Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy domowej roboty.

AudioMonster 10 Lip 2016 22:28 3699 48
  • #1 10 Lip 2016 22:28
    AudioMonster
    Poziom 4  

    Witam, przymierzam się do budowy silnika spalinowego na bazie części z agregatu od lodówki, lecz wywierciłem otwór w złym miejscu, w związku z tym czy mogę go zwyczajnie zaspawać i wywiercić nowy, czy wie ktoś, jak podłączyć cewkę WN z samochodu, aby iskrzyła cały czas gdy tylko jest podane napięcie ?

    Ps.Nie piszcie że się nie da, bo jest to możliwe, obejrzyjcie rosyjskie filmy na temat silnika spalinowego z agregatu od lodówki (jutro postaram się wrzucić link). Pozdrawiam.

    0 29
  • Relpol
  • #2 10 Lip 2016 22:44
    brofran
    Poziom 37  

    AudioMonster napisał:
    jak podłączyć cewkę WN z samochodu, aby iskrzyła cały czas gdy tylko jest podane napięcie ?

    Dziurę możesz zaspawać , ale jak cewka będzie cały czas iskrzyła , to taki silnik na pewno działał nie będzie . :D

    0
  • #3 10 Lip 2016 22:47
    AudioMonster
    Poziom 4  

    A zaspawana dziura nie będzie miała wpływu na pracę silnika ? (W środku nie będzie równo zaspawane, oczywiście spaw o tłok trzeć nie będzie)

    0
  • #4 10 Lip 2016 23:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale czemu ma służyć ten ''silnik'', skoro bez problemu na pęczki kupisz skuterowe z całą przekłądnią.

    0
  • #5 11 Lip 2016 10:05
    2700066
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 11 Lip 2016 12:48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Tak jak myślałem pomysł wybitnie dziecinny.
    Anie to się nie wkręca na obroty ani nie ma chłodzenia..

    Już silnik komara 49 jest lepszy od tego.

    Jeśli masz za dużo czasu to zrób coś sensownego.

    0
  • #8 11 Lip 2016 13:32
    AudioMonster
    Poziom 4  

    Daczego uważasz, że jest to bez sensu ? Po prostu chcę taki silnik zbudować i proszę was o pomoc w jego zbudowaniu, a nie dyskusję czy to ma sens.

    0
  • Relpol
  • #9 11 Lip 2016 13:55
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale on oprócz wątpliwego kręcenia się nic nie robi?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale on oprócz wątpliwego kręcenia się nic nie robi?

    Już lepiej było by zrobić z jakiejś sprężarki hs17 lub podobnej.
    Roboty tyle samo a efekt na pewno lepszy.

    0
  • #10 11 Lip 2016 14:28
    AudioMonster
    Poziom 4  

    Silnik będzie zrobiony z agrrgatu od lodówki, czy jeśli zaspawam i nie wyrównam tego otworu (przypominam, że tłok trzeć o spaw nie będzie to nie będzie działać ?), ponawiam pytanie, jak podłączyć cewkę WN od auta, aby iskrzyła cały czas, gdy ma podane 12v ?
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 11 Lip 2016 14:38
    brofran
    Poziom 37  

    AudioMonster napisał:
    ponawiam pytanie, jak podłączyć cewkę WN od auta, aby iskrzyła cały czas, gdy ma podane 12v

    Zbuduj generator na popularnym układzie NE 555. Można zrobić regulację częstotliwości , będziesz dobierał sobie jakie chcesz ( w określonych granicach ) .

    0
  • #12 11 Lip 2016 14:46
    zdzichra
    Poziom 29  

    AudioMonster napisał:
    ponawiam pytanie, jak podłączyć cewkę WN od auta, aby iskrzyła cały czas, gdy ma podane 12v ?

    W pierwszym filmiku widać że jest krzywka z przodu i to pewnie ona steruje zapłonem-poczytaj o instalacji zapłonowej z przerywaczem.Z tego co widzę świeca jest przyklejona na coś w rodzaju kleju dwuskładnikowego-nie stój za blisko jak uda ci się już odpalić bo świeca wbita w czoło lub inną część ciała to żadna przyjemność i boli.Dziurę zaspawać możesz czy to nie będzie przeszkadzało zależy tylko od twoich umiejętności.Życzę powodzenia w zabijaniu czasu :D
    Tu masz coś o wierze w filmiki z netu :D
    http://www.wiocha.pl/1256661,Mistrz-strzelania-do-puszek

    0
  • #13 11 Lip 2016 15:49
    AudioMonster
    Poziom 4  

    Czy można podłączyć tą cewkę tak aby iskrzyła, bez żadnych regulacji, jak najprościej ?, a świece myślałem żeby przyspawać do głowicy zrobionej z płaskownika.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 11 Lip 2016 16:06
    zdzichra
    Poziom 29  

    Musisz wyregulować moment zapłonu bo inaczej nie odpali,może nie być regulacji od np obrotów czy temperatury ale podstawowe ustawienie zapłonu zrobić musisz.Połączenie świecy musi być szczelne bo nie będzie kompresji.

