Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana rozrządu - PASSAT B5 1,9 TDI

03 Lip 2005 13:50 120866 45
  • Poziom 10  
    Witam, poszukuję strony bądź dokładnego opisu jak wymienić pasek rozrządu w VW PASSAT B6 1,9 TDI (rok 2003). Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 10  
    Niestety nic mi to nie pomogło. Szukam do silnika o symbolu AVB (z pompowtryskiwaczami).
  • Poziom 24  
    Panowie B6 wyprodukowano dopiero w 2005r.
  • Poziom 15  
    Silniki serii AVB zaczęto montować w Passatach ponoć
    od końca 2000 roku.

    Pozdr
    Radek
  • Poziom 10  
    tak tez wlasnie ten Pasek o ktorym mowa to jest B5 po faceliftingu a nie B6<pomylka><hahaha>
  • Poziom 2  
    witam mam pytanie czy ktoś może podać mi jak wymienić pasek rozrządu w Passacie b 5 198r 1,9 tdi
  • Poziom 24  
    Kompletna instrukcja demontazu i montazu paska rozrzadu w VW Passat 2000 - 2005 silnik 1.9 TDi kod silnika AVB, jezyk polski, format PDF.

    Dwa rozwiazania wystepowaly w tym modelu wiec dwie rozne instrukcje.

    ################################################

    Kilka informacji na temat silnika 1.9:


    Model Rok prod. Kod silnika
    ----------------------------------------------------
    VW Passat IV 1.9 TDi 1996-1999 AFN
    VW Passat IV 1.9 TDi 1996-2000 AHU
    VW Passat IV 1.9 TDi 1998-2000 AHH
    VW Passat IV 1.9 TDi 1999-2000 AJM
    VW Passat IV 1.9 TDi 1999-2000 AVG
    VW Passat IV 1.9 TDi 2000-2005 ABF
    VW Passat IV 1.9 TDi 2000-2005 AWX
    VW Passat IV 1.9 TDi 2000-2001 ATJ
    VW Passat IV 1.9 TDi 2000-2005 AVB


    VW Passat V 1.9 TDi 2005- BKC
    VW Passat V 1.9 TDi 2006- BXE
    VW Passat V 1.9 TDi(DPF) 2005- BLS

    ###############################################

    VW Passat odrobina historii:

    B1 (1973-1981) typ 32/33
    B2 (1981-1987) typ 32b
    B3 (1988-1993) / B4 (1993-1997) typ 35i
    B5 (typ 3B) (1996-2000) / B5 FL (typ 3BG)(2000-2005)
    B6 (2005-) typ 3c
  • Poziom 24  
    rafal180184 napisał:
    witam mam pytanie czy ktoś może podać mi jak wymienić pasek rozrządu w Passacie b 5 198r 1,9 tdi

    Nie ma problemu tylko napisz jak kod silnika AFN, AHU czy moze AHH ???
  • Poziom 11  
    a czy moglbys mi podeslac także jakas instrukcje? posiadm passata b5 1,9tdi 110KM AFN rok 96
  • Poziom 24  
    colin4 napisał:
    a czy moglbys mi podeslac także jakas instrukcje? posiadm passata b5 1,9tdi 110KM AFN rok 96

    Kompletna instrukcja demontazu i montazu paska rozrzadu w VW Passat 1996 - 1999 silnik 1.9 TDi kod silnika AFN, jezyk polski, format PDF.

    ...

    Wesołych Świąt !!!
  • Poziom 11  
    a jeszcze takie pytanie ile km na oryginalnym rozrzadzie mozna zrobic?????
  • Poziom 24  
    colin4 napisał:
    a jeszcze takie pytanie ile km na oryginalnym rozrzadzie mozna zrobic?????

    Pisze ze 90 000 km ale moze to byc uzaleznione od regionu.
    Co 30 000 km nalezy sprawdzic stan paska.
  • Poziom 2  
    Pomocy!!! proszę o szczegułowe podanie punktów ustawienia paska rozrządu vw pasat 1,9TDI 110km 1997rok
  • Poziom 2  
    passat B5 1.9tdi 98r mozesz przeslac wszystkie?
  • Poziom 1  
    Prośba o instrukcję wymiany paska rozrządu: Passat 1,9 TDi , silnik AWX B5 (3BG), wrzesień 2002, najlepiej na miroslawklabis(malpa)interia.pl
    Większość podesłanych "linków" po prostu nie działa :(
    Z góry dzięki
  • Poziom 24  
    Kompletna instrukcja demontazu i montazu paska rozrzadu w VW Passat 2000 - 2005 silnik 1.9 TDi kod silnika AWX, jezyk polski, format JPG.

