Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco 150E27 1998 Tachograf.

plichta 14 Lip 2016 23:16 1023 8
  • #1 14 Lip 2016 23:16
    plichta
    Poziom 17  

    Znajomy zamontował hebel na przy akumulatorze i przy wyłączeniu nie pracuje tachograf. Proszę o informację, które przewody mogę wpiąć bezpośrednio do akumulatora aby zasilić tachograf?

    0 8
  • Pomocny post
    #2 15 Lip 2016 16:03
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    To zależy co jest dołączane heblem, czy masa czy zasilanie.
    Jeśli zasilanie to zasilanie z plusa poprzez bezpiecznik do pinu 1 w kostce A.
    Jeśli masa to całe zasilanie, masa i plus do kostki A, najlepiej poprzez ogranicznik prądu dedykowany np przez VDO jeśli nie to musi być puszczanie dobrym kablem i zabezpieczone bezpieczniki bezpośrednio w skrzynce akumulatora.

    0
  • #3 15 Lip 2016 16:12
    plichta
    Poziom 17  

    Dzięki za odpowiedź. Niestety nie dysponuję schematem. Czy kostka A jest oznaczona i gdzie jej szukać? . Hebel jest od dodatniej klemy.

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Lip 2016 16:30
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Kostka A to główna kostka 8 pinowa zasilająca Tachograf 1 z brzegu.
    Kostki i podłączenie jest rozrysowane na obudowie tachografu.

    1
  • #6 15 Lip 2016 23:33
    plichta
    Poziom 17  

    Dzięki za pomoc w przyszłym tygodniu będę coś działał.

    0
  • Pomocny post
    #7 16 Lip 2016 09:15
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    Kostka A to ta biała. Jak otworzysz wtyczkę to piny są numerowane. Żółtej nie ruszaj. Aha, i jeszcze jedno: te wtyczki są w "18" pod dekielkiem, a dekielek musi być zaplombowany. Zamiast przerabiać samemu lepiej jedź do serwisu tacho żeby go podłączyli poprawnie bo i tak muszą złączki zaplombować. Jak ma jeszcze ważną legalizację to najlepiej tam gdzie był legalizowany, przynajmniej nie będziesz musiał robić nowej legalizacji, ew przerób samemu i jedź do serwisu by sprawdzili poprawność przeróbki i zaplombowali.

    0
  • #8 18 Lip 2017 20:46
    szwagier81
    Poziom 14  

    Pytanie dotyczące rysunku ( schematu) które dołączył Hart3. W kostce D pin 3 jest opisane jako V-imp. Czy to jest wyjście prędkości pojazdu ( wyjście impulsowe)?

    1
  • #9 20 Lip 2017 22:57
    Hart3
    Poziom 23  

    Piny B7 i D3 są to wyjścia informujące o prędkości pojazdu ,wykorzystywane przez inne moduły potrzebujące takiej informacji.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo