Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1 ph 2 - Nie spadły obroty po puszczeniu gazu

Uzytkowinik19 27 Jul 2016 19:36 5832 45
  • #31
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Nie mam, to podciśnienie musi być związane z moim problemem, dziś zauważyłem że obroty zawiesiły się na chwile przy 2k a przepustnica była zamknięta stad podejrzenie o powietrze.
  • #32
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Miałem dziś podpięty interfejs podczas trwania problemu, podciśnienie ok 30kpa czyli w normie dla wartości 3 tyś obrotów, ale przepustnica otwarta na poziomie 4,5% a noga z gazu zdjęta.
    Na wtorek jestem umówiony z mechanikiem który dobrze zna Renówki, wspominał że to może być impulsator w skrzyni.
  • #33
    celinoko
    Level 9  
    Uzytkowinik19 wrote:
    wspominał że to może być impulsator w skrzyni.

    Już prędzej korek w baku
  • #34
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Zamieszczam jeszcze filmik z parametrami podczas jazdy. Jak widać po puszczeniu nogi z gazu przepustnica zamyka się z 9% do 5.1% i następuje chwilowy przestój, auto dalej ciągnie
    https://www.youtube.com/watch?v=5504jGogXjk
  • #35
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Odwiedziłem kilku mechaników, kilku z nich od razu mówi że usterka jest nie do namierzenia, jeden zasugerował pochłaniacz par paliwa więc go ponownie zaślepiłem i będę obserwował. W innych warsztatach mówią, że mogą wymienić to to ale nie dają gwarancji że pomoże.

    Jestem elektronikiem, na co dzień pracuje w utrzymaniu ruchu w fabryce po godzinach serwisuje sprzęt audio i w tych dziedzinach nie ma czegoś takiego jak usterka lub awaria nie do zrobienia a sprzęt jest dużo bardziej skomplikowany i złożony od osprzętu i sterownika silnika. Panowie czy aż tak słabe mam warsztaty w mieście? czy naprawa auta to taka czarna magia?
  • #36
    andrzej20001
    Level 43  
    Na silnik i usterke chwilową składa sie wiele zmiennych czynników pneumatyka,elektryka,mechanika. Czasami nie jest mozliwe bez stałej awarii dojść do sedna. Kolega serwisował myśliwce a czasem na autach też się położy. :)
  • #37
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Mimo wszystko usterka pojawia się obecnie codziennie, wystarczy aby auto w warsztacie postało kilka godzin do ostygnięcia.
  • #38
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Warsztaty rozkładają ręce, jeden zrobił adaptacje przepustnicy, nic nie pomogło co było oczywiste w dniu odebrania auta. Nawet ASO nie ma pojęcia co to może być. Nie pozostaje nic innego jak sprzedać, bo 3 miesiące niekończących się problemów to za dużo jak na moje nerwy, szkoda tylko utopionej kasy, bo wyszło mnie łącznie z zakupem, ubezpieczeniem i dotychczasowymi naprawami/wymianami 12tyś
  • #39
    andrzej20001
    Level 43  
    Uzytkowinik19 wrote:
    zakupem, ubezpieczeniem i dotychczasowymi naprawami/wymianami 12tyś
    za Renault Megane 1 ph 2 To jest szok!
  • #40
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    andrzej20001 wrote:
    za Renault Megane 1 ph 2 To jest szok!

    Samo auto kosztowało połowę tego, ale 2k za ubezpieczenie, naprawy bierzące i awarie. I się nazbierało.
  • #41
    genek1000
    Level 35  
    CZy samochód posiada klimatyzację , esp ? Jeśli ma klimę to efekt jest na włączonej czy wyłączonej kimie ? Czy w momencie usterki nie traci się wspomaganie hamulców ? Czy jest czujnik ciśnienia ( presostat) na wężu wspomagania układu kierowniczego ?
  • #42
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Klima jest ale bez znaczenia, wspomaganie hamulców działa bez zarzutu, czujnik ciśnienia jest zaraz przy pompie wspomagania układu kierowniczego.
  • #43
    genek1000
    Level 35  
    To moje teorie leżą na razie w gruzie :cry: Co się stanie jak odłączysz silniczek krokowy wolnych obrotów - czy usterka występuje wtedy ( nie będzie wtedy regulował wolnych obrotów i będzie trzymać obroty jakie miał przy odpinaniu)
  • #44
    andrzej20001
    Level 43  
    genek1000 wrote:
    Co się stanie jak odłączysz silniczek krokowy wolnych obrotów

    Nie ma go jest przepustnica elektryczna.
  • #46
    super-vip
    Level 2  
    Cześć. Mam ten sam problem z Clio2 , też elektroniczna przepustnica (bez krokowego). Moje obserwacje są takie:
    - po odpaleniu obroty nieco powyżej 1000 - powinny spaść ciut poniżej,
    - po wciśnięciu bardzo lekko czasem wracają do 1000,
    - po przekroczeniu 1200 lecą same do 2000,
    - po wyłączeniu silnika są niskie aż nie dodam gazu,
    - po poduszeniu - popuszczeniu sprzęgła na biegu - da się je zdławić (to stosuje na światłach jak stoję),
    - czasem przy zimniejszym silniku włączam klimę i też spadają, ale z czasem podczas jazdy to już nie działa,
    - mam wrażenie że niekiedy jak jest na wysokich obrotach to w czasie jazdy nie działa wspomaganie.
    Brak błędów, brak kontrolki.
    Zrobiłem reset przepustnicy i adaptacje - bez zmian.
    Wymieniłem przepustnice - bez zmian.
    Odłączyłem filtr węglowy i zatkałem wężyk - bez zmian (tylko troszkę gdy otwieram/zatykam - uznaje za normalne).
    W przepustnicy trochę zapocone olejem.
    Nowy akumulator.

    Co robić ? Udało się wam rozwiązać ten problem ? Dziękuję za wszelką pomoc.