Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II 2006 - 1.4 16V Nie uruchamia sprężarki, błąd DF1070

kukiz1986 21 Sie 2018 16:42 6768 37
  • #31
    pgpg1
    Poziom 11  
    Dla kolegi: strumien swiadomosci z dn 08.08.gogz 14.11
    1.Czynnik do kimatyzacji załadowany na full
    2. Błąd został wykasowany i klima chodzila dwa dni
    3.Czujnik ciśnienia wymieniony 30 dni wcześniej
    Teraz ja się skłaniam do uszkodzenia sprężarki ale można poda nową wartoś dla sprężarki i od tego momentu komputer widzi dana wartoś i od niej startuje (nie od zera)
    Czyli sumując albo wymieniam sprężarkę albo dokonuję korekty w ustawieniach fabrycznych.
    Gośc u którego byłem powiedział że da sie skasowa poprzez programowanie
    Teraz proszę Cię powiedz u kogo mogę wgra nowe oprogramowanie nie licząc autoryzowaniej stacji.Koszt u nich to 700 zl
  • HelukabelHelukabel
  • HelukabelHelukabel
  • #33
    olo114
    Poziom 18  
    Zawór wydajności jest w Lagunie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdź w ASO czy auto nie jest przewidziane do bezpłatnej akcji serwisowej, na przeprogramowanie sterownika wtrysku na okoliczność błędu DF1070
  • #34
    brani
    Poziom 17  
    pgpg1 napisał:
    klima chodzila dwa dni
    już nie ma czynnika
  • #35
    genek1000
    Poziom 33  
    olo114 napisał:
    Sprawdź w ASO czy auto nie jest przewidziane do bezpłatnej akcji serwisowej, na przeprogramowanie sterownika wtrysku na okoliczność błędu DF1070

    Właśnie z powodu takiej akcji pojawia się ten błąd.wszystkue Megane były wzywane na zmianę oprogramowania.
    Producent sprężarki dał ciała i zdarzały się zatarcia sprężarki przez co topiło i urywało pasek akcesoriów a potem to już rozrząd i po silniku.
    700 zł w ASO za sam program to trochę ich pogięło. Po za tym zmieniając sam program kręcą na siebie bicz, bo jakby się zatarła to klient może ich pociągnąć do remontu silnika
  • #36
    JACEKJACA
    Poziom 9  
    Temat stary ale ciągle aktualny. Generalnie wymiana kabla i wtyczki do sprzęgła klimatyzacji rozwiązuje problem z błędem DF1070 na długi czas, u mnie był spokój dwa lata. Z praktyki wynika, że wtyczka śniedzieje i zaczynają się problemy. Kiedyś się doczytałem, że błąd powstaje w momencie gdy sprzęgło klimatyzacji włącza się zbyt często w krótkim okresie czasu. Co ciekawe błąd występuje w układzie sterownia silnikiem a nie w układzie klimatyzacji. Może jest tak, że jak coś nie łączy to komputer wyłapuje spadki napięcia na zasilaniu sprzęgła i traktuje to jako częste włączanie i wyłączanie klimatyzacji. Może wlutowanie w kabel zasilania sprzęgła małego kondensatora, który zadziała jak filtr rozwiąże problem raz na zawsze. Ja niestety elektronikiem nie jestem wiec więc nie wiem, ale może ktoś rozsądny by się wypowiedział.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Taki pomysł jeszcze mi przyszedł do głowy, może zamiast kondensora dać przekaźnik. Komputer będzie sterował przekaźnikiem a przekaźnik będzie włączał i wyłączał sprzęgło zasilane bezpośrednio z akumulatora.
  • #37
    olo114
    Poziom 18  
    Błąd DF1070 jest generowany przez sterownik silnika. Jest to zabezpieczenie silnika przed skutkami zatarcia się sprężarki klimatyzacji. Wszelkie opory w zasilaniu lub obrotach sprężarki, powodują ten błąd.
  • #38
    JACEKJACA
    Poziom 9  
    Czyli przekaźnik odpada bo całkowicie się odseparuje zasilanie sprężarki. Ale pozostaje kwestia małego kondensatorka.