Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

horner xl6e - Horner xl6e - pomiary

mmikuss 18 Lip 2016 14:54 1362 11
  • #1 18 Lip 2016 14:54
    mmikuss
    Poziom 6  

Witam,

Jestem początkujący w programowaniu sterowników PLC i mam do dyspozycji właśnie sterownik PLC Horner xl6e i chciałbym uzyskać pomiar z czujnika przepływu powietrza http://sensovant.com/productos/pdf/datasheet_EE66.pdf Więc zrobiłem coś takiego ( przedstawione na screnie, jest to stan gdy na czujnik nic nie działa, leży sobie) i pokazuje on w ogóle wartości, gdzie chyba nie powinien. Na drugim screenie zaś pokazuję pomiary gdy go już "dmuchnąłem" i te wartości są również bardzo niskie. To wygląda tak jakby sterownik odbierał sygnał z czujnika ale go nie rejestrował, dodam że na wyświetlaczu sterownika były jakieś wahania ale nie mam pojęcia czemu. Sprawdziłem czujnik multimetrem i według tego działa poprawnie. Proszę o pomoc i wskazanie błędów co robię źle i jak to powinno poprawnie wyglądać.
    horner xl6e - Horner xl6e - pomiary horner xl6e - Horner xl6e - pomiary

0 11
  • Pomocny post
    #2 18 Lip 2016 22:50
    PrzemasKSP
    Poziom 13  

Wszystkie wejściowe rejestry analogowe w sterownikach Horner (%AI) przechowują wartości całkowite, 32-bitowe (INT). Na screenie widać, że interpretujesz zmienną %AI2 jako liczbę typu REAL (zmiennoprzecinkowa, 64-bitowa). Stąd biorą się problemy z wyświetlaną wartością.
    Zadeklaruj zmienne jako INT i w bloku skalowania wybierz pracę na liczbach INT, a nie REAL.

0
  • #3 19 Lip 2016 13:54
    gervee
    Spec od PLC

Nie wiem czy jest tak dalej ale kiedyś w rejestrach od wejść niepodłączonych pojawiały się "głupoty". Dotyczyło to XLe ale być może i XL6e ma to samo.