Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323f '99 - Nie działający prędkościomierz, jak zbadać impulsator

marijuz 17 Lip 2016 22:49 1017 5
  • #1 17 Lip 2016 22:49
    marijuz
    Poziom 18  

    Witam.

    Mam mazdę 323 z '99 roku i nie działa w niej prędkościomierz. No więc wymontowałem z niej impulsator i okazuje się, że ma on 2 piny. W internecie jest opisane mnóstwo sposobów jak zbadać sprawność impulsatorów, ale tych 3 pinowych. Zbadałem mu co prawda opór, ale nie widzę wyraźnego związku między oporem a ruchem zębatki. Przez to że nie wiem jak działa ten impulsator, nie mogę też zasymulować jego działania na prędkościomierzu. Zwierałem do masy raz jeden pin, raz drugi, szybciej i wolniej, ale wskazówka prędkościomierza nawet nie drgnęła. A nie podejrzewam, żeby i impulsator i prędkościomierz sam w sobie były zepsute.Więc mam kilka pytań

    Jak przetestować taki 2 pinowy impulsator?
    Jaki sygnał powinien płynąć z takiego impulsatora?
    Jak przetestować prędkościomierz?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

    0 5
  • #2 18 Lip 2016 05:43
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Impulsator- albo oscyloskopem albo miernikiem na tescie diod.
    Prędkościomierz- generatorem sygnały prostokątnego.

    3
  • #3 20 Lip 2016 21:27
    marijuz
    Poziom 18  

    Z urządzeń które opisałeś mam tylko miernik z testem diody ;-) Podłączyłem impulsator i przez cały czas mam stałą wartość (415). Obracanie zębatką nie zmienia odczytu z testu diody. Czy to oznacza że impulsator jest wadliwy? Jaki powinien być odczyt ze sprawnego impulsatora? Czy on zwiera swoje piny? Jak napisałem, nie mam generatora sygnału prostokątnego, czy mógłbym np zewrzeć przewody od impulsatora i sprawdzić czy wskazówka prędkościomierza drgnie? Ktoś mi podpowiedział, że tych przewodów nie można zewrzeć, tylko jeden z nich podpiąć do masy. Czy to prawda? Robiłem tak, ale wskazówka prędkościomierza nie drgnęła. Mam chęć zewrzeć właśnie te przewody od impulsatora, ale nie chciał bym zepsuć prędkościomierza. Nie możliwe też przecież, żeby i impulsator i prędkościomierz były zepsute jednocześnie.

    1
  • #4 21 Lip 2016 05:58
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Do jednego ze styków tylko nie wiem teraz którym przyczem kabelek ok 30 cm odizoluj z wolnej strony i przejedz po nierównej krawędzi skrzyni. Wskazówka powinna drgnąć.

    0
  • #5 21 Lip 2016 09:12
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czy czasami tam nie siedzi czujnik elektromagnetyczny?

    0
  • #6 21 Lip 2016 10:10
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Tam raczej siedzi czujnik el-magn (i metoda z kabelkiem nie działa). Przełącz miernik na pomiar napięcia i sprawdź czy coś się zmienia podczas kręcenia. Sprawdź na AC i DC.

    0
  Szukaj w 5mln produktów