Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1,9D - nie odpala

ziooober88 12 Lip 2016 09:19 1143 26
  • #1 12 Lip 2016 09:19
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, posiadam Renault Megane I 1,9D. Mam z nim taki problem, że od wczoraj nie chce odpalić. Paliwo jest, świece nowe. Rozrusznik kręci jak szalony a auto nie chce zapalić. Jak mu zapsikam startera to auto odpali normalnie i chodzi normalnie. Można jeździć. Po zgaszeniu raz odpali raz nie. Nie ma na to jakiejś reguły. Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim?

    0 26
  • #2 12 Lip 2016 09:39
    Michal_WWL
    Poziom 24  

    Jeżeli pali na samostarcie, to jest to prawdopodobnie problem z zasilaniem w paliwo. Są jakieś błędy?

    0
  • #3 12 Lip 2016 09:42
    Daro122
    Poziom 29  

    Pewnie gdzieś się zapowietrza , sprawdź przewody przelewowe i zasilające , czy dźwignia gazu pompy wtryskowej ma luz , powoduje on zapowietrzanie się pompy.

    0
  • #4 12 Lip 2016 10:30
    ziooober88
    Poziom 15  

    Wcześniej się zapowietrzała to wstawiłem zaworek zwrotny i przezroczyste przewody aby widzieć czy lecą bąbelki. Teraz nie lecą żadne bąbelki i paliwo w pompie jest. Luzów na dźwigni nie ma. Można kręcić i kręcić i auto nie zapali.

    Co do błędów to nie mam czym i jak tego odczytać. Chyba, że są jakieś sposoby dla zwykłego Kowalskiego na odczytanie tych błędów?

    0
  • #5 12 Lip 2016 12:02
    Michal_WWL
    Poziom 24  

    Błędy w tym samochodzie możesz sprawdzić ELM327. Małe, tanie i z małymi możliwościami.
    Może znajomi mają jakiś interfejs do komunikacji z samochodem? Nie musi byc koniecznie do Renault.

    0
  • #6 12 Lip 2016 12:06
    carrot
    Moderator Samochody

    Jakie błędy chcecie czytać w dieslu z pompą wtryskową na linkę ?
    Jaki tam jest zawór gaszący na pompie ? normalny, czy kodowany ?

    0
  • #8 12 Lip 2016 13:49
    Daro122
    Poziom 29  

    Ja paliwo w pompie jest to popuść przewody przy wtryskach i zobacz czy podaje.

    0
  • #9 15 Lip 2016 09:10
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, koledzy najprawdopodobniej przyczyna będzie leżała we wtryskach. Bo miałem jakiś inny i go założyłem i auto odpala jak narazie normalnie. Pasowałoby wymienić wszystkie te wtryskiwacze na jakieś inne no ale jak narazie brak funduszy. Zobaczę jak to będzie się dalej zachowywało.

    0
  • #10 15 Lip 2016 10:11
    DjMapet
    Poziom 43  

    Po co wymieniać na inne? Wystarczy oddać do sprawdzenia/regeneracji. Eksploatacja silnika z lejącymi wtryskami, może się kiepsko skończyć. Pompę wtryskową, też warto sprawdzić. Poczytaj, jest sporo o tym w sieci.

    Pozdrawiam.

    0
  • #11 20 Lip 2016 07:19
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam. Wymieniłem wtryski na nowo i auto zaczęło normalnie odpalać.

    0
  • #12 23 Lip 2016 13:24
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, niestety auto dalej pali kiepsko jak paliło. Jak odpalę auto i przejadę gdzieś i potem od razu chcę je odpalić to pali od strzału. Natomiast jak auto postoi przez noc to strasznie długo trzeba kręcić żeby odpaliło. Paliwo na pewno się nie cofa bo wstawiłem zaworek zwrotny na pompie. Jakieś dwa miesiące temu był wymieniany rozrząd. Może być przyczyną źle ustawiona pompa?

    0
  • #13 23 Lip 2016 16:03
    Daro122
    Poziom 29  

    Dajcie spokój z zaworkami zwrotnymi , miałem auta gdzie pozakładano pod rząd dwa zaworki i auto nie paliło , co może jeszcze trzeci ??? . Wolna banka po oleju dwa przezroczyste przewody paliwowe zasilasz bezpośrednio pompę i rano próba . Jak powietrze w przewodach to przelewy lub pompa do uszczelnienia .

    0
  • #14 23 Lip 2016 17:39
    ziooober88
    Poziom 15  

    A koledzy czy jak pompa byłaby źle ustawiona to byłby taki objaw? Np. Po zgaszeniu auto musi dłużej kręcić ze względu na to aby dostał paliwo w odpowiednim momencie? Bo nie wydaje mi się żeby pompa się zapowietrzała. Nie wiem dlaczego ale wydaje mi się, że ona jest źle ustawiona.

