Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora 2.0 AZJ 2001r - Sonda lambda - lpg

michal_sanok 14 Lip 2016 13:17 4509 75
  • #1 14 Lip 2016 13:17
    michal_sanok
    Poziom 6  

    Witam. Auto VW Bora 2.0 AZJ 2001r. + LPG. Od pewnego czasu wyskakuje notorycznie błąd: P3211 Oxygen sensor bank 1 sensor 1: heater return connection". Od strony instalacji jest wszystko w jak najlepszym porządku. Teraz pytanie czy padnięta jest sonda? Czy montaż emulatora pomoże czy zostaje wymiana lambdy? Na benzynie wszystko jest ok. Gdzieś wyczytałem, że jak sonda jest "padnięta" to na PB nie będzie wyskakiwał błąd, przy LPG jest bardziej czuła. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

    0 29
  • #2 14 Lip 2016 18:25
    sebap
    Poziom 40  

    Jeśli pierwsza sonda to tylko wymiana.

    michal_sanok napisał:
    Gdzieś wyczytałem, że jak sonda jest "padnięta" to na PB nie będzie wyskakiwał błąd, przy LPG jest bardziej czuła.

    Bzdura. Jeśli sonda jest uszkodzona to nie ma znaczenia paliwo na jaki jeździmy, błąd pojawi się tak czy siak.

    0
  • #3 14 Lip 2016 18:30
    michal_sanok
    Poziom 6  

    Kolego, ale mówię jak jest. Na LPG po przejechaniu około 20km pojawia się błąd opisany wyżej. Jak jeździłem na próbę na PB to po 200km błąd się nie pojawił. Dlatego mam zagadkę. Chcę jakoś temat rozwiązać bo nie uśmiecha mi się co chwilę auta podłączać do kompa i kasować błąd. Dzisiaj ktoś mi podpowiedział o jakimiś elektronicznym emulatorze montowanym przy instalacji?

    0
  • #4 14 Lip 2016 18:33
    sebap
    Poziom 40  

    Czyli sonda nie uszkodzona tylko mieszanka na gazie za uboga pewnie. Do gazownika jedź.
    Co do emulatora to tak, ale zamiast sondy sprawdzającej katalizator bo jeśli zemulujesz pierwszą sondę to błędu nie wywali ale mieszanka pozostanie uboga i za chwilę poleci głowica.

    0
  • #5 14 Lip 2016 18:37
    michal_sanok
    Poziom 6  

    Wczoraj byłem u gazownika który dokładnie rok temu zakładał instalacje. Zjeździłem z nim kilkadziesiąt km przy podłączonym komp. Mówił, że mapy itd itp są idealnie ustawione. I fakt, że podczas jazdy z nim nie sypało błędem, ale po wyjechaniu z warsztatu moja radość prysła po ok 50km. Dlatego pytam o emulator czy jest sens montować?

    1
  • Pomocny post
    #6 14 Lip 2016 18:41
    sebap
    Poziom 40  

    Wyżej masz odpowiedź na temat emulatora. Albo wymień sondę albo gaz popraw. Coś z tego.

    0
  • #7 14 Lip 2016 18:43
    michal_sanok
    Poziom 6  

    Czyli nie ma żadnej innej alternatywy? Bo ta sonda 500zł :( I to strasznie boli :(

    0
  • Pomocny post
    #8 14 Lip 2016 18:49
    zdzichra
    Poziom 29  

    michal_sanok napisał:
    Wczoraj byłem u gazownika który dokładnie rok temu zakładał instalacje. Zjeździłem z nim kilkadziesiąt km przy podłączonym komp. Mówił, że mapy itd itp są idealnie ustawione. I fakt, że podczas jazdy z nim nie sypało błędem, ale po wyjechaniu z warsztatu moja radość prysła po ok 50km. Dlatego pytam o emulator czy jest sens montować?

