Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] peugeot 406 1,8 16v 1999r - Faluje, gaśnie na wolnych, dużo pali, grzeje się

12 Lip 2016 19:23 1815 14
  • Poziom 7  
    Witam!
    Tak jak w temacie, mam peugeota przed liftem, nie mam możliwości podpiąć go pod kompa. Trochę orientuje się w mechanice, i odrazu wymieniłem silnik krokowy, aby zniwelować falowanie i nic nie pomogło. Ostatnio zauważyłem, że auto mocno się grzeje, aczkolwiek tylko w korkach i jak jest gorąco, w trasie ok. Jak silnik jest zimny i odpalam to faluje na tyle, że gaśnie, jak sie rozgrzeje to jest ok, tylko czasami na światłach coś silnik "zabuja". Dodam, że auto sporo pali. Co mogło paść?
  • Poziom 43  
    Sonda,sprawdz w stacji spaliny
  • Poziom 27  
    Sprawdź filtr powietrza, przepustnice wymyj pod tależykiem i sondę jak kolega radzi miernikiem sprawdzisz.
  • Poziom 7  
    Sorki, zapomniałem napisać w pierwszym poście, że filtr powietrza sprawdziłem również na początku przy wymianie silnika krokowego i jest on ok, czysty i gąbeczka podklejana od dołu nie pozrywana, a dla pewności wydmuchałem go kompresorem. O przepustnicy właśnie gdzieś czytałem, ale myślałem, że to ściema z takimi objawami, ale jeśli doradzacie to też wyczyszczę jak znajdę chwilke czasu. Sonda ma 4 piny, na dwóch z nich jest napięcie 0,7v, a na pozostałych miernik wskazuje 0,00 (podejrzewam, że są to przewody, które dają sygnał sondzie, że ma się rozgrzać kiedy odpalam silnik), od strony silnika nie sprawdzałem jakie napięcie podają te przewody. Jak sprawdzę wszystko dokładnie i umyje przepustnice to dam znać czy coś się poprawiło;) Z góry dzięki za cenne rady!
  • Poziom 43  
    szymian1234 napisał:
    Sonda ma 4 piny, na dwóch z nich jest napięcie 0,7v, a na pozostałych miernik wskazuje 0,00

    To żle pokazuje
  • Poziom 30  
    andrzej20001 napisał:
    To żle pokazuje

    Pokazuje pewnie dobrze i to świadczyłoby o uszkodzeniu sondy
  • Poziom 7  
    Witam!
    Odświeżam temat, gdyż ciągle walczę z moim peugeotem i nie dam za wygraną i nie oddam go do warsztatu. Auto grzało się, gdyż wtyczka czujnika temperatury cieczy chłodzącej była wypięta, nawet nie wiem dlaczego. Natomiast jeśli chodzi o falowanie obrotów to zostało zrobione:
    -silnik krokowy wymiana
    -sonda lambda wymiana
    -przepustnica gruntowne wyczyszczenie
    -świece wyczyszczone, poza tym były niedawno wymieniane
    -cewka zapłonowa- sprawdzona, działa
    -psikałem plakiem ogólnie po uszczelkach, które mogłyby przepuszczać lewe powietrze oraz bardzo obficie na uszczelkę, która łączy kolektor ssący i kadłub silnika, w celu sprawdzenia szczelności-silnik jak chodził tak chodzi.
    Nie chcę bawić się w wymianę czujników, bo metodą prób i błędów można wymienić cały samochód (np. tak jak wymieniłem sonde lambda nie potrzebnie)
    Może Wy coś mi podpowiecie? co sprawdzić, może macie jakieś metody?

    Mam jeszcze odrębne pytanie, gdzie w owym peugeocie reguluje się linkę ręcznego, obok wajchy w samochodzie nie mam żadnej śruby regulującej, a więc jest coś centralnego pod samochodem czy tylko samoregulatory osobno w kołach ?
    Z góry dzięki za podpowiedzi :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Niestety nie mam dostępu do żadnego z tych programów, i nawet nie mam laptopa żeby kombinować coś z netu więc trochę słabo. Myślałem raczej nad wskazówkami jak sprawdzić dany czujnik, powiedzmy położenia przepustnicy, jeśli się nie da tego zrobić miernikiem to będę coś kombinował, żeby dostać się do tych podanych programów, bo nie uśmiecha mi się płacić w ASO 150zł.
    Jeśli chodzi o ręczny to właśnie chodzi o to, że jakiś miesiąc temu wymieniałem linkę prawego tylnego koła i nie miałem czasu, aby to wyregulować, a ręczny łapie na ostatnim stopniu, natomiast jest to trochę denerwujące, a mam chwilę czasu i zabieram się za robotę. :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Georgesgr: wracając do regulacji ręcznego- u mnie występuje ona tylko na samoregulatorach, za wajhą nic nie ma... Rozkręciłem całą konsole, ukazały mi się tylko 4x śruby 13, które trzymają cały mechanizm do podwozia. Po zdjęciu kół i regulacji szczęk, ręczny chodzi jak należy.
    Jeśli chodzi o obroty...byłem dziś na lepszym kompie i wypluło błędy: nieprawidłowe działanie czujników: temperatury powietrza zasysanego (tpz) i ciśnienia rury dolotowej. Po skasowaniu wróciły.
    Więc, otwieram maskę już po powrocie do domu, w celu odkręcenia czujnika (tpz), gdyż mechanik powiedział, że auto faluje od niego, a owy czujnik (szary przy przepustnicy, przynajmniej mi sie wydaje, że to ten) jest wyczepiony. Ciesze się jak głupi, że jak podepne to będzie ok, a tu jeszcze gorzej. Ten drugi czujnik nawet nie mam pojęcia gdzie się znajduje... Proszę o porade w tym temacie. Chciałbym się upewnić czy dobrze myślę apropo szarego czujnika, i gdzie znajduje się ten drugi. Który jest odpowiedzialny za moje falowanie? Z góry dzieki! Pozdro
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Tak, silnik xu.
    Czujnik zlokalizowałem, jest nad alternatorem, na kolektorze, umiejscowiony tak, że ciężko go wypiąć, tak?
    Pojade jeszcze raz na ten komputer i zobacze błędy z podpiętą wtyczką, która wcześniej była luźna to pokaże mi dokładnie który czujnik wymienić, bądź obydwa...
  • Poziom 3  
    Czy znalazł Pan przyczynę? Walczę z moim autem rawie od roku...
  • Poziom 7  
    Znalazłem przyczynę, z tego co pamiętam u mnie był trafiony czujnik temperatury powietrza dolotowego czy coś takiego. Po wymianie od razu przestał świrować. Czujnik ten znajduje się w kolektorze, ale nie przypomnę sobie gdzie. Wizyta na komputerze od razu wskazała na jego wadliwe działanie. Pozdrawiam!