Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwny przypadek z półosiami od fiata 126p.

Kamilosław 2 19 Jul 2016 20:11 3813 12
  • #1
    Kamilosław 2
    Level 10  
    Mam dość nietypowy problem z końcówkami półosi w buggy zbudowanym na podzespołach 126p.
    Dziwny przypadek z półosiami od fiata 126p.
    Końcówka półosi nie dochodzi do przegubu, sama końcówka dalej już się nie przesunie ponieważ blokuje ją pierścień zabezpieczający na końcu półosi.
    Dziwny przypadek z półosiami od fiata 126p.
    Natomiast sama półoś opiera się już na śrubie piasty, więc jak by nie przesunąć skrzyni to i tak źle.
    Dziwny przypadek z półosiami od fiata 126p. Dziwny przypadek z półosiami od fiata 126p.
    Po drugiej stronie jest tak samo.
    Dziwny przypadek z półosiami od fiata 126p.
    Pierścień zabezpieczający dochodzi do końca.
    Te części są fiatoskie więc powinny do siebie pasować, jak to wygląda w maluchu, co może być nie tak? Ja nie mogę tego rozgryźć, więc bardzo proszę o pomoc.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    zjo
    Level 26  
    Dwa kaszle ongiś zajeździłem, przy czym pod koniec żywota przy każdym parę godzin w tygodniu trzeba było posiedzieć... Na tych fotkach wszystko jest ok, kielichy mają w miarę swobodnie przesuwać się po wielowypuście (towot wskazany), od strony półosi krótkiej długa dochodzi na styk, tylko w otwór długiej wchodziła jeśli dobrze pamiętam sprężyna odpychająca ją w stronę skrzyni, żeby luzu nie było.
    P. S. No i jak u przedmówcy, te przeguby zdaje się symetryczne nie były.
  • #4
    robokop
    Moderator of Cars
    zjo wrote:
    P. S. No i jak u przedmówcy, te przeguby zdaje się symetryczne nie były.
    No pewnie że nie były:
    http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsztat-mechaniczny/17-wymiana-przegubow
    Dlatego często co niektórzy przyłazili do sklepu z reklamacją, bo po samodzielnej wymianie albo coś tłukło z tyłu, albo przeguby się rozlatywały.
  • #5
    Kamilosław 2
    Level 10  
    Jeśli chodzi o sprężynki to je posiadam tylko akurat do zdjęć nie zakładałem, jutro przekręcę przeguby. Dzięki za pomoc, taki głupi błąd i godzina z życiorysu poszła na główkowanie co z tym fantem zrobić :]

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeszcze takie pytanko, czy jak to będzie prawidłowo złożone to półoś długa powinna w tym kielichu być na sztywno; półoś długa powinna opierać się na półosi krótkiej, oraz półoś długa powinna opierać się o kielich tym zabezpieczeniem. Jednym słowem czy po złożeniu półoś długa ma nie mieć żadnego ruchu w kielichu?
  • #6
    zjo
    Level 26  
    Nie, półoś długa w zakresie ograniczonym od zewnętrznej strony czołem osi krótkiej, a od wewnętrznej pierścieniem zabezpieczającym powinna swobodnie przesuwać się na wielowypuście, jak pisałem wcześniej - dobrze połączenie przesmarować ŁT-43.
  • #7
    pioart
    Level 38  
    Półoś musi pracować, sprężyny z obu stron, jeśli po zmianie montażu przegubu nadal będzie ciasno, to znaczy że skrzynia biegów jest za nisko zawieszona, półoś powinna mieć zakres pracy, nie powinna być całkowicie w poziomie ale pod kątem bo nieszczęście gotowe i koszty.
  • #8
    Kamilosław 2
    Level 10  
    Znaczy że skrzynia ma być nieco wyżej niż końcówki półosi, tak?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wstawię jutro zdjęcie całej skrzyni to może ocenicie czy półosie są pod właściwym kątem.
  • #9
    Kamilosław 2
    Level 10  
    Półosie są pod takim katem:
    Dziwny przypadek z półosiami od fiata 126p.
    Mam jeszcze jeden problem bo dzisiaj chciałem zakręcić rozrusznikiem ale doszło do zwarcia. Zdjąłem osłonę szczotek i zwarcie zniknęło więc pewnie na szczotkach.
    Dziwny przypadek z półosiami od fiata 126p. Dziwny przypadek z półosiami od fiata 126p.
    To chyba kabelek od szczotki dotknął obudowy, jedna szczotka ma izolacje a druga nie więc ta z izolacją to +? a ta druga -? druga może dotykać obudowy, a jak zaizolować pierwszą żeby zwarcia nie było?
  • #11
    gimak
    Level 39  
    Kamilosław 2 wrote:
    Znaczy że skrzynia ma być nieco wyżej niż końcówki półosi, tak?

    Żeby przeguby długo służyły, to półośki powinny być przedłużeniem osi kół w sensie dosłownym i to determinuje położenie skrzynki biegów. W maluchu uzyskiwało się to przez odpowiednie ustawienie bloku napędowego na elementach gumowych zawieszenia.
    Jeżeli to nie było zachowane, to prędzej czy później następowało rozerwanie (rozjechanie) przegubów elastycznych.
  • #12
    zjo
    Level 26  
    Na oko kąty by się zgadzały. Ogólnie na chłopski rozum odległości między półosiami krótką i długą powinnny być zachowane takie, żeby przy największym ugięciu wahacza czoła półosi się nie zetknęły. Jeśli chodzi o rozrusznik - tu masz manual: http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsztat-mechaniczny/1-wymiana-szczotek-w-rozruszniku
    P. S. Wróć... Przy największym ugięciu jak się zetkną to pół biedy, gorzej jak wcześniej. Jeśli się mylę, proszę o korekty :)
    P. S. 2: Wydaje mi się, że przewody od zacisków do szczotek masz za długie, mocniejsze ich skręcenie powinno je skrócić. Tylko bez przesady, sztywne też nie mogą być...
  • #13
    Kamilosław 2
    Level 10  
    No więc rozrusznik tylko po woli się kręci ale elektromagnes nie zaskakuje, może to przez słaby aku, podłączyłem prostownik i zobaczę. Wydaje mi się że jak to by był słaby aku to elektromagnes powinien zaskoczyć, a tu tylko rozrusznik się kręci bardzo po woli.

    Dodano po 1 [godziny] 51 [minuty]:

    Spalił się elektromagnes, po wymianie wszystko działa. To chyba by było na tyle problemów z kaszlakiem. Zamykam temat.