Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.7(kW) TD 1999 - P1220 zapala się check engine podczas jazdy

neheri 13 Lip 2016 17:42 2253 13
  • #1 13 Lip 2016 17:42
    neheri
    Poziom 4  

    Witam,

    Jestem posiadaczem Astry II (G) rocznik 1999 1.7 50 kW przebieg (licznikowy) ok 350 000 km.

    Mój problem polega na tym że czasami, jakieś 1 na 10 km pojawia się check engine, auto staje się jeszcze bardziej mułowate niż zwykle na czas palenia się kontrolki, ale po dodaniu gazu/redukcji/czasem bez powodu kontrolka gaśnie, generalnie nie świeci się nigdy dłużej niż 10-15 sekund. Najczęściej zapala się gdy jade dłuższą chwile na stałych obrotach np. minute na 1800 obrotów, gaśnie gdy dodam gazu.

    Gdy błąd się nie świeci auto chodzi bez problemu, gaz lekko nacisne i auto idzie bez szarpania, dziwnych dzwięków, kopcenia.

    Czasem przy ruszaniu z jedynki szarpie ale nie wiem czy to nie problem ze sprzęgłem, czasem też zakopci na czarno a czasem na biało-szaro.

    Auto czy ciepłe czy zimne pali na dotyk, bez problemów, nawet w zimie.
    Niedawno robiłem remont, rozrząd, nowe świece żarowe, wszystkie filtry/płyny eksploatacyjne.

    Mógłbym jeździć tak jak jest bo nie przeszkadza to aż tak bardzo w jezdzie, po przygazowaniu błąd znika, ale obawiam się że kiedyś auto zgaśnie i nie odpali.

    Byłem u mechanika, błąd P1220.

    O dziwo silnik cały czas pracuje normalnie, gdyby błąd się nie zaświecał nie i nie 'odcinał turbiny' to nie byłoby się czym przejmować. Pompa paliwa do regeneracji czy są jeszcze jakieś inne opcje do wykluczenia?

    Pozdrawiam

    0 13
  • Pomocny post
    #2 13 Lip 2016 18:04
    autoas
    Poziom 42  

    Masz szansę że to instalacja do pompy ma gdzieś usterkę....trzeba szukać....kabelki przy samej pompie czasami....

    2
  • Pomocny post
    #3 13 Lip 2016 18:34
    Daro122
    Poziom 29  

    Może sam sterownik , uczyniłem kiedyś taki fortel i okazało się że pompa bez zarzutu a tylko sterownik uszkodzony .

    0
  • #4 13 Lip 2016 19:24
    neheri
    Poziom 4  

    Wlasnie wyczyściłem zawór EGR, przedmuchałem przewód do niego WD40, odpiąłem jeszcze jakiś przewód zaraz nad nim, zapchany był cały jakimś syfem to go też przeczyściłem, przejechałem się i o dziwo widać dużą poprawe. Musiałem przejechać 25 km żeby zapali się check engine i to tylko na sekunde nie musiałem dodawać gazu i zniknął.

    Jutro zrobie kurs 100 km i dam znać czy samo przeczyszczenie przewodów załatwiło sprawe czy musze podjąć jakieś dodatkowe kroki.

    Dzieki za odpowiedzi.

    0
  • #5 13 Lip 2016 22:44
    autoas
    Poziom 42  

    "Co ma piernik do wiatraka"....

    0
  • #6 15 Lip 2016 13:15
    neheri
    Poziom 4  

    Witam,

    Ma to wspólnego że razem z P1220 był też błąd P0400 czyli EGR. Ogólnie rzecz biorąc to jakieś 75 tys km temu już zapalal się check engine co jakiś czas właśnie przez egr, ale czyszczenie zaworu pomagało na jakieś 3 miesiące, wtedy żaden błąd silnika się nie zapalał. Od jakiegoś czasu po wyczyszczeniu EGR kontrolka dalej się zaświecała co spowodowało moje podejrzenia o innej usterce.

    Po przejechaniu 250 km wczoraj, kontrolka dalej się zaświeca, rzadziej ale dalej regularnie na stałych obrotach po chwili się zapala, redukcja i znika, silnik pracuje normalnie.

    Powinienem regenerować pompe? Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy sam sterownik jest zepsuty czy trzeba naprawiać pompe?

    Jest ktoś w stanie polecić dobrego pompiarza w okolicach Oświęcimia? Katowice, Kraków?

    0
  • #7 15 Lip 2016 23:27
    Daro122
    Poziom 29  

    Zdemontuj sterownik z pompy , przytrafiały się tam suche luty ale warto to rozlutować i posprawdzać elementy w środku . Był post na forum ze zdjęciami poszukaj .

    0
  • #8 15 Lip 2016 23:36
    neheri
    Poziom 4  

    Dzięki za odpowiedz, zawiozłem dziś na diagnoze do Diesel Station w Bestwinie, podpięli pod komputer Boscha i okazało się że to błąd EGR się co chwile załącza.

    Zaproponowali zasklepienie EGR, chyba się zdecyduje, bo czyściłem go już z 20 razy regularnie.

