Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza '01 ALH - Nagłe spadki ciśnienia doładowania, Nowe spostrzeżenia !

15 Lip 2016 13:24 1341 7
  • Poziom 10  
    Witam,

    Chyba to forum to ostatnia deska ratunku... bo już naprawdę nie mam pomysłów.
    Otóż nieregularnie, zdarza się taka oto przypadłość jak w temacie, tylko przy pełnym bucie tzn wszystko jest OK auto przyśpiesza i nagle niezależnie od biegu obrotów i prędkości nagle ciśnienie doładowania leci na pysk do wartości poniżej ciśnienia atmosferycznego np 600-700 mbar z jednoczesnym spadkiem wartości z przepływomierza ... po czym po chwili znowu jest wszystko OK...

    http://vaglog.pl/log_268823.html

    Udało mi się sprawdzić, że paliwowo jest wszystko OK, przepływomierz też.
    Ewidentnie nie ma nagle powietrza :shock:
    Przegrzebałem mnóstwo tematów, ale podobnego przypadku nie znalazłem, oprócz forum Volvo gdzie to przewód przed turbiną się zaciskał, ale w ibizie z plastikowym dolotem to chyba niemożliwe ...
    No chyba że harmonijka zaraz za przepływomierzem.
    Turbo zdycha ? Silnik ? Czy mam już tego złoma podpalić ...

    Może ktoś kiedyś widział coś takiego... wszystkie sugestie mile widziane :-(

    Chyba nie ma to wielkiego znaczenia ale auto to ibiza FL, silnik ALH, wtryski 216, turbo hybryda ARL, FMIC.

    ===================

    Po dzisiejszych testach, wychodzi, że podczas wystąpienia tego problemu jeden z węzy tuż za turbo nadyma się jak balonik... i dzieje się to podczas zmiany biegu
    Co by wskazywało, że powietrze nie trafia do silnika :cry:

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że np. klapa gasząca staje dęba, albo ostatni łącznik gumowy, przed kolektorem dolotowym zapada się ...ostatni bo jest za MAP'em
  • Poziom 13  
    albo Tobie n75 robi psikusy a Ty szukasz niewiadomo czego :)
  • Poziom 36  
    bolus11 napisał:
    albo Tobie n75 robi psikusy


    Może

    Psikusy może też robić klapa gaszenia , serwo.... i długo będziemy bredzić.

    Pomiary podciśnienia z vacupompy zrobione? Działanie elektrozaworów , siłowników , serwa hamulcowego wykonane? Sygnał z przepływomierza sprawdzony?
  • Poziom 13  
    Tyle że psikusy od strony nki są bardzo częste... grucha rzuca syfem bo rdzewieje i podciśnienie syfy lecą do nki i tak dalej.. mówisz żeby posprawdzać skoro kolega pisze na forum to pewnie nie ma dostępu do przyrządów pomiarowych jak np. Manometr z podciśnieniem
  • Poziom 43  
    Albo map pada i pokazuje głupoty
  • Poziom 36  
    bolus11 napisał:
    mówisz żeby posprawdzać skoro kolega pisze na forum to pewnie nie ma dostępu do przyrządów pomiarowych


    Więc forum nie rozwiąże problemu, warsztat pomoże i naprawi.
  • Poziom 10  
    Przede wszystkim chciałbym podziękować, za jakiekolwiek sugestie, oraz za to że wzorem innych for nie wywaliliście mojego tematu do kosza ... :)
    Dysponuje niestety tylko wakumetrem, vagiem multimetrem, mocno amatorskimi narzędziami, no i starą N95 która wczoraj w nocy robiła za GoPro :cry:
    Na forum napisałem z powodu sporadyczności występowania problemu, i obaw przed wymienianiem wszystkiego po kolei ...

    Zrobię komplet logów łącznie z BS i testem elementów wykonawczych, oraz polatam trochę z wakumetrem, i "GoPro" pod maską w okolicach ostatniego łącznika przed kolektorem i siłownika od IMF (bo jeżeli tam się coś dzieje to odczyty z MAF i MAP mają sens ...)


    Jak to nic nie wykaże, to chyba faktycznie się poddam ...
    Jeszcze raz dziękuje za wszystkie sugestie.

    Pozdrawiam tych, którzy chcą pomóc. :!: :!:
  • Poziom 10  
    Zapadało się kolanko przed turbo :cry: