Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1 ph 2 - Nie spadły obroty po puszczeniu gazu

20 Lip 2016 21:05 3156 44
  • Poziom 38  
    Kolejny mały problem z meganką, ruszając dziś z pod domu zauważyłem, że po puszczeniu gazu obroty nie zaczęły spadać, zatrzymały się mniej więcej tam gdzie puściłem gaz czyli ok 3 tyś.

    Wskazania obrotomierza pokrywały się z obrotami silnika, po ok 10 sekundach zaczęły spadać gdy kilka razy przygazowałem. Przepustnice wykluczam, jest nowa, elektryka również była sprawdzana przy okazji problemów z przepustnicą miesiąc temu.
    Takie coś zdarzyło się drugi raz w odstępie około miesiąca, czy to możliwe, że linka się gdzieś przycina jeśli pedał gazu wrócił?
    Nie pamiętam dokładnie czy pedał ma osobno sprężynę, jeśli ma to by miało sens.

    Renault Megane 1 ph 2 1.4 16V silnik K4J 714
  • Poziom 38  
    Przepustnica się raczej nie zamknęła bo auto jechało z prędkością odpowiednią dla danych obrotów na 1 biegu.
  • Poziom 38  
    piotrek22101 napisał:
    Odpiąć linkę od przepustnicy i sprawdzić czy lekko chodzi


    Ja mam przepustnicę elektroniczną, linka od pedału idzie do potencjometru, a dalej to już tylko elektronika.
  • Poziom 43  
    Oringi na mocowaniu przepustnicy moga juz byc stwardniałe i podsysa powietrze. Nowe w aso 90zł.
  • Poziom 38  
    To jednak nie problem z linką, czy sprężyną potencjometru, pedał nie ma sprężyny, gdyby był problem z linką to pedał zostałby wciśnięty a on wracał.

    Oringi na przepustnicy są nowe, jakieś 3 tyg miałem sprawdzaną szczelność układu dolotowego
  • Poziom 43  
    Nowa przepustnica ze szrotu czy nowa ze sklepu? Mozna ew. reklamować. Ale bez auta 2 tyg.
  • Poziom 38  
    Nowa ze sklepu, teraz próbuje sięgnąć pamięcią czy na starej przepustnicy czasem to nie wystąpiło z raz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeśli wystąpi kolejny raz to postaram się zbadać bliżej w trakcie trwania "usterki"
  • Poziom 43  
    W parametrach sprawdz czy masz obciazenie na idlle.
  • Poziom 38  
    Obciążenie silnika ok 49% przy obrotach biegu jałowego, im bliżej 3750 czyli obrotów maksymalnego momentu obrotowego tym obciążenie spada
  • Poziom 38  
    boleslaw124 napisał:
    Nieszczelność dolotu

    Po kilku sekundach obroty spadają
  • Poziom 38  
    To raczej nie jest linka, bo pedał wraca.

    Czy to może mieć związek z pochłaniaczem par paliwa? być może w tym czasie otwiera się EZ i do dolotu trafiają opary benzyny wzbogacając na tyle mieszankę?

    tylko to troszkę bez sensu, gdyż wczoraj jak obroty stanęły na 3 tyś to dotknięcie gazu spowodowało że spadły.
  • Poziom 2  
    Nie wyskakuje z mocowania?
    Pochłaniacz raczej odpada.
  • Poziom 38  
    Nie wyskakuje z mocowania, postaram się ją nasmarować w pancerzu.
  • Poziom 38  
    Dziś udało mi się zarejestrować parametry, po depnięciu gazu obroty wynosiły 2000, otwarcie przepustnicy ok 4%, zwykle na ssaniu otwarcie wynosi ok 3.5% więc te obroty to nie kwestia lewego powietrza, noga z gazu a obroty i wychylenie bez zmian.
    Co ciekawe po wciśnięciu sprzęgła spadły, a poprzednim razem wciskanie sprzęgła nic nie dawało.

    Jakieś nowe sugestie? jutro chyba wybiorę się gdzieś do mechanika.
  • Poziom 6  
    Styki potencjometru przepustnicy wyczyść
  • Poziom 38  
    holownikl napisał:
    Styki potencjometru przepustnicy wyczyść

    Przepustnica jest fabrycznie nowa.
  • Poziom 38  
    Tak, to zespolony element, nie ma tutaj też silnika krokowego jak w PH1

    Renault Megane 1 ph 2 - Nie spadły obroty po puszczeniu gazu

    Dodano po 1 [godziny] 42 [minuty]:

    piotrek22101 napisał:
    EDIT; Styki we wtyczce obejrzeć,jak mają luzy,nalot to oczyścić/dogiąć.

    Sprawdzone kilkukrotnie
  • Poziom 6  
    Piszesz linka, pokazujesz elektryczną - zdecyduj się!!
  • Poziom 38  
    holownikl napisał:
    Piszesz linka, pokazujesz elektryczną - zdecyduj się!!

    Gdybyś uważnie czytał i wiedział co nieco w temacie w którym się wypowiadasz to byś takich głupot nie pisał.

    W 1 poście wpisałem typ i oznaczenie silnika K4J 714.

    Od pedału gazu idzie linka do kabiny silnika w której jest potencjometr gazu, a ten elektronicznie poprzez ECU steruje elektroniczna przepustnicą.
  • Poziom 43  
    Może być wadliwy mikrostyk położenia jałowego przepustnicy ale jest on w korpusie a jak jest nowa to raczej reklamacja. Czajna częśc to i wszystko możliwe.
  • Poziom 38  
    Póki co podmieniłem potencjometr pedału gazu, odpięta linka przesuwa się w pancerzu bardzo swobodnie więc linka odpada.

    Jeśli to przepustnica to kiepsko z reklamacją, na czym będę jeździł ;p
  • Poziom 38  
    W jednym z tematów wyczytałem, że prawidłowe podciśnienie wynosi ok 320-360mbar, u mnie wynosi ok 440mbar przy obrotach biegu jałowego, to oznacza, że nie ma nieszczelności, ale z czego wynika różnica w wynikach?

    Dodano po 54 [minuty]:

    Zgodnie z tym co zaobserwowałem nieszczelność=mniejsze ciśnienie na MAP-sensorze zgadza się? I z czego może wynikać zwiększone ciśnienie?
  • Poziom 6  
    Gazu oczywiście nie masz>>>