Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Migomat Powermat S-Mat 180 nie podaje drutu.

13 Lip 2016 19:00 6726 9

  • Poziom 11  
    Witam,
    Potrzebuję podpowiedzi odnośnie usterki w sprzęcie z tematu. Spawarka nie podaje drutu. Na płytce w urządzeniu nie widać żadnych spalonych elementów. Bezpiecznik cały. Brak napięcia na stykach silnika podajnika drutu po naciśnięciu spustu na kolbie. Słychać jedynie "puknięcie' w styczniku. Gdzie szukać problemu??


    Rezystory i diody posprawdzałem, bezpieczniki również. Wszystko jest ok. Przez silnik też jest przejście jednak nie dostaje napięcia. Gdzie jeszcze szukać przyczyny?? W tranzystorach czy w styczniku??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze

  • Poziom 11  
    Silnik i przekładnia sprawne. Podłączone na "krótko" do zewnętrznego zasilacza działają bez zarzutu. Gdzie tkwi problem??

    Dodano po 40 [minuty]:

    Na palniku w chwili naciśnięcia spustu brak lub występuje chwilowe bardzo niskie napięcie rzędu 0,1-0,3 V. Co jeszcze posprawdzać??

    Dodano po 43 [minuty]:

    Wstawiam również schemat sterownika znaleziony tu na elektrodzie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Specjalista - spawarki
    Przekażnik załączający trafo główne jest wypalony a podajnik jest zasilany z uzwojenia wtórnego trafa spawalniczego. Częsta usterka w tych płytkach.

  • Poziom 11  
    Przekaźnik CR2 wymieniony i dalej nic. Ten sam efekt. Co dalej?? TR2 sprawne. Na wyjściu jest napięcie 12V. Czy problem może tkwić w CR1?? Czy też bardziej po stronie SC1 lub SRC1?? Tych elementów jeszcze nie sprawdzałem bo wiadomo trzeba by je wylutować do testu.

    Dodano po 1 [godziny] 55 [minuty]:

    Na kolbie jest napięcie zmienne ok 32V. Napięcie występuje zarówno przy wciśniętym spuście jak i bez. Po wciśnięciu spada po prostu do ok 29-30V. Sprawdzałem również czy jest napięcie pomiędzy pinem 7 złącza i rezystorem R3 (gdyby np. uszkodzony był kondensator C3), jednak do tego miejsca prąd nie dociera. Są jedynie delikatne wskazania, rzędu 0,2 V. Także coś blokuje po drodze. Obstawiam jeszcze ten tyrystor SC1 tyle, że nie mam nic pod ręką żeby go zastąpić. Jakieś inne pomysły??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Występuje jeszcze jeden ciekawy objaw, otóż zdarza się, że przekaźnik CR2 przestaje reagować. Po jakimś czasie sam od siebie zaczyna działać. Ten sam efekt jest na nowym i starym przekaźniku.
  • Specjalista - spawarki
    Chodzi o duży przekażnik jqx-29f-2 załączający główne trafo.

  • Poziom 11  
    Przekaźnik faktycznie miał przypalone styki. Rozebrałem, wyczyściłem i dalej nic. Cewka wewnątrz wygląda na sprawną. Przekaźnik otrzymuje napięcie po naciśnięciu kolby. Jednak cewka nie zwiera styku mimo właściwego napięcia jakie otrzymuje. Gdzie jeszcze może być problem?? Czy jednak ten przekaźnik do wymiany. Jeśli tak to czy jest jakaś tańsza alternatywa dla niego??
  • Poziom 27  
    Link
    W tej firmie zamów (wyłącznie podmioty gospodarcze) powinien mieć odpowiednik prod Finder.

  • Poziom 11  
    Dzięki z link. U mnie w okolicznym sklepie elektronicznym gościu proponował mi przerobienie na zwykły samochodowy 40A. Niby ma być to samo a koszt 5 zł. Tyle, że nie wiem czy jest to dobry pomysł aby zamienić go na zwykły przekaźnik samochodowy czyli zwierny. Próbował już ktoś takiego rozwiązania. I jak tu będzie z napięciem bo przecież samochodowe są z każdej strony na 12V.
  • Poziom 27  
    Przekaźnik samochodowy nie może być zastosowany w układzie pracującym pod napięciem 230VAC, jest bowiem przystosowany do pracy w instalacji pojazdów z napięciem maksymalnym 32VDC. Dlatego kosztuje ,,aż'' 5 złotych.

  • Poziom 11  
    Temat do zamknięcia. Uszkodzony faktycznie duży przekaźnik. Po wymianie wszystko działa.