Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus MK1 Lift 1.8 TDDI - Nierówna praca, stukot pry zwiększaniu obrotów

11 Jul 2016 16:16 2379 11
  • Level 2  
    Witam,

    Posiadam Focusa po lifcie 2004r. z silnikiem 1.8 TDDI 90KM. Samochód ma przejechane prawie 240tyś.

    Pojawił się problem z pracą silnika. Do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów. Około 1000km temu został wymieniony olej wraz z filtrem oleju, dodatkowo filtr powietrza. Olej na którym samochód jeździ i przejechał prawie 70tyś to Mobil 1 15W40. Wszystko na bieżąco wymieniane. Pojawił się jakiś dziwny stukot w silniku, zwiększający się wraz z obrotami. Mam wrażenie jakby nie palił na wszystkich garach. Dodam że samochód nie stracił mocy, nie kopci, odpala na zimnym jak i ciepłym silniku bez żadnego problemu. Przy ok. 1200 obr/min dostaje wibracji. Zamieszczam film na którym słychać ten stukot, pracuje jak traktor przy większych obrotach. Proszę o pomoc w diagnozie, co może być przyczyna takiej pracy. Tłoki, panewka ? Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

    Nagrałem film, więc dla chętnych do pomocy mogę przesłać link, niestety tu nie mogę wstawić ze względu na brak postów.
  • Level 41  
    Dlaczego masz zalany olej 15W/40? Panewka pewnie.
  • Level 31  
    Pewnie zaraz oszczędności wyjdą bokiem silnika.
  • Helpful post
    Level 43  
    Miałem kiedyś podobnie,były wybite tulejki w korbowodach są takie gówniane żłobione , fachman szlifierz dorobił pełne z 1 dziurką i dzida...
  • Level 31  
    Stukot przy przyśpieszaniu i nierówna praca - może coś z wtryskiem , trzeba pod komputer .
  • Level 2  
    "Dlaczego masz zalany olej 15W/40? Panewka pewnie."
    Olej 15W40 tylko dlatego, że poprzedni właściciel na takim jeździł. Wiem że powinien być inny, ale nie chciałem zmieniać ze względu na doświadczenie. Zrobiłem tak przy silniku 1.5 dci w Scenicu II i długo się nie pocieszyłem samochodem.

    "Stukot przy przyśpieszaniu i nierówna praca - może coś z wtryskiem , trzeba pod komputer ."

    W przypadku wtrysków nie zaczął by kopcić i nie miałby mocy? Oczywiście unikam jazdy i absolutnie powyżej 2000 tyś obrotów nie wchodzę.

    Zauważyłem tylko jeszcze jedną rzecz, przy zgaszonym silniku odkręciłem korek od wlewu paliwa i syczało powietrze przez chwile, może się dodatkowo zapowietrza?


    Link do filmu:
    https://www.youtube.com/watch?v=YwcQx6Ij_Oc&feature=youtu.be

    Dodano po 2 [minuty]:

    andrzej20001 - dziękuję za punkty, dzięki Tobie mogłem wstawić link.
  • Level 41  
    W Scenicu zmiana oleju na inny co spowodowała?
  • Level 31  
    Wtrysk to nie jest - kontrolka silnika nie świeci się a w fokusie zaraz krzyczy . Muszę cię zmartwić - to stukanie tłoka o głowicę , spowodowane luzem na panewce . Prawdopodobnie zniszczenia w obszarze panewki ,wał , korbowód , uczynią naprawę nieopłacalną .Ściągaj miskę będzie wiadomo .
  • Level 2  
    sebap wrote:
    W Scenicu zmiana oleju na inny co spowodowała?



    Silnik (wersja 101KM) został wypłukany przez olej.
    Zaczął spalać olej, na ok. 100km olej znikał w mgnieniu oka, a nie miał żadnych wycieków, zaczął kopcić. Dodam iż turbo było w pełni sprawne. Po remoncie zaczął się zapowietrzać, doszła usterka wtrysków. Swoją drogą na liczniku miał 180tyś, po sprawdzeniu w salonie Renault ponad 300tyś :/ rocznik 2005. Z zewnątrz jak i wewnątrz brak oznak takiego przebiegu, tylko silnik dał znać ;)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Daro122 wrote:
    Wtrysk to nie jest - kontrolka silnika nie świeci się a w fokusie zaraz krzyczy . Muszę cię zmartwić - to stukanie tłoka o głowicę , spowodowane luzem na panewce . Prawdopodobnie zniszczenia w obszarze panewki ,wał , korbowód , uczynią naprawę nieopłacalną .Ściągaj miskę będzie wiadomo .


    Tak myślałem. No nic, prawdopodobnie samochód w poniedziałek zostanie wstawiony do mechanika. Jak tylko uzyskam jakieś informację dam znać co było.
  • Level 41  
    Skoro właściciel lał 15W/40 to pewnie auto ma znacznie większy przebieg i nadszedł jego (silnika) koniec.
  • Level 43  
    Daro122 wrote:
    Ściągaj miskę będzie wiadomo

    Nic nie będzie wiadomo bo trzeba zwalić skrzynie i 2 miski.
  • Level 31  
    No tak zapomniałem że to focus , gorzej tego skopać nie mogli .