Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozruch sprężarki śrubowej

wirtualnyjan 19 Lip 2016 21:38 2103 5
  • #1 19 Lip 2016 21:38
    wirtualnyjan
    Poziom 7  

Witam serdecznie,

przejrzałem już naście stron o zasadzie działania sprężarek śrubowych i nie znalazłem nigdzie wyjaśnienia co dzieje się w czasie rozruchu w części wlotu powietrza.

Zauważyłem, że na samym początku nie otwiera się zawór wlotowy, tylko dopiero po pewnym czasie. Chodzi tutaj o to że on otwiera się poprzez podciśnienie? Czy chodzi o to aby przy rozruchu nie pracowała pod obciążeniem?

Pozdrawiam

• #2 21 Lip 2016 01:42
    supchem
    Poziom 21  

Nie znam się za bardzo na sprężarkach ale wiem że zapotrzebowanie na moc niektórych typów pomp rośnie wraz ze wzrostem ilości przepływającej wody. Paradoksalnie jeśli ją dławimy na wlocie lub wylocie to pompa ma lżej (a raczej jej silnik). Dotyczy to np. pomp diagonalnych. Być może tak samo jest ze sprężarkami śrubowymi i stąd opóźnienie przy otwarciu zaworu ssącego - ułatwia rozruch.

• #3 17 Sie 2016 19:12
    2785103
    Usunięty  
  • #4 19 Sie 2016 01:45
    supchem
    Poziom 21  

micho.no1 napisał:
    Podsumowując, stwierdzenie typu:
    supchem napisał:
    opóźnienie przy otwarciu zaworu ssącego - ułatwia rozruch.

To bardzo mocne zdegradowanie zasady działania całego układu, to poziomu który możesz zaobserwować jedynie laik.

Nie zauważyłeś i nie doczytałeś tego co wcześniej napisałem? Znowu problemy z czytaniem?
    Napisałem że dotyczy to niektórych pomp - zapotrzebowanie na moc rośnie wraz z ilością przepływającej wody dlatego ich wydajność można regulować przez dławienie.