Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a4 b5 przekaznik kompresor klima prąd

robal11 19 Jul 2016 16:43 12033 10
Texa Poland
  • #1
    robal11
    Level 9  
    Witam
    Mam problem z klimą nie włącza się kompresor klimatyzacji.
    Vag pokazywał problem
    792-włącznik cisnienia klimatyzacji--f129 przerwa lub zwarcie do masy.
    Wymieniłem czujnik ciśnienia + nabiłem klime do pełna problem jest nadal, sprawdziłem prąd na kablu do kompresora i tu pojawił się problem , nie ma prądu na kablu zasilania kompresora.
    przeszukałem forum i gogle i nie mogę znalesc opisu " przekazników" który przekaznik odpowiada za zasilanie kompresora, bezpieczniki mam wszystkie dobre" nie sprawdzałem w skrzynce gdzie znajduje sie komputer.
    Audi a4 b5 98 rok 1,9 tdi
    ps. po podłączeniu na krótko kompresora sprzęgiełko działa normalnie, tak samo jak wiatrak.
    w razie potrzeby mogę przesłać zdjecia układu przekazników pod kolumna kierownicy
    Prosze o pomoc
  • Texa Poland
  • #2
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Sprawdź jeszcze raz błędy czy nie ma jakiegoś innego co blokuje zasilenie kompresora, jak błędów nie ma to trzeba by albo iść po kolorze kabla albo do autodaty zajrzeć.
  • Texa Poland
  • #3
    robal11
    Level 9  
    Witam
    nie dałem rady sobie poradzić sam z problemem wiec dałem do mechanika co siedzi w elektryce znalazł przyczynę.
    Przyczyna była zasilaniu czujnika cisnienia w tyczce ne było "+" < wymiana kolektora > rozwiązała problem wszystko działa.
  • #4
    Grocc
    Level 1  
    Mam identyczny problem.
    Wymiana kolektora? Jakiego, powiedz coś więcej?
  • #5
    Staszek49
    Level 35  
    Zapewne autor odpowiedzi miał na myśli uszkodzony "pin" we wtyczce.
  • #6
    andrew51
    Level 2  
    Staszek49 wrote:
    Zapewne autor odpowiedzi miał na myśli uszkodzony "pin" we wtyczce.
    ( a konektor pomylił z kolektorem) Mam podobny problem. Audi A4 B5 1995r. Wszystko niby ok, czynnik nabity a napięcia włączającego sprzęgło sprężarki nie ma. Napisz, gdzie jest ta wtyczka która była uszkodzona? Czy ktoś wie gdzie jest przekaźnik włączajacy sprzęgło sprężarki w tym modelu?
  • #7
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego Andrew nie podałeś, czy masz klimę automatyczną, czy manualną. Na chłopski rozum biorąc, to taki układ musi składać się z zasilania 12 V, bezpiecznika, czujnika ciśnienia, sterownika klimy (automatyczny bądź manualny) i pewnie z przekaźnika, (sprężarka, to spore obciążenie dla instalacji) i wtyczki zasilającej sprężarkę. Wynika z tego, że trzeba po kolei sprawdzić wymienione podzespoły, wtyczki i ciągłość przewodów elektrycznych. Sprężarka posiada wtyczkę i tam też szukaj usterki, skorodowanych pinów i urwanych kabelków.

    Twierdzisz, że klimę masz napełnioną czynnikiem chłodniczym a czy próbowałeś podłączyć sprężarkę bezpośrednio z akumulatora. Nie muszę chyba przypominać, iż w przypadku klimy manualnej należy włączyć nadmuch np. na I pozycję włącznika dmuchawy.
  • #8
    andrew51
    Level 2  
    Dziękuję za odpowiedź, kolego Staszku. No fakt, pominąłem kilka istotnych szczegółów. Już to nadrabiam. Klimatronik automatyczny ( z czerwonym wyświetlaczem ), sprzęgło sprężarki na "krótko" działa, czynnik chłodniczy nabity 3 dni temu, szczelność układu ok. Nie znam aplikacji wtyczek na czujniku ciśnienia i dlatego nie wiem na którym pinie powinno być zasilanie 12V? Czy masa też jest na wtyczce czy na obudowie czujnika? No i gdzie jest przekaźnik sterujący sprężarką i jak jest oznaczony?
    Za wszelkie informacje z góry dziękuję :-)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Bezpieczniki sprawdzone.

    Dodano po 57 [minuty]:

    Cofam pytanie o masę na wtyczce. Już wiem.
  • #9
    andrew51
    Level 2  
    Rodacy! Pomóżcie ! Na teście klimatronika (Audi A4 B5 1995) na pierwszym kanale podaje mi błędy 493 i 503. Nigdzie nie mogę znaleźć opisu czego dotyczą?
  • #11
    andrew51
    Level 2  
    Witam wszystkich. No i problem rozwiązany. Klimatyzacja "hula" aż miło. Okazało się, że poprzedni właściciel auta wymienił klimatronik bo padł mu wyświetlacz. Nie zwrócił uwagi na numer a to okazało się kluczowe. W A4 z roku 1995 musi być zainstalowany klimatronik o numerze: 8D0 820 043H i żaden inny ! Inaczej będą działały wszystkie funkcje... poza klimatyzacją. Znalazłem właściwy (na drugim końcu Polski) i problem rozwiązany :-)
    Pozdrawiam.