Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda MTX R2 80ccm3 2T - Nie wychodzi na wysokie obroty

16 Lip 2016 21:47 2835 1
  • Poziom 2  
    Z góry sorry za tak długi opis ale chcę zamieścić jak najwięcej informacji więc:

    Koledzy mam problem z hondą mtx 89r. chłodzona cieczą jak w tytule motor mam od znajomego nie był dobrze traktowany. Sprzęt miał być po wymianie cylindra i zalewało mu świecę. Iskra była OK tyle wiedziałem. Oczywiście po czyszczeniu gaźnika nic się nie zmieniło. Po wlaniu paliwa na cylinder i próbie odpalenia echo ... załatwiłem manometr zmierzyłem ciśnienie sprężania 6 bar więc rozebrałem głowicę i cylinder okazało się, że tłok rzeczywiście był wymieniony ale wypadło zabezpieczenie sworznia i uszkodziło tłok oraz zarysowało cylinder. Szybka decyzja szlif cylindra i zakup nowego tłoka. 8 szlif 51,50mm większego nie ma. Po odebraniu od poleconego fachowca nie podobało mi się to bo luz tłoka względem cylindra powinien mieć około 0,06 mm (moje odczucia były takie, że średnio ten szlif wyszedł i luz jest za duży ale robił specjalista więc się jeszcze nie kłócę :)) złożyłem wszystko kompletnie i próba ... ciśnienie 8 bar :( miałem wrażenie , że kopka za lekko idzie (książkowo dla tego silnika ma być aż 13 bar !), nie powiem, że byłem zadowolony zrobiłem próbę olejową ( 10 ml oleju na tłok) ponowny pomiar i 12 bar ... :( więc tak jakby puszcza góra. Chciałem jeszcze sprawdzić czy to w ogóle zapali i były problemy ale jak przytkałem dolot na gaźniku to motor odpalił. Doszedłem do momentu, że pięknie zapala od jednego kopa ciepły czy zimny co więcej można go odpalić ręką ! ustawiłem fabrycznie dyszę powietrza oraz wyregulowałem wolne obroty tutaj jest lux ! Pozostał jeden problem motor nie wkręca się na wysokie obroty 5000 to jest max czasem przy delikatnej przegazówce podejdzie do 7000 nie da się ruszyć bo od razu go dławi :(

    Teraz co sprawdziłem i ewentualnie wymieniłem :

    1. Na odkręconym wydechu to samo
    2. Wymiana świecy nie pomaga to samo
    3. Wymiana cewki z fajką nie pomaga to samo
    4. Wymiana modułu zapłonowego CDI ( to samo choć moduł mam z allegro nie mogę na 100% stwierdzić czy jest OK bo to zamiennik ) motor zachowuje się bez zmian
    5. Czyszczenie gaźnika to samo zmiana położenia iglicy bez zmian ale jak zakręcę dyszę powietrza to gaśnie więc stwierdzam, że lewego powietrza nie bierze

    Olej wymieniłem na nowy wiem, że jest wyciek nie bezpośredni z simmeringu od dźwigni zmiany biegów lecz na jakiś wałku pośrednim trochę obok jak na zdjęciu
    Nie ma wycieków od strony magneta i z drugiej strony (silnik ogólnie skręcony na uszczelkach nie na żadnym silikonie)
    Wiem, że może być problem z simmeringami na wale ale motor nie kopci (mieszanka bogatsza ze względu na nowy tłok) na świecy też trudno stwierdzić, że jest olej (jest czarna troszkę mokra jak na zdjęciu)

    Tutaj rodzą się pytania (mechanik silników ze mnie hobbystyczny)

    1. Czy przez słabą kompresję może nie wychodzić na obroty ?
    2. Czy jest sens wymienić gaźnik ( jest zmęczony dysze były wykręcane nie jeden raz - mam możliwość kupić dobry gaźnik od hondy ns-1 80 ccm3 gardziel większa o 3mm oryginalnie 18mm ten na 21mm ?
    3. Trochę kończą się pomysły każda sugestia mile widziana
    4. Przez który simmering może się przedostawać olej ze skrzyni korbowej do komory spalania ?

    Dziękuję za pomoc !

    Honda MTX R2 80ccm3 2T - Nie wychodzi na wysokie obroty Honda MTX R2 80ccm3 2T - Nie wychodzi na wysokie obroty
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązałem może kiedyś komuś pomoże :

    Z uwagi na uszkodzoną obudowę filtra powietrza był założony stożkowy filtr "pseudo sportowy"
    Okazało się, że motor dostawał za dużo powietrza pomogło doświadczalne zaklejenie ponad połowy filtra taśmą izolacyjną pięknie kręci do 11.000 obr. !