Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spalenie procesora w 5 sekund?

03 Lip 2005 22:58 3791 18
  • Poziom 10  
    Czy możliwe jest, aby sprawny procesor spalił się w 5 sekund po włożeniu do w 100% sprawnej płyty głównej ??
  • Poziom 13  
    Tak, bardzo latwo to zrealizowac (brak coolera).
  • Poziom 17  
    Dziwne to twoje pytanie...

    Dziwna odpowiedź:
    Jeżeli Tobie się zdażyło to oczywiście, że jest możliwe.

    A tak serio to: co to był za procesor i w jaką płytę go włożyłeś?
    tylko jeżeli podasz te dane ktoś będzie mógł ocenić sytuację.

    A co do braku wentylarora to się nie zgodzę bo PIII i starsze chodzą i bez tego.
  • Poziom 10  
    Athlon XP Barton 2500+ a płyta ECS N2U 400
  • Poziom 28  
    Jak wlożysz sam procek bez radiatora i wiatraka to nawet 5s. nie minie i pójdzie na zielone łąki.

    Ps. dłużej to troche trwa jak jest radiator z wiatrakiem ale wiatrak się nie kręci

    Cytat:
    A co do braku wentylarora to się nie zgodzę bo PIII i starsze chodzą i bez tego.


    Tak do czasu
  • Spec od komputerów
    No to napisz jak to było,jak ci się udało.
  • Poziom 29  
    Dzięki za link - tego szukałem...:))
  • Spec od komputerów
    jezeli nie miales wlaczonego zabezpieczenia termicznego na plycie, lub slaba plyte brz takiego zabezpieczenia - to tak.
  • Poziom 29  
    Przy AMD nie zdąży zadziałć zabezpieczenie (temp."góry" jest kilkanaście razy wyższa od temp."dołu" procka).
  • Poziom 18  
    z tego co czyt. dioda w xp palomino i chyba tbredach za wolno reagowała na zmiany temp i tak czy inaczej procek się gotował....
  • Poziom 10  
    Kupiłem procka na allegro i akurat kiedy go dostałem padł mi komp.
    Więc oddałem do serwisu i przy okazji dałem procka do wymiany.
    Koleś od którego kupiłem, twierdzi, że procek był na 100% sprawny
    a gość w serwisie włożył do płyty i dupa, nie działa.
    Może gość miał rację, że procek sprawny i w serwisie zwalili sprawę
    choć to mało prawdopodobne.
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    No to kupiłeś uwalony procesor. I nic facetowi, który Ci to sprzedał, nie zrobisz. Przykro mi.
  • Poziom 30  
    najprawdopodobnie uszkodzony to juz byl jak go dostales chyba ze zle go wlozyles do plyty i zle zaczepiles radiator i wetylatorem ale stawialbym na to pierwsze oszustow na allegronie brakuje a wizja opchania zlomu za kase jest kuszaca niestety
  • Poziom 23  
    Sam tak zjarałem Durona 800 :) Bo "się mnie nie chciało" założyc collera. Ale był troszeczkę podkręcony i cooler, przynajmniej dostępny wtedy, by chyba nie pomógł :) Ale to żadna strata, tylko nauka.A gostek w serwisie też mógł Ci go zjarać-przecież nie będzie frajerem i się nie przyzna...
  • Poziom 28  
    No a ja wczoraj zjarałem procka kumplowi (żle radiator założyłem) i jestem 300zł w plecy. To był moment, włączył się i wyłączył i po ptokoch i żadne zabezpieczenie nie pomogło (amd barton 2500+).

    Ps. co do intela nie jest tak łątwo spalić go, skurczybyk chodził z padnietym wiatrakiem i żyje
  • Poziom 15  
    Jest też taka możliwość (mało prawdopodobna ale jednak prawdziwa) że przy zakładaniu coolera przypadkiem ukruszyłeś rdzeń, i tu nawet 1 sekundy nie potrzeba żeby procek nie działał, a w AMD-kach to jest możliwe szybciej niż się zdaje.
  • Poziom 11  
    u mnie w kompie siedzi pII 350mhz podkrecony na pII 450 mhz i działa bez wiatraka. duży kaloryfer to podstawa.
  • Poziom 12  
    jest to możliwe z powodu niewłaściwego załorzenia procka i culera brak pasty
    sprawdz czy na procku dyła dana pasta