Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 407 2.0 HDI - Nie odpala gdy rozgrzany.

13 Lip 2016 23:08 3405 13
  • Poziom 2  
    Witam na forum. Mam problem z moją 407-ką 2.0 HDI 136 km 2004 r. Na początku dnia auto odpala normalnie. W ciągu dnia kiedy któryś raz z kolei gaszę i odpalam auto a jest rozgrzane, przychodzi taki moment że np. wychodzę ze sklepu i nie mogę go odpalić, rozrusznik kręci, zasilanie jest, wszystko działa, ale nie chce odpalić, po kilku próbach i odczekaniu 30-40 minut auto odpala od razu i wszystko wraca do normy. Zauważyłem że dzieje się tak szczególnie często gdy na zewnątrz jest wysoka temperatura i gorący dzień np. ok 30 stopni. W ostatnich dniach gdy temperatura wynosiła ok. 33 stopnie i mocne słońce, zgasł dwukrotnie w czasie jazdy, obroty spadły gdy zmieniałem bieg i zgasł. Ponowna próba odpalenia nie udana i znowu odczekałem 30-40 minut i odpalił od razu. Wszystkie filtry, płyny i olej wymienione dwa tygodnie temu, wymieniony BSI i czujnik położenia wału, problem nadal występuje. Byłem na diagnostyce (Peugeot PLANET) nic konkretnego nie wyskakuje. Jeżeli ktoś ma jakikolwiek pomysł co to mogło by być to proszę o radę lub sugestię gdzie szukać usterki. Dziękuję z góry za pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    A nie jest czasem strzelony czujnik położenia wału ??
  • Poziom 25  
    Test przelewowy wtryskiwaczy na gorąco zrób, bo może ciśnienia brak. Miałem kilka takich przypadków .
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 30  
    Może też sprawdzić ciśnienie na ''rail-u'' jak nie odpala.
  • Poziom 2  
    Witam, mam dokładnie taki sam problem. Silnik 2.0 HDI (Citroen C5) jak jest gorąco i silnik rozgrzany to występuje problem z odpaleniem. Podczas jazdy nie zauważyłem jak na razie problemów z pracą silnika. Problem ten mam już od roku i pojawia się tylko w upalne dni +30St. Podczas diagnostyki nie pojawiają się żadne błędy jedyne co udało mi się zaobserwować to w momencie jak jest problem z odpaleniem to znacząco skraca się czas który trzeba odczekać po otwarciu maski i zdjęciu osłony silnika. Wówczas już op 2-3 min. auto odpala.
    W związku z tym zwracam się z pytaniem czy może mieć tu wpływ wadliwie pracujący czujnik temperatury paliwa który po krótkim ochłodzeniu pozwala na odpalenie silnika.
    Za wszelkie sugestie z góry dziękuje.
  • Poziom 18  
    Do sprawdzenia czujnik pol. walu , najlepiej na stole sprawdzić opornosc jednoczesnie podgrzewajac go goracym powietrzem .
  • Poziom 2  
    Czujnik położenia wałka został wymieniony na nowy.
    Czujnik położenia wału korbowego nie jest indukcyjny tylko Halla wiec niestety nie można go sprawdzić tym sposobem - omomierzem. Diagnostyka też nie wykazała żadnego błędu czujnika.
  • Poziom 18  
    Jaki symbol silnika ? ( 6-8 nr vin) Jako iz jest to HDI proponuje sprawdzić, jak koledzy pisza wtryski na przelew, oraz cisnienie paliwa na komputerze. Kiedy nie odpala moge Ci zaproponować zebyś poruszał grubą instalacją pod akumulatorem, sprawdził zasilanie na czujnikach ( czujnik cisnienia paliwa w listwie, regulator cisnienia w pompie, ma być ok 5V), jezeli masz czujnik kopiowania turbiny w gruszce od turbo odepnij go i wtedy sprawdź.
  • Poziom 2  
    Sprawa wygląda tak byłem na innej diagnostyce, przyjechałem na rozgrzanym silniku żeby widoczny był błąd i problem z odpaleniem. Ciśnienie na pompie 25 Mpa, czyli tak jak powinno być. Test przelewów na wtryskach zrobiony, pierwszy wtrysk daje dwukrotnie więcej paliwa podczas rozruchu, niż pozostałe ale z tego co mówił diagnosta napewno nie to jest przyczyną problemów z odpalaniem. Wcisneli mi zawór regulator na pompie wysokiego ciśnienia i zapewnili że napewno to jest przyczyną (550 zł), po kilku dnia okazuje sie ze usterka dalej występuje (na szczęscie moge zwrócić :). Komputer pokazał dwa błędy których nie można skasować.
    P1597 Zawór elektromagnetyczny termostatu.
    P1351 Przekaźnik żarzenia, Napięcie zasilania za małe.

    Co myślicie o tym żęby na próbę wymienić jeszcze Czujnik temperatury (map sensor) oraz czujnik wałka rozrządu ?
    Odsyłają mnie od warsztatu do warsztatu i nikt nie wie co to jest.
  • Poziom 2  
    Witam. Czy udalo sie ustalic przyczyne nie odpadalania peugeote? Mam ten sam problem, po ktoryms z kolei zgaszeniu auta w ciagu dnia, nie moge odpalic i musze odczekac 30 -40 minut. Problem pojawia sie tylko gdy jest cieplo na dworze.
  • Poziom 1  
    Witam. Czy ktoś rozwiązał ten problem? U mnie to samo. Od 24 st. ciężko ale po kilku obrotach odpali. 30 st maska otwarta, gaz w podłodze, kręcę rozrusznikiem do oporu aż prawie do rozładowania i nic. 10 minut przerwy akumulator słabo kręci ale odpala od razu. W PP brak błędów. Sprawdzone: czujnik położenia wału, czujniki temperatury paliwa, powietrza. wtryski"słabe ale w normie", bsi nie grzeje się jakoś strasznie, pompa: wymienione zawory i pompka wewn. Paliwo dochodzi- test z bańki. Jak odpali to działa praktycznie bez zarzutów. Pędzi jak szatan, ale czasem potrafi zgasnąć na światłach i kaplica.
    Mechanicy polecają sprzedać go gdzieś na skandynawię albo chociaż w suwalske. Proszę o pomoc.
  • Poziom 7  
    Witam czy ktoś rozwiązał problem?
  • Poziom 1  
    Witam serdecznie miałem ten sam problem i udało się rozwiązać (odpukać). Okazało się ,że winne były 2 lejące wtryski . Problem z diagnozą był taki ponieważ wtryski lały tylko i wyłącznie jak były gorące. I w momencie gdy nie zapalał był brak ciśnienia na listwie w PP. Wtryski na maszynie wychodziły błędnie tylko wtedy gdy zostały mocno podgrzane. Wymiana dwóch wtrysków załatwiła sprawę już na dobry rok.
    Także polecam skontrolować wtryski przy dużej temperaturze.
  • Poziom 7  
    Tak tylko czemu zaraz mu przechodzi i potem odpala już bez problemu?Dziś nie chciał odpalić jakieś 40 minut,ale czasem odpala tylko długo trzeba kręcić. Tak jakby coś odcinałoby dopływ paliwa podczas odpalania.