    0
  • #15 11 Lip 2016 16:16
    AudioMonster
    Poziom 4  

    Widziałem silnik na elektrodzie, który miał iskrę generowaną cały czas. Skok tłoka to 17mm, czyli iskrę musiałbym podać gdy tłok będzie w odstępie ilu mm od najwyższego położenia ?
    I jak wtedy podłaczyć tą cewkę ?

    0
  • #16 11 Lip 2016 19:57
    brofran
    Poziom 37  

    Zadam proste pytanie : w jaki sposób chcesz podawać paliwo , a w jaki sposób usuwać spaliny z cylindra . Masz pojęcie o zasadach pracy najprostszych silników ?Agregat z lodówki to sprężarka , a nie silnik .
    Już kilku Ci tłumaczyło że iskra nie może być podawana przypadkowo , lub cały czas , a Ty wciąż swoje ... ech

    0
  • Pomocny post
    #17 11 Lip 2016 21:49
    Daro122
    Poziom 28  

    W małych silnikach różnych modeli są świece żarowe rozgrzewane baterią , mieszanka zapala od elementu żarowego , praca silnika podtrzymuje temperaturę tego żarnika i tak się to kręci bez kontroli momentu zapłonu , trzeba do tego odpowiednie paliwo i taki model śmiga ze 100 na godzinę , sam widziałem . Być może ciągła iska zastępuje taki żarnik .

    0
  • #18 11 Lip 2016 22:11
    deus.ex.machina
    Poziom 32  

    brofran napisał:
    Zadam proste pytanie : w jaki sposób chcesz podawać paliwo , a w jaki sposób usuwać spaliny z cylindra . Masz pojęcie o zasadach pracy najprostszych silników ?Agregat z lodówki to sprężarka , a nie silnik .
    Już kilku Ci tłumaczyło że iskra nie może być podawana przypadkowo , lub cały czas , a Ty wciąż swoje ... ech


    Z powietrzem, bijecie w chłopaka jak w bęben a w praktyce paliwem może być np LPG (gaz do zapalniczek) - pomyślcie jak budował silnik Otto czy Diesel - i czy w ich czasach były lepsze narzędzia i materiały.
    Tu naprawdę chodzi o mikromoce i właściwie pokonanie oporów tarcia własnego.

    0
  • #19 11 Lip 2016 22:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    deus.ex.machina napisał:
    w praktyce paliwem może być np LPG


    Ale bez smarowania się zatrze, już lepiej mieszankę kopcącą.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Albo wziąć sprężarkę klimatyzacji i z niej zrobić 6 cylindrowy silnik.

    0
  • #20 11 Lip 2016 22:48
    deus.ex.machina
    Poziom 32  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    deus.ex.machina napisał:
    w praktyce paliwem może być np LPG


    Ale bez smarowania się zatrze, już lepiej mieszankę kopcącą.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Albo wziąć sprężarkę klimatyzacji i z niej zrobić 6 cylindrowy silnik.


    To się zatrze... stanie się coś wielkiego? niech zrobi tłok z mosiądzu to się nie zatrze.

    0
  • #21 11 Lip 2016 23:17
    AudioMonster
    Poziom 4  

    Mam złą wiadomość, a mianowicie uszkodziłem cylinder podczas wiercenia :( , z budowy silnika nic nie wyjdzie, dziękuję za chęć pomocy, pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #22 12 Lip 2016 08:48
    ^ToM^
    Poziom 32  

    AudioMonster napisał:
    Mam złą wiadomość, a mianowicie uszkodziłem cylinder podczas wiercenia :( , z budowy silnika nic nie wyjdzie, dziękuję za chęć pomocy, pozdrawiam.


    Nie poddawaj się tak szybko. Idź na złom po następną sprężarkę i do dzieła - można się sporo nauczyć przy takiej zabawie.
    Prócz sprężarki, potrzebujesz jakiś prymitywny "gaźnik" gdzie będzie wytwarzana mieszanka paliwowo-powietrzna. Można zrobić z kawałka węża albo rurki. Musisz też mieć jakiś wydech - także kawałek rurki. Dodatkowo, jak już Ci koledzy pisali potrzebujesz aparat zapłonowy, który będzie wytwarzał iskrę na kilka mm przed GPZ (górny punkt zwrotny tłoka). Przeciętnie silniki dwusuwowe miały GPZ między 3-4 mm. Więc zapewne doświadczalnie gdzieś w tym zakresie można dobrać. Bez chociażby najbardziej prymitywnego aparatu zapłonowego to nie ruszy.
    Powodzenia!