    Dwa rozwiazania wystepowaly w tym modelu wiec dwie rozne instrukcje.
  • Poziom 2  
    witam mam mały problem czy może mi ktoś pomudż i podesłać jakaś instrukcje napraw lub jak wymienić pasek rozrządu lub gdzie szukać znaków na śliniku w Passacie b5 1998r. silnik 1.9 tdi 90km AHU i czy wszelkie dane są możliwe by wysłać je na meila bo nie za często bywam na niecie z góry dzięki to mój meil rafakrosno(malpa)wp.pl
  • Poziom 1  
    A ja bym prosił o taką instrukcję wymiany rozrządu do silnika 1.9 ATJ.
    Z góry dziękuję bardzo i POZDRAWIAM
  • Poziom 1  
    Witam a ma ktoś może kompletny opis wymiany łącznie z demontażem zderzaka :) silnik AJM bo taki sie nie pojawił jeszcze .
  • Poziom 2  
    Potrzebuje wymienić pasek rozrządu Passat b5fl 2005r 1,9tdi 130km AVB Chodzi mi dokładnie o jakieś zdjęcia i jak zdemontowac zderzak? Pozdr. i dzieki za rady
  • Poziom 10  
    koledzy wie ktos moze jaki jest koszt rozrzadu kompletnego czyli pompa wody wszelkiego rodzaju rolki do paska 1.9TDI AJM dopiero co kupilem a niemam dokumentacji kiedy byl wymieniany wiec mysle ze to podstawowa sprawa z gory dzieki
  • Poziom 29  
    ale poco pompa wody kosz jakieś 400 średnio
  • Poziom 15  
    Witam

    Oto ceny:

    Pasek:
    Bosch 179,30zł
    Contitech 197,38zł

    Rolka napinająca:
    Ruville 254,27zł
    SKF 282,38zł

    Rolka zwrotna:
    Ruville 101,96zł
    SKF 95,15zł

    Pompa wody:
    Hepu 284,39
    SKF 266,80
    Ruville 204,02zł
  • Poziom 10  
    adrian1201 napisał:
    ale poco pompa wody kosz jakieś 400 średnio

    poco pompa?? bo jak sie pytam jakiegos mechanika to zaden nieche wymienic rozrzadu bez pompy mowia ze to wchodzi w sklad rozrzadu i chodzi na jednym pasku ja sie nieznam wiec pytanie do was czy napewno nowa pompa nie jest potrzebna przy wymianie rozrzadu ???
  • Poziom 15  
    Chodzi o to ze nikt nie da gwarancji na rozrząd jeśli nie zostanie wymienione wszystko co napędza pasek rozrządu.

    Jeśli łożyska na pompie się zatrą i pompa stanie, to potnie ząbki na pasku lub przeskoczy rozrząd.

    Jak klient nalega to mój kumpel wymienia bez pompy ale nie daje gwarancji na rozrząd, aczkolwiek i tak sprawdza pompę czy chodzi lekko i nie szumi na łożysku.
    Ostatnio miał przypadek w golfie 1.6 16v, że pękła śruba mocująca napinacz paska rozrządu, dwa tygodnie po wymianie rozrządu. Reklamował u producenta rolki,ten zażądał rachunku na cały rozrząd, zwrócili wszystkie koszty wraz z kosztem wymontowania, zamontowania oraz naprawy głowicy(prowadnice zaworów, zawory, uszczelka, rolka napinacza, jeden wałek rozrządu itp. ) gdyby producent nie zwrócił wszystkich kosztów popłynął by z własnej kieszeni.

    Ogólna zasada jest taka że jeśli silnik jest awaryjny (może nastąpić uszkodzenie podczas pęknięcia lub przeskoczenia paska rozrządu) nie warto oszczędzać na częściach.Jeśli jest nie awaryjny można wybrać najtańsze części, lub zrezygnować z wymiany najmniej zużytych części.

    Wybór należy do właściciela auta ale radze to dokładnie przemyśleć.

    Pozdrawiam.