Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat B5 1.9TDI AFN - Brak doładowania turbiny, brak ciśnienia

21 Lip 2016 06:40 6651 15
  • Poziom 14  
    Witam. Kupiłem niedawno kolejnego passata b5 którym przejeździłem ok 4 tys km. W obecnej chwili silnik osłabł. Na próbę ścisnąłem rurę od ic co idzie do kolektora ssącego i przy dodaniu gazu nawet do 4tys obr rury nie rozpręża. Więc wogóle nie doładowuje. Sprawdzałem już i wszystko szczelne. Czy padło turbo? Na kompie nie ma żadnych błędów. Logi mogę zrobić wieczorem ale z ciekawości zapytam czy miał ktoś taki przypadek i czy może być walnięta turbina?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 25  
    Sprawdź wysterowanie gruszki przy turbinie.
  • Poziom 14  
    Gruszka dziala prawidlowo. Sztanga pracuje w pelnym zakresie. Jak zdejmuje wezyk z gruszki na odpalonym silniku to sztanga opada a jak zaloze to zaciaga ja do gory tak jak powinno. Dziwne jet to ze nie pokazuje bledow. Jak odlaczylem calkiem waz od ic to tylko wtedy byl blad cisnienia.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 14  
    Nikt nie powie nic na temat logów?
  • Poziom 14  
    wg logów doładowanie jest w porządku, aczkolwiek wskazania przepływki dość niskie i przez to dawka nie jest maks jaka powinna być , podmień gdzieś przepływkę dla testu powinno pomóc. Jeżeli masz AFNa nowszego czyli MAP w dolocie a nie w sterowniku to masz przepływkę na lizaku już więc praktycznie możesz podmienić od każdego vp z
  • Poziom 14  
    MAP mam w sterowniku. Passat z rocznika 97. A jeśli odłączę przepływkę to auto powinno lepiej się zbierać czy jeszcze gorzej? Dodam że zastanawiało mnie czy turbo nie pada bo po pierwsze nie słyszę już tego specyficznego "gwizdu" przy dodawaniu gazu, oraz jak na postoju ścisnę rurę od IC to nawet przy 4 tys obr nie rozpręża jej i mogę trzymać ją ściśniętą, jakby wogóle nie pompowało powietrza

    Dodano po 34 [minuty]:

    Zapomniałem napisać że auto nie dymi ale spaliny są strasznie odczuwalne
  • Poziom 14  
    co ja bym zrobił. zaślepił egr zaślepki do egr'a dostaniesz w ASO vw 038131925a za śmieszne pieniążki albo na allegro znajdź, pamiętaj że potrzebujesz dwie zaślepki i dwie uszczelki, na sam egr bądź kolektor ssący i na kolektor wydechowy. jeżeli nic się nie zmieni to podmienić Przepływkę
  • Poziom 14  
    Witam. Nie zaślepiłem egr-a jeszcze ale miałem dziś niemiłą niespodziankę. Rano pojechałem do pracy passatem. Po wyjściu z pracy odpaliłem a silnik odrazu wskoczył na 2tys obr i odrazu zszedł na normalne obroty. Ruszyłem i okazało się że wogóle już nie ma siły jechać i rozpędziłem się do max 110km/h z pedałem cały czas w podłodze. Zatrzymałem się i zdjąłem wężyk z gruszki turbiny i okazało się że wogóle nie zasysa. Dojechałem do domu i nie gasząc auta poszedłem po laptopa, sprawdziłem błędy i był 01237 - mechaniczne uszkodzenie zaworu paliwa N109 oraz 00575. Zgasiłem wykasowałem i po kilku razach udało się skasować i auto odpala tak jak trzeba i w wężyku na gruszce jest ciśnienie które zasysa sztangę. O co tu chodzi???
  • Poziom 1  
    Spróbuj zmienić przepływomierz u mnie w a4 było bardzo podobnie po zmianie niebo a ziemia i spalanie mi spadło (wynik dogorywającego przepływomierza)
  • Poziom 14  
    barteklowkis napisał:
    Spróbuj zmienić przepływomierz u mnie w a4 było bardzo podobnie po zmianie niebo a ziemia i spalanie mi spadło (wynik dogorywającego przepływomierza)



    No ja ostatnio zmieniałem silnik i też pomogło POLECAM! :)

    co do Ciebie to 01237 powoduje spadki mocy dość mocne :)
    no i typowy 00575 to tryb awaryjny i wtedy nie znajdziesz podciśnienia na gruszce żadnego. Skąd się brało? ano być może przez zbyt długie ciągniecie z błędem 01237 a brak paliwa to brak boostu i wywaliło tryb awaryjne :] zacznij od tego zaworka.
  • Poziom 14  
    Wymieniłem już zaworek, błędów nie ma. Ale poprawy mocy też nie. A czy możliwe że to jest wina N75 a nie będzie pokazywać błędów? Bo już nie wiem od czego mam brak mocy. Słyszałem od mechanika że jeśli turbo się kończy to też przepływka będzie źle pokazywać
  • Poziom 14  
    oczywiście że jest możliwe że uszkodzona Nka nie będzie pokazywać błędu gdyż ona dostaje tylko sygnał. Błąd pokaże tylko w momencie przerwania obwodu elektrycznego a uszkodzenie może być mechaniczne.
    Nie czepiaj się doładowanie JEST i wskazania przepływki też są dobre.
    zrób logi kanału 7
  • Poziom 14  
    Logi kanału 7 statyczne czy dynamiczne?
  • Poziom 9  
    Sprawdź krótki łącznik gumowy, zaraz przed kol. dolotowym.