Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1,9D - nie odpala

12 Lip 2016 09:19 1305 26
  • Poziom 15  
    Witam, posiadam Renault Megane I 1,9D. Mam z nim taki problem, że od wczoraj nie chce odpalić. Paliwo jest, świece nowe. Rozrusznik kręci jak szalony a auto nie chce zapalić. Jak mu zapsikam startera to auto odpali normalnie i chodzi normalnie. Można jeździć. Po zgaszeniu raz odpali raz nie. Nie ma na to jakiejś reguły. Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim?
  • Poziom 25  
    Jeżeli pali na samostarcie, to jest to prawdopodobnie problem z zasilaniem w paliwo. Są jakieś błędy?
  • Poziom 30  
    Pewnie gdzieś się zapowietrza , sprawdź przewody przelewowe i zasilające , czy dźwignia gazu pompy wtryskowej ma luz , powoduje on zapowietrzanie się pompy.
  • Poziom 15  
    Wcześniej się zapowietrzała to wstawiłem zaworek zwrotny i przezroczyste przewody aby widzieć czy lecą bąbelki. Teraz nie lecą żadne bąbelki i paliwo w pompie jest. Luzów na dźwigni nie ma. Można kręcić i kręcić i auto nie zapali.

    Co do błędów to nie mam czym i jak tego odczytać. Chyba, że są jakieś sposoby dla zwykłego Kowalskiego na odczytanie tych błędów?
  • Poziom 25  
    Błędy w tym samochodzie możesz sprawdzić ELM327. Małe, tanie i z małymi możliwościami.
    Może znajomi mają jakiś interfejs do komunikacji z samochodem? Nie musi byc koniecznie do Renault.
  • Moderator Samochody
    Jakie błędy chcecie czytać w dieslu z pompą wtryskową na linkę ?
    Jaki tam jest zawór gaszący na pompie ? normalny, czy kodowany ?
  • Poziom 30  
    Ja paliwo w pompie jest to popuść przewody przy wtryskach i zobacz czy podaje.
  • Poziom 15  
    Witam, koledzy najprawdopodobniej przyczyna będzie leżała we wtryskach. Bo miałem jakiś inny i go założyłem i auto odpala jak narazie normalnie. Pasowałoby wymienić wszystkie te wtryskiwacze na jakieś inne no ale jak narazie brak funduszy. Zobaczę jak to będzie się dalej zachowywało.
  • Poziom 43  
    Po co wymieniać na inne? Wystarczy oddać do sprawdzenia/regeneracji. Eksploatacja silnika z lejącymi wtryskami, może się kiepsko skończyć. Pompę wtryskową, też warto sprawdzić. Poczytaj, jest sporo o tym w sieci.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Witam. Wymieniłem wtryski na nowo i auto zaczęło normalnie odpalać.
  • Poziom 15  
    Witam, niestety auto dalej pali kiepsko jak paliło. Jak odpalę auto i przejadę gdzieś i potem od razu chcę je odpalić to pali od strzału. Natomiast jak auto postoi przez noc to strasznie długo trzeba kręcić żeby odpaliło. Paliwo na pewno się nie cofa bo wstawiłem zaworek zwrotny na pompie. Jakieś dwa miesiące temu był wymieniany rozrząd. Może być przyczyną źle ustawiona pompa?
  • Poziom 30  
    Dajcie spokój z zaworkami zwrotnymi , miałem auta gdzie pozakładano pod rząd dwa zaworki i auto nie paliło , co może jeszcze trzeci ??? . Wolna banka po oleju dwa przezroczyste przewody paliwowe zasilasz bezpośrednio pompę i rano próba . Jak powietrze w przewodach to przelewy lub pompa do uszczelnienia .
  • Poziom 15  
    A koledzy czy jak pompa byłaby źle ustawiona to byłby taki objaw? Np. Po zgaszeniu auto musi dłużej kręcić ze względu na to aby dostał paliwo w odpowiednim momencie? Bo nie wydaje mi się żeby pompa się zapowietrzała. Nie wiem dlaczego ale wydaje mi się, że ona jest źle ustawiona.
  • Poziom 30  
    Jak najbardziej złe ustawienie będzie powodem ciężkiego palenia .
  • Poziom 15  
    Witam, koledzy dalej walczę z problemem trudnego odpalania mojego auta. Jako, że na znaki nie da się ustawić rozrządu bo już ktoś coś tam kombinował to zrobiłem taki eksperyment. Ściągnąłem osłonę klawiatury i ustawiłem pierwszego tłoka (patrząc od przodu to ten z lewej strony) w położeniu maksymalnym, pompę wtryskową ustawiłem tak aby podawała paliwo na tego tłoka w momencie najwyższego położenia.

