Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 2.0 DTI - buczenie na zakrętach

ziooober88 19 Lip 2016 18:05 945 7
  • #1 19 Lip 2016 18:05
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, posiadam Opla Astrę G 2.0 DTI 101KM 2001r. Ostatnio zauważyłem dziwny objaw przy skręcaniu czy to w lewo czy w prawo na zakrętach 90 stopni, jak stoję. Normalnie puszczam pedał sprzęgła i na zakrętach słychać takie buczenie, jakby tłumik był dziurawy (taki buuuuuuuuuuuuu), jest to dosyć głośne. Na prostym odcinku i w trakcie jazdy wszystko jest ok nic nie buczy. Dzieje się tak nawet przy niskich prędkościach w czasie skrętu przy normalnej jeździe jest wszystko ok.

    Dodam, że ostatnio robiłem maglownicę i wymieniałem sanki. Układ kierowniczy dostał maglownicę po regeneracji, wszystkie nowe drążki. Ale czy to miałoby jakiś wpływ na taką pracę? (pompa wspomagania trochę gwiżdże i kierownica chodzi trochę ciężej)

    Tłumik posprawdzałem i nie ma żadnych dziur, łączenia uszczelniłem żeby mieć pewność. Ściągnąłem wąż od turbo i wylot spalin, wszystko wyczyściłem i poskładałem na nowo.

    Dźwięk dochodzi z okolic ściany grodziowej. Tutaj gdzie jest przyłączona rura od tłumika. Ale tam jest wszystko szczelne i nie widać żadnych objaw uszkodzenia.

    Gdzie szukać jakiejś przyczyny tego buczenia? Auto pracuje normalnie, wszystko chodzi prawidłowo, ma moc, nie wyświetla błędów, ale to buczenie jest zdecydowanie za głośne. Czasami mi się tak dzieje jak za szybko puszczę sprzęgło to tak buczy jakby siły nie miał. Macie jakieś pomysły?

    0 7
  • Pomocny post
    #2 19 Lip 2016 18:16
    jareckiiii
    Poziom 4  

    Moim zdaniem jest winna poduszka od silnika ta po srodku ona siedzi na sankach może jest zle zakrecona i napieta za bardzo, tam jest taka regulacjia. Sprawdz czy jest luzna i przy skrecaniu lub gwałtownym ruszaniu silnik przenosi drgania przez łape silnika dotyka sanek.

    1
  • #3 19 Lip 2016 18:21
    MLODY73
    Poziom 13  

    Sprawdź czy przypadkiem nie buczy serwo hamulca bo mam to samo i prawdopodobnie padnięty zawór od klapek w kolektorze dolotowym ( na wolnych obrotach spuszcza trochę podciśnienie i pulsuje w serwie).

    0
  • #4 19 Lip 2016 19:02
    ziooober88
    Poziom 15  

    Co do poduszki na sankach to jest dobry trop bo ostatnio wymieniałem ja na nowo i poskładalem wszystko na sztywno jak zmieniałem sanki na zewnątrz może faktycznie ona przenosi jakieś drgania. A co do serwa hamulca to jak to mogę sprawdzić? Zawór od klap zawirowań wymieniałem ostatnio na nowy bo został zalany olejem z pompy i pękła guma

    0
  • #5 19 Lip 2016 22:38
    darfur5
    Poziom 30  

    Może wprowadzę trochę zamieszania. Piszesz , że zamontowałeś maglownicę po regeneracji może coś jest nie tak ze wspomaganiem (zapowietrzony układ, zła regeneracja) skoro buczenie objawia się przy skrętach kierownicą.

    0
  • #6 19 Lip 2016 23:38
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    ziooober88 napisał:
    przy skręcaniu czy to w lewo czy w prawo na zakrętach 90 stopni, jak stoję. Normalnie puszczam pedał sprzęgła i na zakrętach słychać takie buczenie


    Objaw występuje zarówno podczas jazdy jak i na postoju?? i tylko przy maksymalnym skręceniu kół (czy to w lewo czy w prawo) ? czy jak zaczynasz skręcać kołami to od pewnego momentu zaczyna się buczenie?

    Jak już tak zagłębiłeś się w temat, to jeśli dzieje się tak na postoju pokusiłbym się o zrzucenie paska wielorowkowego, z tym, że w tym silniku napędzana jest chyba również pompa wody tym paskiem, wiec o jeździe bez niego nie ma mowy.. ;/ ale na zimnym silniku na postoju bez paska skręciłbym w lewo i prawo do oporu i w ten sposób dowiedziałbyś się, że to maglownica buczała.

    1
  • #7 19 Lip 2016 23:43
    tzok
    Moderator Samochody

    ...KUBA... napisał:
    Jak już tak zagłębiłeś się w temat, to jeśli dzieje się tak na postoju pokusiłbym się o zrzucenie paska wielorowkowego, z tym, że w tym silniku napędzana jest chyba również pompa wody tym paskiem, wiec o jeździe bez niego nie ma mowy.
    Wspomaganie kierownicy jest tam przecież elektrohydrauliczne - pompę wspomagania napędza silnik elektryczny, żeby go wyłączyć wystarczy wyjąć bezpiecznik.

    0
  • #8 20 Lip 2016 07:15
    ziooober88
    Poziom 15  

    jareckiiii napisał:
    Moim zdaniem jest winna poduszka od silnika ta po srodku ona siedzi na sankach może jest zle zakrecona i napieta za bardzo, tam jest taka regulacjia. Sprawdz czy jest luzna i przy skrecaniu lub gwałtownym ruszaniu silnik przenosi drgania przez łape silnika dotyka sanek.


    Witam. Koledzy winna okazała się poduszka silnika ta przy ścianie grodziowej. Okazało się że odkręcila się śruba która łączy poduszkę z silnikiem. Jeszcze obrót i całkowicie by wypadła. Po skreceniu wszystkiego silnik zaczal chodzic prawidlowo. Takze dziekuje wszystkim za pomoc :-)

    0