Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lodówka Whirpool IKEA - słabo chłodzi a po wymianie termostatu jeszcze gorzej ?

14 Lip 2016 12:17 5040 7
  • Poziom 2  
    Witam i bardzo proszę o pomocne wskazówki.

    Posiadam od ponad 4 lat lodówko-zamrażarkę Whirpool model FROSTIG BCF201(przepisane z paragonu) do zabudowy . Nigdy nie było z nią problemów aż do niedawna kiedy zwróciłem uwagę ,że w części chłodzącej jest relatywnie coraz wyższa temperatura. Żeby uzyskiwać w miarę prawidłową temperaturę trzeba było podkręcać termostat w kierunku maximum. Ostatecznie na poziomie 7 czyli maksymalnym temperatura wewnątrz utrzymywała się jeszcze na poziomie ok 7-8 stopni C. W tym samym czasie temperatura w mieszkaniu była w granicach 22 C .
    Ponieważ lodówka jest jeszcze na gwarancji zgłosiłem to do serwisu Whirpoola .
    Po kilku dniach przyszedł pan serwisant który stwierdzil ,że to jest bardzo prosty model lodówki i właściwie jedyne co może zrobić to wymienić termostat bo nic innego się nie mogło popsuć przy takich objawach. Po wymianie niestety było jeszcze gorzej czyli jeszcze słabsze chłodzenie , tylna wewnetrzna ściana lodówki cały czas mokra bez względu na ustawienie chłodzenia. Zamrażalnik pracuje bez zarzutu. Temperatura wewnątrz chłodziarki 12-15 C . Mówiono mi ,że to się powinno po kilku dniach ustabilizować i będzie dobrze. Nie było więc zgłosiłem ponownie problem. Przyszedł pan serwisant jeszcze raz i zrobił dokładnie to samo
    czyli ponownie wymienił tylko termostat twierdząc, że teraz to juz napewno będzie ok. Niestety dalej nie jest , jedyna różnica to taka ,że po jakiejkolwiek zmianie na termostacie ustawienia temperatury chłodziarka na kilka minut zaczyna chłodzić co widać po szronie na tylnej ścianie po czym ponownie po chwili pojawia się tam woda . Efekt jest ogólnie taki ,że temperatura w lodówce i tak nie schodzi poniżej 10 C nawet jeśli nie jest otwierana przez 12 h. Dzwoniłem ponownie do pana serwisanta opisując co się dzieje i spotkałem się ze stwierdzeniem ,że on nie widzi innych ew. usterek do naprawy ,że termostatu wiecej wymieniac nie będzie ,że ten typ tak ma a jak to nie odpowiada to najlepiej kupić sobie nową lodówkę bo to jest prosty i niedrogi model.

    Będę wdzięczny za fachowe porady co z tym fantem dalej robić ?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    Tomasz
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    turlam.dropsa napisał:
    Tomcio70 napisał:

    Będę wdzięczny za fachowe porady co z tym fantem dalej robić ?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    Tomasz


    Co jest napisane w karcie gwarancyjnej odnośnie usterek które nie mogą być naprawione? Czy gwarant zobowiązał się do wymiany na nową bądź zwrotu pieniędzy po określonej liczbie napraw?


    To znaczy z sobie znanych powodów pan serwisant wypełnił tylko jeden dowód wykonania naprawy przy pierwszym podejściu gdzie jest wpisane tylko "wymiana termostatu" i nic więcej. Przy drugim podejściu nie wypełnił już nic , zapytałem go czy nie powinien wypisać przypadkiem drugiego protokołu naprawy , powiedział ,że nie ma takiej potrzeby(być może celowo) jak zwykle się śpieszył i zapewniał ,że teraz już na pewno będzie ok. Naprawa była wykonywana w ramach gwarancji . Okres 5 lat od zakupu lodówki upływa z końcem b.r. miesiąca.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Ok bardzo dziękuje za porady . Tak swoją drogą ma ktoś jakąś teorię co
    moze dolegać tej lodowce i dlaczego serwisant skupił sie tylko na wymianach termostatu ?
  • Poziom 30  
    Ja podobny objaw miałem w Polarze na skutek ubytku czynnika chłodzącego.
    A co do zachowania serwisu-typowe dla pewnych marek. Podobnie postąpił niedawno serwisant Samsunga w odniesieniu do zmywarki kolegi. Nie można sobie dać kitu wciskać. Inna sprawa, że kiedyś dostałem od pewnego serwisu "czarną listę" lodówek. Niestety Whirpool i kilka innych marek się na niej znalazło. Widać przedstawicielstwu w/w producenta nie zależy na wizerunku firmy. Autorze-nie odpuszczaj; nie pozwólmy sobą pomiatać-serwis gwarancyjny jest jak d..a od sr..ia po to, żeby skutecznie naprawić sprzęt nawet w ostatnim dniu gwarancji.
  • Poziom 2  
    Witam ponownie,

    Ostatecznie skończyło się tym ,że na gwarancji po raz 3 został wymieniony termostat (myslę ,że stało się tak ponieważ im nie odpuściłem) ponoć tym razem specjalnie sprowadzony oryginał nowy fabrycznie z Włoch. Nie wiem w takim razie jakie termostaty w 2 pierwszych podejściach były zakładane bo faktycznie po tym ostatnim trzecim wreszcie lodówka zaczeła pracować tak jak powinna !:) Nareszcie jest ok , zachowuje sie i chłodzi tak jak wtedy kiedy była nowa.


    teskot napisał:
    Ja podobny objaw miałem w Polarze na skutek ubytku czynnika chłodzącego.
    A co do zachowania serwisu-typowe dla pewnych marek. Podobnie postąpił niedawno serwisant Samsunga w odniesieniu do zmywarki kolegi. Nie można sobie dać kitu wciskać. Inna sprawa, że kiedyś dostałem od pewnego serwisu "czarną listę" lodówek. Niestety Whirpool i kilka innych marek się na niej znalazło. Widać przedstawicielstwu w/w producenta nie zależy na wizerunku firmy. Autorze-nie odpuszczaj; nie pozwólmy sobą pomiatać-serwis gwarancyjny jest jak d..a od sr..ia po to, żeby skutecznie naprawić sprzęt nawet w ostatnim dniu gwarancji.
  • Poziom 9  
    Hej,
    mam podobną lodówkę, ale już po gwarancji. Termostat przestał się włączać i działa na stuknięcie :-). Masz może wiedzę jaki termostat wchodzi do tej lodówki, bo nie mogę znaleźć.
    Dzięki