    I auto odpaliło tylko strasznie długo trzeba było kręcić. Więc postanowiłem przestawiać pompę. A to do przodu a to do tyłu. Efekt był taki, że lepiej palił jak się jechało do tyłu.

    Czy jest to dobra metoda prób ustawienia tej pompy? Na znaki nie da się tego ustawić ze względu na to, że znaki są niewidoczne. Prosiłbym o jakieś sugestie jak to ustawić żeby mi to zaczęło odpalać normalnie.
  • Poziom 30  
    Czy ty umiesz czytać ze zrozumieniem ? , ile razy można pisać . Adapter i czujnik zegarowy !
  • Poziom 15  
    Kolego piszesz adapter i czujnik zegarowy a możesz dokładnie wyjaśnić o co chodzi? Pytam bo jeżeli byłby to niedrogi zakup to bym kupił taki sprzęt. Kiedyś trzeba się nauczyć robić takie rzeczy a że auto jest już wiekowe więc można się bawić.

    I czy mógłby ktoś dokładnie opisać jak w domowych warunkach odpowiednio ustawić pompę wtryskową?

    Oraz jakie ciśnienie powinno być w tym modelu silnika na każdym z tłoków?
  • Poziom 30  
    Po pierwsze to jaką masz pompę ,Bosch czy Lucas ?
  • Poziom 15  
    Dokładnie mam taką pompę:

    Renault Megane 1,9D - nie odpala
  • Poziom 30  
    Kupujesz osadkę do czujnika zegarowego do dedykowanej pompy , wkręcasz w miejsce śrubki wykręconej z głowicy pompy wtryskowej w miejscu podłączania przewodów wtryskowych . W książce znajdziesz skok tłoka rozdzielczego który masz uzyskać i odczytać za pomocą czujnika . Ustawiasz silnik w GMP 1 cylindra , montujesz czujnik zegarowy z naprężeniem np 5mm , cofasz wał korbowy aż wskazówka czujnika przestanie opadać , zerujesz czujnik . Teraz obracasz wałem korbowym zgodnie z kierunkiem obrotów aż osiągniesz znak GMP , odczytujesz wartość z czujnika i porównujesz z przewidzianym skokiem , jeżeli się nie zgadza dokonujesz korekty . Jeżeli pomiar jest nie stabilny i uzyskujesz różne wyniki to pompa do wymiany . Może się zdarzyć że ustawienie jest prawidłowe wtedy trzeba szukać innej przyczyny , dużo zależy od twojego doświadczenia .Na zdjęciu widać elektrozawór odcinający do immobilisera możesz go zdemontować aby go wykluczyć jako przyczynę nie palenia . Zasilisz wtedy sam elektrozawór po stacyjce .
  • Poziom 34  
    Czujnik położenia wału. To na początek :spoko:
  • Poziom 30  
    Tej pompie nie potrzebny jest czujnik położenia wału .
  • Poziom 15  
    Koledzy kupiłem ten przyrząd do ustawiania pompy wtryskowej. Teraz pytanie w jaki sposób mam ustawić GMP żeby być pewny że faktycznie jest on w górnym położeniu?
  • Poziom 10  
    A sprawdziłeś kolego czy dochodzi prąd na świece żarowe?
  • Poziom 15  
    Witam, problem się udało rozwiązać, okazało się że jest źle ustawiony zapłon i dlatego auto nie chciało odpalać.