Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo V40 2.0T 200KM - Błąd P0336 Czujnik położenia wału, auto nierówno pracuje

13 Jul 2016 20:53 8376 19
  • Level 15  
    Witam

    Mam problem z Volvo V40 2.0t T4 200KM. Mam zapisany błąd P0336 od czujnika położenia wału. Zapala się CHECK i kontrola trakcji.

    Po rozgrzaniu i włączeniu obciążenia(klima, ogrzewanie tylnej szyby) auto zaczyna nierówno pracować.

    Czujnik położenia wału i wałka podmieniony, rozrząd ustawiony.

    Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ?

    Pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 43  
    Alternator nie wydala sprawdź napięcie ładowania przy włączonej Klimie i tylnej szybie na akumulatorze powinieneś mieś spadek do 13.6V jeśli masz mniej niż napięcie 12V to może być ta nierówna praca śilnika .
  • Level 15  
    Czyli, że zły sygnał obciążenia z alternatora powodowałby taki stan rzeczy ?
    Ładowanie na obciążeniu wynosi ok 13,4 V bez obciążenia ok 14 V
  • Level 43  
    To w takim razie nie wina alternatora / w takim razie pod komputer diagnostyka pod obciążeniem jakie wyskakują błędny.
  • Level 15  
    Pod obciążeniem wyskakuje błąd P0336 Czujnik położenia wału.
  • Level 43  
    Witam skoro wyskakuje ten błąd a czujnik podmieniłeś i jest to samo .To mam pytanie czy ten podmieniony jest z tego samego modelu i z tymi samymi numerami co oryginał i jeśli wszystko pasuje to możesz mieć gdzieś za oksydowana wtyczkę wejściową tego czujnika lub przetartą ewentualnie przy sterowniku silnika .Powinieneś dobrze obejrzeć wiązkę od czujnika do sterownika silnika .Pozdrawiam
  • Level 15  
    Tak podmienione jest dokładnie takiego samego modelu. Instalacja elektryczna ok. Czytałem na forach, że ludzie mają właśnie ten problem z tymi motorami tak więc jest to stała przypadłość tego modelu.
  • Level 43  
    To tylko dobry mechanik znający te silniki na pamięć jest ci wstanie pomóc .Pozdrawiam
  • Level 15  
    W trakcji jest błąd - nieprawidłowy sygnał obciążenia, mam przycisk DSA
  • Level 15  
    Niestety nic to nie zmienia. Jakieś inne sugestie ? Zaraz podmienię jeszcze koło zmiennych faz rozrządu.
  • Level 43  
    Oto jak maja być koła rozrządu ustawienie tych kół bez blokad jest nie lada wyzwaniem jeśli nie jesteś mechanikiem .

    Volvo V40 2.0T 200KM - Błąd P0336 Czujnik położenia wału, auto nierówno pracuje
  • Level 15  
    Koło przełożone - bez zmian. Macie jeszcze jakieś pomysły ?
  • Moderator of Cars
    Może alternator uszkodzony i sieje zakłóceniami.
  • Level 15  
    Alternator był podmieniony też już.
  • Level 43  
    A pompa paliwa daje równe ciśnienie nawet pod obciążeniem silnika ?
  • Level 42  
    Czujniki podmienione , przewody do ECU sprawdzone , to pozostało ECU.
    Czy na przewodzie od czujnika wału do ECU jest osłona umasiona( przeciwzakłóceniowa)?
    Jeżeli tak ,sprawdź jej połączenie z masą.
  • Level 10  
    Witam
    Nie wiem czy problem w/w został rozwiązany-ale dorzucę swoje spostrzeżenia z naprawy V70 2.4 170hp
    Zweryfikowane uszkodzone koło 2-masowe zostało zastąpione zestawem "sztywnym"z Valeo .Po złożeniu auto pływało na obrotach,gasło i wyświetlało kod P0336. Pierwsza diagnoza-zły dobór zamiennego koła,po ponownym rozebraniu i pomiarach b.dokładnych wyszło że nowe koło jest idealne.
    Czujnik sprawdzony- na wszelki wypadek założony inny-błąd dalej ten sam.
    Po wielu próbach okazało się że należało odsunąć czujnik od koła na ok 2mm i problem zniknął(być może nowe czyste koło dawało większe pole do czujnika indukcyjnego halla?)
    Pozdrawiam.