    Powiedzieli że pompa prawdopodobnie jest OK, ew. tłok może być zużyty. Niedawno auto stało u mechanika bo robiłem rozrząd, okazało się że "podkręcili" coś na pompie i gość w Diesel Station powiedział że pompa może być źle ustawiona i przez to komputer pokazuje błąd pompy.

    Tak jak mówiłem nie chce mi sie wierzyć że pompa zepsuta skoro codziennie jeżdże tym autem 100km i silnik pracuje ładnie, jedynem objawem jest błąd check engine teraz okazuje się że od EGR mimo że czyściłem ostatnio.

    W środe asterka jedzie do mechanika, jak będzie naprawiona to napisze dla potomnych ile kosztowała naprawa i co było zepsute.

    Co myślicie o zasklepianiu EGR?

    Pozdrawiam

    0
  • #9 15 Lip 2016 23:38
    bodzio012
    Poziom 32  

    Daro122 napisał:
    Zdemontuj sterownik z pompy , przytrafiały się tam suche luty ale warto to rozlutować i posprawdzać elementy w środku . Był post na forum ze zdjęciami poszukaj .


    Nie ten silnik i nie ta pompa, to co ma kolega to podobne do 2.0 czyli pompa bosch (vp)

    0
  • #10 15 Lip 2016 23:45
    Daro122
    Poziom 29  

    Błąd P1220 dotyczy pompy , jeżeli egr ci się zapycha to jest tego jakiś powód i nie wystarczy tylko czyszczenie .

    0
  • #11 22 Lip 2016 10:51
    neheri
    Poziom 4  

    Witam

    Przed chwilą dostałem telefon z Diesel Station regeneracja pomp w Bestwinie i panowie powiedzieli że pompa jest sprawna, tylko poprzedni mechanicy ją przestawili i dlatego wyświetlał się błąd o niepoprawnym kącie początku wtrysku.

    W sumie ciesze się że napisałem na tym forum, właśnie nie pasowało mi że pompa jest uszkodzona a auto idzie 100% sprawnie. Dziękuje panowie za porady. Koszt naprawy pompy 200zł, sprawa załatwiona.

    Niestety z EGRem jest większy problem, zawór jest do wymiany i przez to mam problemy z błędem recyrkulacji spalin, anulowałem zasklepienie EGR bo nawet mechanicy powiedzieli że to nic nie zmieni. Nie pozostaje więc nic jak kupić ten zawór EGR, tylko że nigdzie tego nie ma, znalazłem jedną aukcje, czy takie coś pojedzie do mojego auta?

    http://olx.pl/oferta/egr-zawor-opel-astra-2-1-7-td-1999r-CID5-IDgzyRD.html#40b25fe122

    Proszę usunąć link do OLX i zamieścić zdjęcie.
    Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
    Mod.[CameR]

    0
  • #12 23 Lip 2016 00:06
    bodzio012
    Poziom 32  

    Może masz problem z wężykami podciśnienia a nie z EGR, trzeba sprawdzić, chyba że mechanicy sprawdzili to rzeczywiście może być wina EGRa

    0
  • #13 26 Lip 2016 10:07
    neheri
    Poziom 4  

    Witam

    Niestety wymiana zaworu EGR i zaworu podciśnienia EGR nie rozwiązała sytuacji, szczerze mówiąc jeszcze ją pogorszyła... błąd wyświetla się jakoś 5x częściej niż przed wymianą.

    Może kolega wyjaśnić na czym polega problem z wężykami podciśnienia EGR? I na czym polega naprawa? Wymiana?

    2
  • #14 11 Sie 2016 16:09
    neheri
    Poziom 4  

    Witam

    Sprawa z EGR ma się tak że nie udało mi się jej rozwiązać wymianą zaworu / przeczysczeniem przewodów / zaworem podciśnienia. Dalej się świecił błąd kilkanaście razy na 100 km aż do wtorku.

    We wtorek podczas jazdy nagle poczułem że silnik zaczyna skakać pod maską i dosłownie je**ć budą na wszystkie strony. Zjechałem na pobocze otworzyłem maske i nie wiem, wyglądałoby to jakby nie było uszczelki pod głowicą bo silnik cały czarny od oleju i normalnie bił spod głowicy, do tego czuć tam było takie gorąco że od razu parzyło.

    Jakoś dojechałem do domu ale auto chodziło na 2 cylindry, kopcił tak że auta za mną robiły odstęp 50 metrów, był z 10x słabszy niż normalnie, musiałem na sprzegle gazować i przy 3 tys ruszać z jedynki inaczej gasł. Silnik trzepał całą budą nawet na luzie. Moje pytanie czy może to być wyjeb*na uszczela spod głowicy?

    Była wymieniana mniej więcej wtedy jak napisałem pierwszy post. Od początku po wymianie nie pasowało mi kopcenie na biało i szarpanie przy ruszaniu. Auto stoi u tego samego mechanika więc nie mam jak sprawdzić czy olej jest w zbiorniku na plyn do chłodnicy albo płyn chłodniczy w silniku, zreszta watpie, tak z tłumika mi bił czarny dym ze pewnie ze 2 litry za soba zgubilem. Przy uruchomionym silniku slychac glosny metaliczny stuk spod maski, jakby ktos młotkiem bił.

    Jak nie uszczelka to co to moze byc?

    0