    0
  • #23 12 Lip 2016 17:10
    rooter75
    Poziom 17  

    Zapłon najprościej na magneto zrobić tak jak w kosach i piłach jest, ewentualnie trochę trudniej wykorzystać efekt Halla.

    1
  • #24 12 Lip 2016 17:25
    Mad Max
    Poziom 23  

    ^ToM^ napisał:
    AudioMonster napisał:
    Mam złą wiadomość, a mianowicie uszkodziłem cylinder podczas wiercenia :( , z budowy silnika nic nie wyjdzie, dziękuję za chęć pomocy, pozdrawiam.


    Nie poddawaj się tak szybko. Idź na złom po następną sprężarkę i do dzieła - można się sporo nauczyć przy takiej zabawie.
    Prócz sprężarki, potrzebujesz jakiś prymitywny "gaźnik" gdzie będzie wytwarzana mieszanka paliwowo-powietrzna. Można zrobić z kawałka węża albo rurki. Musisz też mieć jakiś wydech - także kawałek rurki. Dodatkowo, jak już Ci koledzy pisali potrzebujesz aparat zapłonowy, który będzie wytwarzał iskrę na kilka mm przed GPZ (górny punkt zwrotny tłoka). Przeciętnie silniki dwusuwowe miały GPZ między 3-4 mm. Więc zapewne doświadczalnie gdzieś w tym zakresie można dobrać. Bez chociażby najbardziej prymitywnego aparatu zapłonowego to nie ruszy.
    Powodzenia!


    Z tymi kilkoma milimetrami przed GPZ w tym przypadku bym nie przesadzał - wszak ma 17mm skoku :D Kilka będzie, ale dziesiątych :) Mnie by cieszyło już zrobienie czegoś, co "samo" się będzie kręciło, nic innego robić nie musi.

    0
  • #25 12 Lip 2016 22:11
    AudioMonster
    Poziom 4  

    W najbliższym czasie wybiore sie na złomowisko po następny agregat, dzięki za motywacje do dalszej budowy tego silnika. Pozdrawiam.

    0
  • #26 12 Lip 2016 22:18
    ^ToM^
    Poziom 32  

    Mad Max napisał:

    Z tymi kilkoma milimetrami przed GPZ w tym przypadku bym nie przesadzał - wszak ma 17mm skoku :D Kilka będzie, ale dziesiątych :) Mnie by cieszyło już zrobienie czegoś, co "samo" się będzie kręciło, nic innego robić nie musi.


    Ma się rozumieć, że nie będzie to 4 mm. Przytoczyłem dla referencji orientacyjne dane krajowych dwusuwów aby od czegoś zacząć. Myślę że zapłon rzędu 1 mm przed GPZ będzie realny.

    AudioMonster napisał:
    W najbliższym czasie wybiore sie na złomowisko po następny agregat, dzięki za motywacje do dalszej budowy tego silnika. Pozdrawiam.


    Najważniejsza sprawa to rozpoczętą pracę próbować ukończyć:) Jak nieco poczytasz tu i ówdzie, pogooglasz i nas podpytasz to się uda.

    Pozdrawiam!

    0
  • #27 12 Lip 2016 22:33
    2700066
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 12 Lip 2016 22:39
    AudioMonster
    Poziom 4  

    Ma ktoś schemat układu zapłonowego?
    Pozdrawiam.
    ------------------------
    Jak prawidłowo wywiercic te otwory, aby znowu nie uszkodzić cylindra ?

    0
  • #29 12 Lip 2016 22:45
    robokop
    Moderator Samochody

    Małolepszy napisał:
    .
    ^ToM^ napisał:
    przed GPZ
    Chyba bardziej GMP.

    Przecie to to samo. Można to jeszcze nazwać ZZ. A iskra może ciągle skakać, działa to wtedy jak odpalanie od świecy żarowej- zapłon następuje w warunkach max ciśnienia. Zresztą biorąc pod uwagę że silnik jest raczej zalewany paliwem, to i nie ma co liczyć na prawidłowy cykl spalania.

    0
  • #30 12 Lip 2016 22:46
    AudioMonster
    Poziom 4  

    :?: czyli jak podawać iskrę ? :?:

    0