Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt Alicante CD30 - wyłącza sie po godzinie :(

Luck_as 03 Lip 2005 19:25 2749 7
  • #1 03 Lip 2005 19:25
    Luck_as
    Poziom 11  

    Mam takie radyjko.
    Kiedyś chodziło ładnie, ale tak sie złozyło ze poleżało pół roku w szafie.
    Zamontowałem je w Corsie (przedtem była astra) i cóż.
    Radyjko pieknie gra ale równo po godzinie wyłącza się! Aby je ponownie uruchomić musze wyjąć i ponownie włożyć panel.
    I teraz żeby było dziwniej czasem wystarczy wyjąć i włożyć a czasem trzeba odczekać - i tu kolejne udziwnienie kilka lub nawet kilkanaście minut.
    Żeby za prosto nie było, jeżeli przed upływem godziny "grania" radia, wyjmę i włożę panel to mam kolejną godzinę!!!
    ech może ktoś mi poradzi co z tym fantem :)
    Dodam że cyrk ten dzieje sie zarówno podczas jazdy jak i podczas słuchania w garażu.
    aha Astra i Corsa to te same roczniki, instalacja identyczna w obu, oba plusy - stały i z kluczyka podłączone w obu przypadkach identycznie.
    Pzdr.

    0 7
  • #2 03 Lip 2005 22:10
    nfoka
    Poziom 16  

    jesli masz instrukcje to jest to na stronie NR 9


    jesli nie to tu masz instrukcje

    http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/eCS/Store/serviceDocuments/7640165310_BA_PL.pdf

    w OPLU sa + odwrotnie niz w ISO w Blaupunkt to jak je pozamieniasz tp powinno pomoc

    sciagnij sobie instrukcje montazu ewtl dla pomocy i sprawdz miernikiem ktory + jest staly (pamiec) a ktory zalaczany (stacyjka) i polacz jak w instrukcji montazu !!!

    0
  • #3 04 Lip 2005 00:22
    Luck_as
    Poziom 11  

    nfoka napisał:
    jesli masz instrukcje to jest to na stronie NR 9


    jesli nie to tu masz instrukcje

    http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/eCS/Store/serviceDocuments/7640165310_BA_PL.pdf

    w OPLU sa + odwrotnie niz w ISO w Blaupunkt to jak je pozamieniasz tp powinno pomoc

    sciagnij sobie instrukcje montazu ewtl dla pomocy i sprawdz miernikiem ktory + jest staly (pamiec) a ktory zalaczany (stacyjka) i polacz jak w instrukcji montazu !!!



    hmmm czyżby to miało być az tak proste ? ;)
    dzięki jutro sprawdzę

    0
  • #4 06 Lip 2005 17:34
    Luck_as
    Poziom 11  

    nfoka napisał:

    w OPLU sa + odwrotnie niz w ISO w Blaupunkt to jak je pozamieniasz tp powinno pomoc

    sciagnij sobie instrukcje montazu ewtl dla pomocy i sprawdz miernikiem ktory + jest staly (pamiec) a ktory zalaczany (stacyjka) i polacz jak w instrukcji montazu !!!


    niestety żadna z kombinacji nie pomaga, ani zamiana plusów ani nawet podłączenie stałego plusa pod oba zaciski
    radio nadal wyłącza się po godzinie

    podłączenie plusa ze stacyjki pod oba zaciski chyba nic nie zmieni ;)


    mam jednak spostrzerzenie:
    wg schematu stały plus powinien być na na zacisku 7
    a w alicante jest na zacisku 8 - tam gdzie powinna być masa, a masa jest na zacisku 7

    czy tak powinno być?
    dziś porównywałem z car300 oplowym (też blaupunkt) i tam stały + jest na zac. 7

    0
  • #5 06 Lip 2005 23:12
    waldi58
    Poziom 23  

    Taka sytuacja jest możliwa tylko w dwu przypadkach. Pierwszy i podstawowy to brak jednego plusa. To radio właśnie tak ma działać tzn wyłączać sie po godzinie, jeśli brakuje jednego z zasilań. Taka sytuacja jest wtedy jesli wyjmiemy np kluczyk ze stacyjki. Chodzi o to aby radio ( jeśli kierowca zapomni wyłaczyć radio ) wyłaczyło się po godzinie nie powodując rozładowania akumulatora. Druga sytuacja może być związana z uszkodzeniem radia - po stronie tego drugiego zasilania rozłączanego przez stacyjke.