    Widać VW już dawno zaczął oszukiwać i po podłączeniu do kompa wszystko jest ok :D -skąd my to znamy.Na poważnie masz za ubogą mieszankę.Należałoby zresetować ECU pojeździć na benzynie i dopiero ustawić i sprawdzać LPG.Emulatory itp to druciarstwo.Dobrze wyregulowana instalacja nie może "zaświecać" kontrolki silnika

    0
  • #9 14 Lip 2016 18:58
    michal_sanok
    Poziom 6  

    Z tego co mówił "gaziarz" to lepiej się go nie da ustawić :) Z drugiej strony jest to gość chwalony i zajmuje się tym długo, także myślę, że celowo mnie w błąd nie wprowadza

    0
  • #10 14 Lip 2016 19:00
    sebap
    Poziom 40  

    500zł sonda? Uniwersalna Delphi lub Bosch około 150zł.
    Zrób tak jak radzi poprzednik.
    Jaka instalacja gazowa? Daj na pw nazwę zakładu montującego.

    0
  • #11 14 Lip 2016 19:13
    zdzichra
    Poziom 29  

    michal_sanok napisał:
    Z tego co mówił "gaziarz" to lepiej się go nie da ustawić :) Z drugiej strony jest to gość chwalony i zajmuje się tym długo, także myślę, że celowo mnie w błąd nie wprowadza

    Mówił że się nie da czy że nie potrafi?Nie każdy kto montuje długo potrafi.Na gazie jeżdżę już od wielu wielu lat.Pierwsza instalacja była I gen w FSO125p.Zawsze poprawiałem po gazownikach bo było co :D Komputer LPG ma wiele funkcji i trzeba trochę poszukać i się pobawić.Wymaga to oczywiście czasu.Podglądu korekt długo i krótko terminowych.
    Jeżeli gość jest pewny tego co mówi zapytaj czy jak znajdziesz kogoś kto ustawi to zapłaci za regulację :D Powinien się zgodzić bez wahania.

    0
  • #12 14 Lip 2016 19:35
    michal_sanok
    Poziom 6  

    LPGTECH. No mówił, że się nie da :) już lepiej. Jeździłem z nim naprawdę długo wczoraj z podpiętym komp.

    Dodano po 1 [minuty]:

    U mnie pierwsza sonda (bo to chyba ta jest chora wg błędu który wymieniłem w pierwszym poście) ma 5 przewodów. Byłem w sklepie motoryzacyjnym i tak mi powiedzieli, że do tego modelu takie cenu :)

    0
  • #13 14 Lip 2016 22:58
    rooter75
    Poziom 17  

    michal_sanok napisał:
    Czyli nie ma żadnej innej alternatywy? Bo ta sonda 500zł :( I to strasznie boli :(

    no tyle kosztuje bo to szerokopasmówka i taniej nie będzie :)

    0
  • #14 15 Lip 2016 08:33
    michal_sanok
    Poziom 6  

    Pozostaje mi wyjąć sondę na stół i przepatrzeć, a później wymiana jak nic nie znajdę :(

    0
  • Pomocny post
    #15 15 Lip 2016 08:48
    ociz
    Moderator Samochody

    Tam nie ma nic do oglądania. Jakby usterka była "widoczna" to została by wykryta przez ECU natychmiast, a nie po 20km.

    rooter75 napisał:
    taniej nie będzie

    W hurcie po 200zł idzie dostać LSU 4.2. No ale sklepy muszą swoje doliczyć.

    0
  • #16 15 Lip 2016 09:56
    michal_sanok
    Poziom 6  

    Czyli nie bawić się w przegląd kabli itd tylko zamawiać nową sondę?

    0
  • Pomocny post
    #17 15 Lip 2016 10:26
    sebap
    Poziom 40  

    Nie czytasz odpowiedzi ze zrozumieniem. Padnięta sonda - błąd od razu, nie po 20 kilometrach. Zajmij się gazem bo nie jest dobrze na pewno.

