Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vitara 1,6 16V \\\'91 - Auto nie odpala - brak iskry

19 Lip 2016 20:39 1515 3
  • Poziom 1  
    Witam!
    Tak jak w temacie w mojej Vitarce nie chce odpalić silnik. Problem początkowo występował jedynie na ciepłym silniku. Po rozgrzaniu nie chciał za nic odpalić. Jak był zimny bez problemu palił od tzw strzała. Po sprawdzeniu iskry na zimnym była na ciepłym brak.
    W tej chwili nie pali nawet na zimnym silniku. Podejrzewałem cewkę zapłonową jednak po podmianie na nową nic nie pomogło. Moje podejrzenia padły na czujnik halla w aparacie zapłonowym. Z tego co czytam na necie do czujnika tego typu powinny dochodzić 3 przewody u mnie są jedynie dwa (jak się domyślam jeden masowy zastąpiony jest przykręceniem czujnika do metalowej części aparatu zapłonowego a pozostałe to pewnie zasilanie czujnika a drugi to przewód sygnałowy - poprawcie mnie jeśli się mylę). Dziś wyjąłem go i wyczyściłem bo był brudny jednak to nie pomogło.
    Próbowałem go jakoś pomierzyć (wiem, że nie jest łatwo bez oscyloskopu którego niestety nie mam). Zacząłem od sprawdzenia czy czujnik wogóle dostaje napięcie z instalacji. I tak na wtyczce idącej do czujnika pomiędzy pinami jest 0V. Jak mierzę między jednym pinem a masą (np z silnika) jest 0,7V to samo na drugim pinie. Wg mnie trochę to dziwne albo ja po prostu żle to mierzę.
    I tu mam pytanie jakie napięcie powinno iść na czujnik jak to zmierzyć no i jeśli to nie czujnik to gdzie szukać przyczyny...
    Z góry przepraszam za przydługi post...
  • Poziom 27  
    Czujnik wału najprawdopodobniej padł, objawy na niego wskazują, jednak musisz sprawdzić czy dochodzi plus masa i impulsy masy czy daje, jak nie daje impulsów to wymieniaj, nie wiem czy czujnik w aparacie daje impulsy dla cewki tak samo możesz go sprawdzić to jest to samo.
  • Poziom 9  
    Jezeli wczesnie byl problem na cieplym silniku a na zimy nie to na 100% czujnik polozenia walu korbowego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mozesz zmierzyc rezystancje czujnika polozenia walu korbowego, jezeli nie ma przejscia to padlina...
  • Poziom 42  
    Pomiędzy cewką a czujnikiem wału jest jeszcze ECU i moduł (wzmacniacz) zapłonu.
    Czujnik jak się nie mylę jest przetwornikiem halla i bez oscyla nic nie sprawdzisz.
    Sprawdź czy kluczując moduł zapłonu masz iskrę z cewki , przewód z ECU pomarańcz, pin nr.1.