    0
  • #15 23 Lip 2016 19:58
    Daro122
    Poziom 29  

    Jak najbardziej złe ustawienie będzie powodem ciężkiego palenia .

    0
  • #16 30 Lip 2016 00:27
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, koledzy dalej walczę z problemem trudnego odpalania mojego auta. Jako, że na znaki nie da się ustawić rozrządu bo już ktoś coś tam kombinował to zrobiłem taki eksperyment. Ściągnąłem osłonę klawiatury i ustawiłem pierwszego tłoka (patrząc od przodu to ten z lewej strony) w położeniu maksymalnym, pompę wtryskową ustawiłem tak aby podawała paliwo na tego tłoka w momencie najwyższego położenia.

    I auto odpaliło tylko strasznie długo trzeba było kręcić. Więc postanowiłem przestawiać pompę. A to do przodu a to do tyłu. Efekt był taki, że lepiej palił jak się jechało do tyłu.

    Czy jest to dobra metoda prób ustawienia tej pompy? Na znaki nie da się tego ustawić ze względu na to, że znaki są niewidoczne. Prosiłbym o jakieś sugestie jak to ustawić żeby mi to zaczęło odpalać normalnie.

    0
  • #17 31 Lip 2016 11:23
    Daro122
    Poziom 29  

    Czy ty umiesz czytać ze zrozumieniem ? , ile razy można pisać . Adapter i czujnik zegarowy !

    0
  • #18 31 Lip 2016 12:44
    ziooober88
    Poziom 15  

    Kolego piszesz adapter i czujnik zegarowy a możesz dokładnie wyjaśnić o co chodzi? Pytam bo jeżeli byłby to niedrogi zakup to bym kupił taki sprzęt. Kiedyś trzeba się nauczyć robić takie rzeczy a że auto jest już wiekowe więc można się bawić.

    I czy mógłby ktoś dokładnie opisać jak w domowych warunkach odpowiednio ustawić pompę wtryskową?

    Oraz jakie ciśnienie powinno być w tym modelu silnika na każdym z tłoków?

    0
  • #19 31 Lip 2016 13:56
    Daro122
    Poziom 29  

    Po pierwsze to jaką masz pompę ,Bosch czy Lucas ?

    0
  • #20 31 Lip 2016 15:30
    ziooober88
    Poziom 15  

    Dokładnie mam taką pompę:

    Renault Megane 1,9D - nie odpala

    0
  • #21 31 Lip 2016 16:01
    Daro122
    Poziom 29  

    Kupujesz osadkę do czujnika zegarowego do dedykowanej pompy , wkręcasz w miejsce śrubki wykręconej z głowicy pompy wtryskowej w miejscu podłączania przewodów wtryskowych . W książce znajdziesz skok tłoka rozdzielczego który masz uzyskać i odczytać za pomocą czujnika . Ustawiasz silnik w GMP 1 cylindra , montujesz czujnik zegarowy z naprężeniem np 5mm , cofasz wał korbowy aż wskazówka czujnika przestanie opadać , zerujesz czujnik . Teraz obracasz wałem korbowym zgodnie z kierunkiem obrotów aż osiągniesz znak GMP , odczytujesz wartość z czujnika i porównujesz z przewidzianym skokiem , jeżeli się nie zgadza dokonujesz korekty . Jeżeli pomiar jest nie stabilny i uzyskujesz różne wyniki to pompa do wymiany . Może się zdarzyć że ustawienie jest prawidłowe wtedy trzeba szukać innej przyczyny , dużo zależy od twojego doświadczenia .Na zdjęciu widać elektrozawór odcinający do immobilisera możesz go zdemontować aby go wykluczyć jako przyczynę nie palenia . Zasilisz wtedy sam elektrozawór po stacyjce .

    0
  • #22 31 Lip 2016 16:19
    Damnian
    Poziom 34  

    Czujnik położenia wału. To na początek :spoko:

    0
  • #23 31 Lip 2016 16:59
    Daro122
    Poziom 29  

    Tej pompie nie potrzebny jest czujnik położenia wału .

    0
  • #24 03 Sie 2016 10:51
    ziooober88
    Poziom 15  

    Koledzy kupiłem ten przyrząd do ustawiania pompy wtryskowej. Teraz pytanie w jaki sposób mam ustawić GMP żeby być pewny że faktycznie jest on w górnym położeniu?

    0
  • #25 03 Sie 2016 12:54
    Phil405
    Poziom 10  

    A sprawdziłeś kolego czy dochodzi prąd na świece żarowe?

    0
  • #27 04 Wrz 2016 22:57
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, problem się udało rozwiązać, okazało się że jest źle ustawiony zapłon i dlatego auto nie chciało odpalać.

    1