    0
  • #18 15 Lip 2016 10:33
    michal_sanok
    Poziom 6  

    yyyy racja kolego :) dziękuję za pomoc

    0
  • #19 17 Lip 2016 10:27
    michal_sanok
    Poziom 6  

    Sonda sprawdzona VAGiem. Pierwsza pokazuje 1,5V i cały czas stoi, a druga oscyluje 0,2-0,8V Takie same wartości na PB oraz LPG. Jeżeli ktoś może to proszę o odp co mam wreszcie do wymiany, sondę(którą), katalizator, czy może samochód :) ?

    0
  • #20 17 Lip 2016 12:09
    ociz
    Moderator Samochody

    Katalizator padnięty. Co do pierwszej sondy poczytaj sobie co to jest sonda szerokopasmowa i jak działa. A błąd to w ogóle dotyczy grzałki.

    0
  • #21 17 Lip 2016 12:14
    michal_sanok
    Poziom 6  

    czyli katalizator i pierwsza sonda do wymiany? :(

    1
  • #22 17 Lip 2016 12:25
    ociz
    Moderator Samochody

    Wymieniaj sobie co chcesz. I tak nie czytasz co się do Ciebie pisze.

    0
  • #23 17 Lip 2016 12:30
    michal_sanok
    Poziom 6  

    Myślałem, że forum jest po to by pomóc, a nie się wymądrzać. Pisze tu jako laik w tych tematach i chciałbym żeby mnie ktoś oświecił-czarno na białym, a nie pisał rób co chcesz. Czyli się myliłem. Ps. zdążyłem przeczytać co to jest sonda szerokopasmowa, ale nie dociera to do mnie, każdy jest specjalistą w innej dziedzinie. Trzeba szukać pomocy gdzieś dalej...

    0
  • #24 17 Lip 2016 13:30
    sebap
    Poziom 40  

    Kolego, doprowadź instalację LPG do porządku i będzie dobrze, nic nie będziesz musiał wymieniać. Jaśniej już się nie da napisać, zresztą pisało już to parę osób ale Ty uparcie nie chcesz tego słuchać.

    0
  • #25 17 Lip 2016 13:53
    michal_sanok
    Poziom 6  

    ooo teraz dotarło :) Ok muszę poszukać jakiegoś rzetelnego gazownika w okolicy. Dziękuje za pomoc

    0
  • #26 17 Lip 2016 13:55
    sebap
    Poziom 40  

    Co do sond to pierwsza powinna oscylować a druga (diagnostyczna) powinna mieć stałą wartość.

    0
  • #27 17 Lip 2016 13:58
    michal_sanok
    Poziom 6  

    No to jakaś lipa bo u mnie jest na odwrót :( Pierwsza 1,45-1,53, a druga 0,2-0,8V chyba, że o takie oscylowanie chodzi?

    0
  • #28 17 Lip 2016 14:22
    sebap
    Poziom 40  

    Nie przejmuj się sondami. Sonda uwalona - błąd od razu. Ty masz po jakimś czasie. Doprowadź gaz do porządku. Jak wtedy będzie źle to będziesz myślał dalej.

    0
  • Pomocny post
    #29 17 Lip 2016 17:08
    psooya
    Poziom 37  

    Jak sonda szerokopasmowa ma oscylować to ja chyba zgłosze post. Nikt nie czyta ze zrozumieniem. Błąd wskazuje na grzałkę i co ma do tego gaz? W polo 1.4 wymieniałem taka sondę bo walila błędami czasem po 50km a korekty paliwowe nie były stabilne. Trzeba zrobić pełna diagnostykę spod vaga podczas jazdy na pb i wtedy analizować. Grzałkę sondy można zmierzyć.

    1
  • #30 17 Lip 2016 17:48
    michal_sanok
    Poziom 6  

    Diagnostyka byla robiona w dniu wczorajszym przez ponad 2h. Pierwsza wskazywala 1,45-1,53 V, a druga 0,2-0,8V Katalizator na postoju 450st, przy jezdzie rosla temp do 720st. Zapomnialem dodac, ze zona ostatnio wykryla u nas ogrzewanie podlogowe w samochodzie. Wewnetrze szyny przednich foteli (te od tunelu srodkowego) sa wprost gorace! Tlumik nowy, nieszczelnosci brak.

    0
  Szukaj w 5mln produktów