Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FOCUS MKII 2,0 TDCI - Brak Mocy, brak błędu stałego, po testach P2263.

xrenjix 13 Lip 2016 22:27 1905 6
  • #1 13 Lip 2016 22:27
    xrenjix
    Poziom 22  

    Witam.

    Mam problem z autem.
    Focus MK II 2.0 TDCI. 230k

    Straciło moc, tak jak był bez turbo. Nie kopci na czarno nie dymi na biało. Układ dolotowy trochę zaolejony, ale myślę że bez tragedii jak na taką konstrukcje odmy.

    Brak błędu na desce. Ale jak podpoiłem kompa za pośrednictwem FORSCAN wyskoczył P2263, ale dopiero po zrobieniu testów.

    Co zrobiłem.
    1. Sprawdziłem szczelność gruszki, szczelna trzyma podciśnienie.
    2. Kierownica sprężarki pracuję razem z gruszką dość lekko. A przynajmniej sztanga.
    3. Na wszelki wypadek wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe.
    4. Sprawdziłem manometrem podciśnienie, po zapłonie rośnie i trzyma. Po zgaszeniu spada powoli do zera.
    5. Podmieniłem zawór sterowania sprężarką.
    5. EGR według komputera pracuje normalnie, na wszelki wypadek wymontowałem i wyczyściłem. Chodziarz sie nie zacinał i pracował normalnie przynajmniej mechanicznie.
    6. Pedał gazu według komputera procentowo pracuje poprawnie.

    Przeskanowałem parametry pracy silnika FORSCANem.

    Wyszło mi, że nie działa mi czujnik temperatury powietrza doładowanego, bo cały czas wskazuje wartość -30 stopni.
    Sygnał wyjściowy siłownika ciśnienia doładowania też je cały czas na stałym poziomie.
    Wiec dlatego podejrzewam, że nie działa czujnik kopiowania turbo.

    Ale nie wiem jak go sprawdzić, może ktoś wie?

    Jakieś inne sugestie, pomysły?

    0 6
  • #2 14 Lip 2016 00:17
    marcin_70
    Poziom 21  

    P2263 czyli za niskie ciśnienie doładowania.. zapnij sprzęt, zrób logi dynamiczne do podglądu ciśnienie doładowania zadane i rzeczywiste.. czujnik kopiowania turbo to nic innego jak potencjometr.. do sprawdzenia nieszczelności w układzie dolotu, i pomiar podciśnienia( jakie jest) możesz na próbę zbypassować zaworek sterowania VNT i zrobić logi( jak dolot szczelny to powinien przeładowywać)..No i czy nie ma nadmiernego luzu za wirniku?

    1
  • #3 14 Lip 2016 18:22
    xrenjix
    Poziom 22  

    Ciśnienie doładowania mam bardzo słabe, węże nawet nie twardnieją przy 3000 obr. A zmierzone komputerem (ciśnienie bezwzględne w kolektorze, innego pomiaru nie ma FORSCAN) jest na poziomie 98kPa przy jałowym a przy gwałtownym przyśpieszaniu rośnie do 130kPa. Nie ma znaczenia czy idę przez zawór VNT czy go pomijam. Oczywiście pod obciążeniem. Do samego turbo na razie sie nie dostanę, brak kanału/podnośnika.

    0
  • #4 14 Lip 2016 20:22
    marcin_70
    Poziom 21  

    No to chyba została albo dziura gdzieś na wężu lub coolerze albo wyeksploatowana turbosprężarka..

    0
  • #5 14 Lip 2016 20:35
    xrenjix
    Poziom 22  

    Dziury raczej nie ma, jeszcze poszukam, ale jak kiedyś mi przewód zerwało to kopcił strasznie. Dawka paliwa szła normalnie a powietrza było za mało teraz wydaje sie że mieszanka jest ok bo nie kopci.

    0
  • #6 19 Lip 2016 15:43
    Doradca ProfiAuto.pl
    Poziom 9  

    Pierwszym powodem może być uszkodzony czujnik temperatury powietrza doładowanego.

    Polecam sprawdzenie tego czujnika - jeśli on jest w porządku, to druga przyczyna może leżeć w samym sterowniku turbospręzarki.

    Proponuje rozebranie i oczyszczenie czujnika położenia.

    Pozdrawiam,

    Mariusz - Doradca ProfiAuto.pl

    0
  • #7 20 Lip 2016 00:15
    xrenjix
    Poziom 22  

    Czujnik temperatury już zrobiłem. Teraz ma prawidłowe wskazania. Czekam, aż pojadę od rodziców aby sprawdzić ten czujnik kopiowania. tylko u nich mam kanał.

    0