    0
  • #6 07 Lip 2005 18:14
    Luck_as
    Poziom 11  

    waldi58 napisał:
    Taka sytuacja jest możliwa tylko w dwu przypadkach. Pierwszy i podstawowy to brak jednego plusa. To radio właśnie tak ma działać tzn wyłączać się po godzinie, jeśli brakuje jednego z zasilań. Taka sytuacja jest wtedy jesli wyjmiemy np kluczyk ze stacyjki. Chodzi o to aby radio ( jeśli kierowca zapomni wyłaczyć radio ) wyłaczyło się po godzinie nie powodując rozładowania akumulatora.



    tak, to wiem


    waldi58 napisał:
    Druga sytuacja może być związana z uszkodzeniem radia - po stronie tego drugiego zasilania rozłączanego przez stacyjke.


    no to chyba jest tak jak piszesz

    0
  • #7 07 Lip 2005 18:32
    nfoka
    Poziom 16  

    problem polaga chyba na tym ze mylisz kable!

    http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/eCS/Store/serviceDocuments/7640165310_EA_DE.pdf

    masz tu opis gniazda Akumulator (+) na 4, stacyjka (+) na 7, masa (-) na 8

    nie wiem na jakim schemacie masz 8 (+) ???

    to ze Astra i Corsa sa z tego samego roku i maja wtyczki ISO wcale nie oznacza ze maja takie same instalacje, Opel ma pozatym odwrotnie + niz masz w gniezdzie radia!

    pamietaj ze w samochodzie masz jeszcze 1 + (podswietlanie) i nie myl go z akumulatorem ani stycyjka!

    osobiscie bardzo watpie zeby w rradioodbiorniku cos sie mialo stac! 99% to podlaczenie!

    Pozdrawiam

    0
  • #8 08 Lip 2005 22:07
    Luck_as
    Poziom 11  

    nfoka napisał:
    problem polaga chyba na tym ze mylisz kable!

    http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/eCS/Store/serviceDocuments/7640165310_EA_DE.pdf

    masz tu opis gniazda Akumulator (+) na 4, stacyjka (+) na 7, masa (-) na 8

    nie wiem na jakim schemacie masz 8 (+) ???

    to ze Astra i Corsa sa z tego samego roku i maja wtyczki ISO wcale nie oznacza ze maja takie same instalacje, Opel ma pozatym odwrotnie + niz masz w gniezdzie radia!

    pamietaj ze w samochodzie masz jeszcze 1 + (podswietlanie) i nie myl go z akumulatorem ani stycyjka!

    osobiscie bardzo watpie zeby w rradioodbiorniku cos się mialo stac! 99% to podlaczenie!

    Pozdrawiam



    + jest nie na schemacie tylko w blaupunkcie!
    a - jest na 7 (w blaupunkcie)

    jest więc inaczej niż na schemacie, nie wiem dlaczego :(

    próbowałem każdej kombinacji:
    + stacyjki na 8, + stały na 4
    + stacyjki na 4, + stały na 8
    + stały na 8 i 4
    nie robiłem + stacyjki na 8 i 4 bo to nic nie zmienia zapewne,
    i nic radio nadal wyłącza się po godzinie :(

    hmmm radio pierwotnie było salonowo zainstalowane w passacie, dopiero potem jak pasat poszedł do ludzi radio
    zamontowałem w astrze i poza koniecznością zmiany w ISO tychże 7 i 8 wszystko było OK, nie przypominam sobie też abym musiał zamieniać plus stały ze stacyjkowym ( dawno temu to było)
    hocki klocki zaczęły się po włozeniu radia do Corsy ( w której dotychczas grał seryjny CAR300)

    0