Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór falownika do napędu posuwu piły

xLajcik11 12 Lip 2016 21:09 1032 17
  • #1 12 Lip 2016 21:09
    xLajcik11
    Poziom 4  

witam. Ostatnio zlecono mi dobór falownika do maszyny.
    Maszyna ta to wielopiła. Falownik będzie potrzebny do regualcji obrotami posuwu silnika. Silnik 3fazowy, 0,8kw.
    Na skrzynce będzie pokrętło do regulacji częstotliwości falownika.
    Dodatkowo czy w takich falownikach jest taka funkcja, która przy wzroście obciążenia spowoduje zwolnienie prędkosci obrotowej silnika ?
    Proszę o pomoc w dobrze firmy i modelu. Falownik powinien mieścić się w kwocie do 1000zł.
    Jestem elektrykiem który dopiero ukończył szkołę, dopiero nabieram doświadczenia.
    Pozdrawiam.

0 17
  • #3 12 Lip 2016 21:23
    xLajcik11
    Poziom 4  

Firma falownika ma jakaieś większe znaczenie ?
    Jak wykonać polecenie, które mówi żeby "zrobić tak że gdy piła będzie miałą za ciężko, spowolnił się posuw"

0
  • #4 12 Lip 2016 21:32
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

Kolego to byś musiał brać prąd silnika głównego a nie posuwu.
    Jaki masz silnik główny 22kW , większy?

Dodano po 1 [minuty]:

Moim zdaniem to przerost formy nad treścią bo silnik główny przeważnie ma amperomierz, a obsługa wie że jak tnie dęba to posuw na 1 a jak tnie lipę to posuw na 6, a jak sklejkę to śmierdzi.

0
  • #5 12 Lip 2016 21:47
    xLajcik11
    Poziom 4  

A czy mógłbyś polecić mi jakiś fajny, prosty w obsłudze oraz instalacji falownik ?

0
  • #6 13 Lip 2016 12:28
    Maly
    Poziom 28  

Witam
    Sporo stosowałem altivarów, nie mam zarzutów. Kilka razy nawet LG (są dość tanie) - też jeszcze pracują.

Co do automatycznego posuwu to musiałbyś kontrolować pracę silnika głównego (np. pomiar prądu silnika głównego) i na tej podstawie analogowo sterować posuwem.