Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

UNO FIRE (benzyna) jaki swap ?

Hanula95 20 Jul 2016 10:19 4026 16
  • #1
    Hanula95
    Level 6  
    Witam

    Posiadam UNO FIRE 1.0 ( benzyna ). Jak to fiatowski silnik zaczął się psuć, a dokładnie pożera więcej paliwa niż moje BMW 2.8.

    Postanowiłam więc, że nie będę tego naprawiać, po prostu wymienię na nowy.
    I tu zaczyna się moje pierwsze pytanie jaki silnik wstawić aby pasował no i przy okazji żebym mogła mieć gaz.

    Silniki tylnonapędowe nie wchodzą w grę.

    Na pewno myślę o większej pojemności niż 1.0. trzeba wziąć też pod uwagę, że uno nie ma za dużo miejsca, myślałam o silniku z golfa.

    Proszę o jakąś małą podpowiedź ;)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Hanula95
    Level 6  
    Wydaje mi się, że silniki fiatowskie odpadają bo są mega wadliwe ciągle się coś dzieje.
    Mój brat kupił palio weekend ( podkreślam ze bardzo dbał o auto ) no i panewki zrobiły obrót.
    Więc myślę nad silnikiem z golfa albo z audi. Coś co nie będzie miało za dużo awarii tak jak bmw 2.0 ale tego to za chiny nie wcisnę to tego maleństwa :)
    Widziałam, że uno ma 1.3 T ale nie mogę znaleźć tego silnika. Szukam silnika do 1500 zł mniej więcej, żeby zmieścić się w budżecie. Wiem, że będzie mnie to kosztować sporo czasu i pieniędzy, ale zabawa będzie przednia. :)

    Cały zabieg planuję na zimę :)

    Na pewno preferuję coś z turbo ;) Pomysł z tym silnikiem 1.4 GT Turbo 133KM nie jest głupi tylko gdzie ja taki znajdę ?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Hanula95
    Level 6  
    W takim razie muszę szukać silnika który będzie pasował do uno i do tego nie będę musiała wymieniać wszystkich podzespołów, tylko część aby jak najbardziej zmniejszyć koszta. Nie uśmiecha mi się wymieniać półosi, skrzyni itd. Zapewne muszę szukać coś z fiatowskich małych silników.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Skoro był silnik FIRE to najlepiej żeby został. Silniki FIRE są w pojemnościach od 1.0 do 1.4. Najciekawsza opcja to 1.2 16V o mocy 85KM. Oczywiście do wymiany silnik (min. z kolektorem dolotowym i wtryskami), skrzynia (choć nie koniecznie), sterownik silnika, wiązka elektryczna silnika, pompa paliwa.
  • #8
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Celuj w taki silnik żeby podszedł pod skrzynię..
    Swapy ąa czasochłonne i nieopłacane nawet jak się ma części po cenie złomu.

    Wierz mi swap przy dobrych wiatrach ok 100Rbh więc sam sobie odpowiedz czy wolisz ten czas spędzić w kanale czy gdzie indziej.
  • #9
    Hanula95
    Level 6  
    Zależy mi na zmienienie silnika, bo i tak ten co mam 1.0 fire pożera więcej benzyny niż bmw, a nawet nie wiem czy jest sens naprawianie tego chyba juz lepiej kupic nowy mocnijeszy silnik bo taki jest plan
  • #10
    waski821
    Level 17  
    najtaniej to chyba będzie 1.2 73KM Z PUNTO 1 razem z wiązką, sterownikiem w komplecie z puszką immo oraz kluczykiem i jest szansa zamknąć się w tej kwocie ale to konstrukcja taka sama jak 1.0.
  • #11
    robokop
    Moderator of Cars
    Najtaniej, to będzie naprawić ten który siedzi oryginalnie - skoro spala za dużo benzyny, a nie oleju, to do naprawy układ wtrysku. A jeszcze taniej pewnie, będzie go zezłomować/sprzedać i kupić następny, tyle że sprawny. Żadne swapy się nie opłacają, jeśli chodzi o aspekt ekonomiczno/użytkowy.
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    Z 4-5 tys. wyjdzie z reszta części i robotą
  • #14
    tzok
    Moderator of Cars
    Hanula95 wrote:
    Znalazłam silnik 1,4 T od fiata uno.

    W Fiacie Uno nie było takiego silnika... był 1.3T. 1.4T był w Punto GT.

    Hanula95 wrote:
    I pytanie czy dużo wydam na wymiane tego ?

    Więcej niż wartość samochodu, bo do wykorzystania zostanie Ci praktycznie samo nadwozie. Do wymiany będzie prócz silnika, skrzynia biegów, półosie, instalacja elektryczna, sterownik silnika, instalacja paliwowa, a żeby to miało ręce i nogi również zawieszenie i układ hamulcowy.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    kyller
    Level 12  
    hmm......
    Akurat wyjecie jedenej Fajerki i wstawienie innej to praktycznie odkrecanie i przykrecanie srubek.
    I na tym bym sie skoncentrowal. Kazda inna opcja to przekroczenie wartosci tego UNO.
    Zeby bylo naprawde tanio to proponuje 1.1 z Seicento i tak bedzie 20% wiecej mocy.