Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RL39WBMS - Agregat startuje po kilku wł/wył.

11 Lip 2016 17:16 1446 23
  • Poziom 9  
    Witam

Do tej pory z lodówką nie było problemu, aż któregoś ranka usłyszałem pstrykający wyłącznik termiczny na agregacie. Schłodziłem go, wystartował. Pochodziła z miesiąc, teraz startuje raz na 20 włączeń. Kondensator startowy wymieniony na nowy. Jak agregat nie wystartuje to pobór mocy mam 800W zamiast ok. 300W, bo silnik stoi w miejscu. Oczywiście po chwili bezpiecznik termiczny odłączy agregat.

Nie mam doświadczenia w chłodnictwie - czy to umierający agregat? Nie mam schematu do modułu sterującego DA41-00022A, może to kwestia któregoś przekaźnika?

Dane lodówki:
    Model: RL39WBMS
    Agregat: DK4A1Q-L1U
    Serial: 907941AY300091 H

Dzięki
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 42  
    Nie mogłem znaleźć karty katalogowej sprężarki. Napodstawie zebranych inf doszedłem, że to mała tłokówka z silnikiem indukcyjnym na czynnik R600a. Klasyka, więc nie powinno być kondensatora startu, o którym napisałeś.
    Powi ien być za to koondensator pracy (run capacitor) mający tylko kilka uF. Podaj jego pojemność aby rozwiać wątpliwości.
    Ten kondensator nie ma praktycznie wpływu na start silnika. Za to odpowiada pastylka, czyli rezystor PCT.
    Poszukaj tej pastylki w obudowie przyłaczy el. sprężarki.
    Ten sposób rozruchu silnika ma jedną mało znaną cechę. Nie możliwy jest rozruch raz za razem! Dopuki pastylka nie wystygnie (zmniejszy swoją rezustancję) i przy okazji nie wyrównają się ciśnienia silnik nie ruszy! a kolejna próba rozruchu spowoduje zadziałanie termika.
    Dla wykluczenia wpływu termostatu przeprowadź próbę startu z bezpośrednim zasilenim spężarki.