 2  
    Za każdym wpięciem w przewód miernika wyłączam różnicowke ;) także nie tykam tego pod napięciem. Tylko ze w tych dwóch puszkach jest dużo przewodów a ja na ścianie mam 3 przełączniki dwuprzyciskowe. Jak to znaleźć ?:)