Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.5 16V - Nie mogę ustawić obrotów biegu jałowego(pilne)

pitsar 18 Lip 2016 16:53 879 11
  • #1 18 Lip 2016 16:53
    pitsar
    Poziom 9  

    Zaczęły falować mi obroty , wyjąłem przepustnicę i wyczyściłem krokowy , zmontowałem , zresetowałem ECU i zacząłem programować obroty biegu jałowego .po uruchmieniu było 1700 , potem jak temperatura rosła to obroty zamiast spadać rosły do 2200 , próbowałem dwa razy i to samo , krokowy do wymiany ? proszę o szybką podpowiedź.Nie mam gazu tylko PB.

    0 11
  • #2 18 Lip 2016 17:15
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Czujnik temperatury płynu,jak nie pomoże to krokowy do wymiany. Jak masz możliwość to podłącz komputer i popatrz na wskazania ,czujnika,sondy,przepustnicy.

    1
  • #3 18 Lip 2016 18:06
    pitsar
    Poziom 9  

    Możliwości podłączenia komputera nie mam , w warsztacie śpiewają za samo podłączenie 250 zł , raz się dałem na to nabrać bo chciałem sprawdzić ABS-u i Airbag , błędy Abs sczytali i skasowali a airbaga już, nie ale pieniądze wzięli.Ten Lanos ma jeszcze gniazdo ALDL i jedynym urządzeniem które go poprawnie obsługuje Scaner-11.Czyli wychodzi na to że mam na pałę wszystko wymieniać , czujnik temp. potem krokowy ,czujnik przepustnicy itd.?

    0
  • #4 18 Lip 2016 18:16
    sandamiano
    Poziom 28  

    Przewody podciśnieniowe dobrze podpięte? Jeśli zasysa powietrze poniżej przepustnicy to krokowy nie jest w stanie fizycznie zbić obrotów nawet jak prawie całkowicie się przymknie. Przy czyszczeniu silniczka używałeś siły by wysunąć trzpień?

    1
  • #5 18 Lip 2016 18:21
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Śrubka w przepustnicy jest ustawiana przez producenta,jeżeli ją ktoś poprzestawia to trzeba dobrego magika żeby ustawić z powrotem. Cz.temperatury płynu daje znać czy silnik jest zimny i potrzebne ssanie,sonda dozuje paliwo. Najbardziej wygląda mi to na problem z przepustnicą. Jak nie można sprawdzić parametrów komputerem to ciężko wymienić element.

    0
  • #6 18 Lip 2016 18:30
    pitsar
    Poziom 9  

    Przewodów nie sposób pomylić, różne grubości, trzpienia nie ruszałem ,tylko umyłem benzyną.

    Dodano po 6 [minuty]:

    piotrek22101 napisał:
    Śrubka w przepustnicy jest ustawiana przez producenta,jeżeli ją ktoś poprzestawia to trzeba dobrego magika żeby ustawić z powrotem.

    Nie ruszałem śrubki w przepustnicy.Jakoś nie wierzę że padł czujnik t.wody.Sondę wymieniałem w zeszłym roku, profilaktycznie ,bo samochód mam od nowości , od 2000 r.

    Znaczy się ,przyjdzie wymienić krokowy i czujnik przepustnicy. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

    0
  • #7 18 Lip 2016 19:16
    sandamiano
    Poziom 28  

    Jeśli ma ALDL to można kody wybłyskać (za darmo). Jeśli coś ma w pamięci może naprowadzi na usterkę. Krokowy zamontowany z uszczelką? Nie przesunął się osiowo przy montażu? Sprawdziłbym jeszcze ciągłość przewodów od sterownika do silnika krokowego, czy obie pary przy wtyczce sterownika pokazują rezystancję przy podpiętej wtyczce silnika krokowego

    1
  • #8 18 Lip 2016 19:32
    pitsar
    Poziom 9  

    sandamiano napisał:
    Jeśli ma ALDL to można kody wybłyskać (za darmo)

    Kiedyś próbowałem,ale mam cierpliwości.
    sandamiano napisał:
    Krokowy zamontowany z uszczelką? Nie przesunął się osiowo przy montażu?

    1.Tak
    2.Nie
    sandamiano napisał:
    Sprawdziłbym jeszcze ciągłość przewodów od sterownika do silnika krokowego, czy obie pary przy wtyczce sterownika pokazują rezystancję przy podpiętej wtyczce silnika krokowego

    Chodzi o przewody między ECM a krokowym?.

    0
  • #9 18 Lip 2016 19:45
    sandamiano
    Poziom 28  

    Tak o te przewody. Kiedyś w innym aucie podgięły się styki w kostce i krokowy działał tylko w jedną stronę

    0
  • #10 19 Lip 2016 10:17
    pitsar
    Poziom 9  

    Problem został rozwiązany ,nikt tego nie brał pod uwagę zresztą ja też,po powtórnym rozebraniu z braku pomysłu zacząłem się przyglądać uszczelce , dwa lata temu też przy czyszczeniu przepustnicy założyłem nową i teraz nadal wygląda jak nowa .Teraz po demontażu była cała ale w jednym miejscu na szerokości ok. 4 mm była błyszcząca., niestety teraz taka nowa uszczelka jest u nas nie do dostania a dorobić nie miałem z czego , ,posmarowałem ją bardzo delikatnie smarem tak tylko aby była tłusta i zamontowałem . I problem zniknął.

    0
  • #11 19 Lip 2016 14:24
    sandamiano
    Poziom 28  

    Smar nie spełni zadania. Są tzw silikony wysokotemperaturowe do posmarowania lub nawet zastępują uszczelki. Sam składam przepustnice bez uszczelek tylko na silikon wysokotemperaturowy i nie miałem nigdy problemów z zasysaniem pod przepustnicą.
    W Twoim przypadku teraz musiałbyś tą uszczelkę odtłuścić przed silkikonem

    0
  • #12 20 Lip 2016 08:27
    pitsar
    Poziom 9  

    sandamiano napisał:
    Smar nie spełni zadania.
    Smar to tymczasowe i tak dorobię albo kupię nową . Co do silikonu to kiedyś czyścił mi przepustnicę mechanik i skleił ją na silikon to nie mogłem jej potem doczyścić.

    0