Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1.5 16V - Nie mogę ustawić obrotów biegu jałowego(pilne)

pitsar 18 Jul 2016 16:53 1875 11
  • #1
    pitsar
    Level 10  
    Zaczęły falować mi obroty , wyjąłem przepustnicę i wyczyściłem krokowy , zmontowałem , zresetowałem ECU i zacząłem programować obroty biegu jałowego .po uruchmieniu było 1700 , potem jak temperatura rosła to obroty zamiast spadać rosły do 2200 , próbowałem dwa razy i to samo , krokowy do wymiany ? proszę o szybką podpowiedź.Nie mam gazu tylko PB.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    piotrek22101
    Level 39  
    Czujnik temperatury płynu,jak nie pomoże to krokowy do wymiany. Jak masz możliwość to podłącz komputer i popatrz na wskazania ,czujnika,sondy,przepustnicy.
  • #3
    pitsar
    Level 10  
    Możliwości podłączenia komputera nie mam , w warsztacie śpiewają za samo podłączenie 250 zł , raz się dałem na to nabrać bo chciałem sprawdzić ABS-u i Airbag , błędy Abs sczytali i skasowali a airbaga już, nie ale pieniądze wzięli.Ten Lanos ma jeszcze gniazdo ALDL i jedynym urządzeniem które go poprawnie obsługuje Scaner-11.Czyli wychodzi na to że mam na pałę wszystko wymieniać , czujnik temp. potem krokowy ,czujnik przepustnicy itd.?
  • #4
    sandamiano
    Level 29  
    Przewody podciśnieniowe dobrze podpięte? Jeśli zasysa powietrze poniżej przepustnicy to krokowy nie jest w stanie fizycznie zbić obrotów nawet jak prawie całkowicie się przymknie. Przy czyszczeniu silniczka używałeś siły by wysunąć trzpień?
  • #5
    piotrek22101
    Level 39  
    Śrubka w przepustnicy jest ustawiana przez producenta,jeżeli ją ktoś poprzestawia to trzeba dobrego magika żeby ustawić z powrotem. Cz.temperatury płynu daje znać czy silnik jest zimny i potrzebne ssanie,sonda dozuje paliwo. Najbardziej wygląda mi to na problem z przepustnicą. Jak nie można sprawdzić parametrów komputerem to ciężko wymienić element.
  • #6
    pitsar
    Level 10  
    Przewodów nie sposób pomylić, różne grubości, trzpienia nie ruszałem ,tylko umyłem benzyną.

    Dodano po 6 [minuty]:

    piotrek22101 wrote:
    Śrubka w przepustnicy jest ustawiana przez producenta,jeżeli ją ktoś poprzestawia to trzeba dobrego magika żeby ustawić z powrotem.

    Nie ruszałem śrubki w przepustnicy.Jakoś nie wierzę że padł czujnik t.wody.Sondę wymieniałem w zeszłym roku, profilaktycznie ,bo samochód mam od nowości , od 2000 r.

    Znaczy się ,przyjdzie wymienić krokowy i czujnik przepustnicy. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
  • #7
    sandamiano
    Level 29  
    Jeśli ma ALDL to można kody wybłyskać (za darmo). Jeśli coś ma w pamięci może naprowadzi na usterkę. Krokowy zamontowany z uszczelką? Nie przesunął się osiowo przy montażu? Sprawdziłbym jeszcze ciągłość przewodów od sterownika do silnika krokowego, czy obie pary przy wtyczce sterownika pokazują rezystancję przy podpiętej wtyczce silnika krokowego
  • #8
    pitsar
    Level 10  
    sandamiano wrote:
    Jeśli ma ALDL to można kody wybłyskać (za darmo)

    Kiedyś próbowałem,ale mam cierpliwości.
    sandamiano wrote:
    Krokowy zamontowany z uszczelką? Nie przesunął się osiowo przy montażu?

    1.Tak
    2.Nie
    sandamiano wrote:
    Sprawdziłbym jeszcze ciągłość przewodów od sterownika do silnika krokowego, czy obie pary przy wtyczce sterownika pokazują rezystancję przy podpiętej wtyczce silnika krokowego

    Chodzi o przewody między ECM a krokowym?.
  • #9
    sandamiano
    Level 29  
    Tak o te przewody. Kiedyś w innym aucie podgięły się styki w kostce i krokowy działał tylko w jedną stronę
  • #10
    pitsar
    Level 10  
    Problem został rozwiązany ,nikt tego nie brał pod uwagę zresztą ja też,po powtórnym rozebraniu z braku pomysłu zacząłem się przyglądać uszczelce , dwa lata temu też przy czyszczeniu przepustnicy założyłem nową i teraz nadal wygląda jak nowa .Teraz po demontażu była cała ale w jednym miejscu na szerokości ok. 4 mm była błyszcząca., niestety teraz taka nowa uszczelka jest u nas nie do dostania a dorobić nie miałem z czego , ,posmarowałem ją bardzo delikatnie smarem tak tylko aby była tłusta i zamontowałem . I problem zniknął.
  • #11
    sandamiano
    Level 29  
    Smar nie spełni zadania. Są tzw silikony wysokotemperaturowe do posmarowania lub nawet zastępują uszczelki. Sam składam przepustnice bez uszczelek tylko na silikon wysokotemperaturowy i nie miałem nigdy problemów z zasysaniem pod przepustnicą.
    W Twoim przypadku teraz musiałbyś tą uszczelkę odtłuścić przed silkikonem
  • #12
    pitsar
    Level 10  
    sandamiano wrote:
    Smar nie spełni zadania.
    Smar to tymczasowe i tak dorobię albo kupię nową . Co do silikonu to kiedyś czyścił mi przepustnicę mechanik i skleił ją na silikon to nie mogłem jej potem doczyścić.