Witam.
Mam problem z autem.
Focus MK II 2.0 TDCI. 230k
Straciło moc, tak jak był bez turbo. Nie kopci na czarno nie dymi na biało. Układ dolotowy trochę zaolejony, ale myślę że bez tragedii jak na taką konstrukcje odmy.
Brak błędu na desce. Ale jak podpoiłem kompa za pośrednictwem FORSCAN wyskoczył P2263, ale dopiero po zrobieniu testów.
Co zrobiłem.
1. Sprawdziłem szczelność gruszki, szczelna trzyma podciśnienie.
2. Kierownica sprężarki pracuję razem z gruszką dość lekko. A przynajmniej sztanga.
3. Na wszelki wypadek wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe.
4. Sprawdziłem manometrem podciśnienie, po zapłonie rośnie i trzyma. Po zgaszeniu spada powoli do zera.
5. Podmieniłem zawór sterowania sprężarką.
5. EGR według komputera pracuje normalnie, na wszelki wypadek wymontowałem i wyczyściłem. Chodziarz sie nie zacinał i pracował normalnie przynajmniej mechanicznie.
6. Pedał gazu według komputera procentowo pracuje poprawnie.
Przeskanowałem parametry pracy silnika FORSCANem.
Wyszło mi, że nie działa mi czujnik temperatury powietrza doładowanego, bo cały czas wskazuje wartość -30 stopni.
Sygnał wyjściowy siłownika ciśnienia doładowania też je cały czas na stałym poziomie.
Wiec dlatego podejrzewam, że nie działa czujnik kopiowania turbo.
Ale nie wiem jak go sprawdzić, może ktoś wie?
Jakieś inne sugestie, pomysły?
Mam problem z autem.
Focus MK II 2.0 TDCI. 230k
Straciło moc, tak jak był bez turbo. Nie kopci na czarno nie dymi na biało. Układ dolotowy trochę zaolejony, ale myślę że bez tragedii jak na taką konstrukcje odmy.
Brak błędu na desce. Ale jak podpoiłem kompa za pośrednictwem FORSCAN wyskoczył P2263, ale dopiero po zrobieniu testów.
Co zrobiłem.
1. Sprawdziłem szczelność gruszki, szczelna trzyma podciśnienie.
2. Kierownica sprężarki pracuję razem z gruszką dość lekko. A przynajmniej sztanga.
3. Na wszelki wypadek wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe.
4. Sprawdziłem manometrem podciśnienie, po zapłonie rośnie i trzyma. Po zgaszeniu spada powoli do zera.
5. Podmieniłem zawór sterowania sprężarką.
5. EGR według komputera pracuje normalnie, na wszelki wypadek wymontowałem i wyczyściłem. Chodziarz sie nie zacinał i pracował normalnie przynajmniej mechanicznie.
6. Pedał gazu według komputera procentowo pracuje poprawnie.
Przeskanowałem parametry pracy silnika FORSCANem.
Wyszło mi, że nie działa mi czujnik temperatury powietrza doładowanego, bo cały czas wskazuje wartość -30 stopni.
Sygnał wyjściowy siłownika ciśnienia doładowania też je cały czas na stałym poziomie.
Wiec dlatego podejrzewam, że nie działa czujnik kopiowania turbo.
Ale nie wiem jak go sprawdzić, może ktoś wie?
Jakieś inne sugestie, pomysły?