Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter elektryczny JupiterFast - spadek prędkosci maksymalnej

16 Lip 2016 15:41 684 5
  • Poziom 2  
    Jestem na tym forum nowa i do tego kompletnym laikiem

    Jestem użytkowniczką skutera elektrycznego Jupiter Fast, nagle zaczęły się z nim problemy stracił moc, do przodu poruszał się z wysiłkiem, a do tyłu wcale, słuchać tylko było jakąś pracę silnika, a ruchu nie było, jadąc do przodu potrafił zatrzymać się i załączał się brzęczyk.
    Oddalam go do naprawy gdzie stwierdzili , że to wina słabych akumulatorów, co było bzdurą, bo akumulatory wymieniałam w zeszłym roku mają po 40Ah i miesiąc temu bez problemy przejeżdżałam na nich po kilkanaście kilometrów, wobec moich argumentacji Panowie stwierdzili , że nie wiedzą wobec tego co jest przyczyną takich nieprawidłowości.

    Skuter wylądował w serwisie nr 2 gdzie wymieniono szczotki w silniku, po pobieżnym użytkowaniu wydawało się , że wszystko jest ok, do czasu aż wybrałam się w dłuższą trasę i skuter na maksymalnej prędkości jeździ dużo wolniej niż kiedyś i słychać wyraźnie pracę silnika który do czasu oddania do naprawy był ledwo słyszalny. Odnosiłam też wrażenie , że im dłużej jadę tym jazda staje się wolniejsza

    Co może być przyczyną takiego zachowania i czy znacie gdzieś w okolicy Warszawy sensowne miejsce gdzie potrafią ostatecznie naprawić w 100% skuter.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
    Anka
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 30  
    Ten dźwięk wskazuje na to że problemem mogą być łożyska silnika, lub jakiegoś elementu napędu. Mogą po prostu się kończyć, a jazda powoduje ich nagrzanie, rozszerzenie i przez to zwiększenie oporów. Mogli też źle dobrać szczotki, które hałasują i nie działają optymalnie.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 2  
    Jakie mogą być skutki jeżdżenia na źle dobranych szczotkach?
  • Poziom 43  
    Zniszczenie komutatora silnika. Reklamuj naprawę czym prędzej.
    Najprawdopodobniej problem leży w regulatorze obrotów silnika. Zapewne jest to regulator PWM i to w nim bym szukał przyczyny pierwotnej usterki.
  • Poziom 2  
    Dziękuję za odzew.
    Jeśli pierwotną przyczyną usterki był ten regulator obrotów silnika to dlaczego wymiana szczotek w pewnym sensie pomogła - skuter zaczął jeździć do tyłu i do przodu przestał się zatrzymywać, pozostał problem wolniejszej jazdy - widocznej na dłuższych dystansach no i wyraźnie słyszalna praca silnika.

    To takie pytanie laika
  • Poziom 43  
    Szczerze? Nie wiem. Być może była to pierwsza usterka (szczotki), która spowodowała (po wymianie na "niedopasowane" - iskrzące) kolejną - regulatora obrotów.
    Tak czy inaczej - tylko specjalista, mając ten pojazd na warsztacie może to potwierdzić lub zdementować.