Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Mondeo MK4 2.0 TDCI - Podczas dynamicznej jazdy zaczęło stukać w silniku

11 Lip 2016 18:47 5628 15
  • Poziom 25  
    Witam, Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI 103kW 2008r. Podczas dynamicznej jazdy coś zaczęło stukać w silniku dość głośno. Samochód przyjechał na lawecie, po odpaleniu stukot jest nierównomierny (raz ciszej raz głośniej). Brak kodów usterek, synchronizacja rozrządu ok (odczytane testerem),
    korekty wtryskiwaczy:
    1 1,0
    2 1,0
    3 1,0
    4 0,9

    Poziom oleju w silniku ok, płyn chłodzenia także, silnik nie kopci i nie stracił mocy podczas gdy pojawił się stukot. Dźwięk jest jakby wrzucić cegłę do pralki. Wszystkie sugestie mile widziane.
  • Poziom 43  
    Nagraj filmik i wrzuć
  • Poziom 25  
    Nie dodawałem gazu żeby coś się nie rozwaliło.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Krzysztof Kamienski napisał:
    Ciśnienie oleju na wolnych obrotach ??


    Nie mierzyłem, po uruchomieniu gaśnie lampka.
  • Poziom 18  
    Z którego kierunku mniej więcej wydobywa się dźwięk? Wskaż ręką podczas nagrywania, nie rzucaj tak kamerą na wszystkie strony. Prawdopodobnie jest uszkodzone sprzęgło kłowe (klin) (6 - rys. poniżej) napędzające pompę wysokiego ciśnienia (pwc). W tym silniku (2,0 TDCI DW10BTED) pwc jest po drugiej stronie niż zwykle, czyli na wysokości koła zamachowego.
    Mondeo MK4 2.0 TDCI - Podczas dynamicznej jazdy zaczęło stukać w silniku
    Jeżeli silnik nie traci mocy i nic nie dzieje się niedobrego poza zwiększonym hałasem, to usterka może występować poza silnikiem, nie w jego wnętrzu. Na przykład uszkodzone jest koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań.

    Pzdr KotBury2


    Moderowany przez T5:

    Kolega ma niezły rozrzut diagnostyczny.
    Od

    KotBury2 napisał:
    Prawdopodobnie jest uszkodzone sprzęgło kłowe
    do
    KotBury2 napisał:
    Na przykład uszkodzone jest koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • Poziom 25  
    przy 2000 obr/min robi się zupełna cisza
  • Poziom 25  
    Na chwilę obecną po zgaszeniu silnika kręcąc "na sucho" co jakiś czas pojawia się ten dźwięk, jak wyjąłem wtryskiwacze to była zupełna cisza.
  • Poziom 2  
    Witam kolege czy rozwiazales problem ze stukaniem silnika mk4 2.0tdci. Mam ten sam problem napisz jakas podpowiedz . pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Skrzynia manual czy automat?
  • Poziom 2  
    Skrzynia automat

    Dodano po 2 [minuty]:

    Stukanie identyczne jak na twoim nagraniu i przy 2tys obr cichnie .nie ma opilkow w oleju micha zdejmowana
  • Poziom 25  
    Zablokuj wał korbowy tak jak przy wymianie rozrządu w tym silniku i spróbuj pokręcić śrubą wału przód - tył.
  • Poziom 2  
    Myslisz ze wal sie urwal? A co bylo w twoim przypadku w mk4?
  • Poziom 2  
    Kolo zamachowe popekane i sprzeglo zrujnowane
  • Poziom 25  
    Z tego co pamiętam to koło założyłem nowe z ASO natomiast hydrokinetyk też wziąłem z ASO ale regenerowane. Ogólnie bardzo przyjemna robota. Koło pęka bo jest znitowane z dwóch części.
  • Poziom 25  
    Z tego co pamiętam to koło założyłem nowe z ASO natomiast hydrokinetyk też wziąłem z ASO ale regenerowane. Ogólnie bardzo przyjemna robota. Koło pęka bo jest znitowane z dwóch części.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zamykam bo temat został już wyczerpany.