Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TestoTesto
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

skrzynia tiptronic jf506e

21 Jul 2016 15:41 5448 13
  • Level 10  
    witam mam zagwozdkę ze skrzynią dość popularną na rynku jatco jf506fe po dobrym rozgrzaniu gubi piąty bieg zaczyna się jakby ślizgać czy szukać w końcu tryb awaryjny po ostygnięciu sytuacja wraca do normy biegi są i jest ok ,olej ok stan oleju ok wymienione rok temu z małym przelotem ok 2000km błędy 0740 lockup poza zakresem,0735 bieg 5 poza zakresem wiem że często występujące błędy towarzyszą jakimś usterkom i nie koniecznie dokładnie i precyzyjnie wskazują na usterkę znam to z autopsji innej skrzyni bład był taki błąd sygnału momentu obrotowego skrzyni biegów więc skrzynia na warsztat i co nic okazało się że zużyte pompowtryski generowały takie błedy przeniesienia napędu jak padł kompletnie po regeneracji wszystkich spokój brak błędów ale skrzynia była na stole chciałbym uniknąć takich lekcji bo na nie czasu nie mam proszę o podpowiedzi lub nakierowanie na temat czy aby nie potrzebnie się za wymianę sprzegła lockup nie zabierać czy może zawór,kosz, tłok itp prosze o podpowiedzi znających temat mam schematy skrzyni brak mi tylko schematu pomiaru elektrycznego elektrozaworów wartości wzorcowych i na co zwrócić uwagę co sprawdzić zmierzyć przed demontażem
  • TestoTesto
  • A/T specialist
    Sprawdź go, przypuszczam że będzie do wymiany: skrzynia tiptronic jf506e
  • TestoTesto
  • Level 10  
    dzięki za pomoc romuald czy można je pomierzyć przez wtyczkę czy dopiero po rozebraniu osłony sterownika i czego się spodziewać pomiary na zimno czy ciepło

    Dodano po 3 [minuty]:

    kiedyś z jakimś autem miałem przypominam sobie sporaczyczny błąd n91 ale objawy zupełnie inne
  • A/T specialist
    Można pomierzyć przez wtyczkę, ale rzadko one ulegają usterce elektrycznej, częściej mechanicznej (po nagrzaniu skrzyni zacina się w elektrozaworze zaworek). Jeżeli chcesz pomierzyć przez wtyczkę podaj jaki to samochód, może będę miał rozpiskę pinów.
  • Level 10  
    freelander 2002 td4 dzięki za zainteresowanie tematem ,się zastanawiałem czy zawory odpowiedzialne za 5 bieg czyli n89 zamkniety n92 otwarty n88 otwarty i chyba mamy 5bieg czy dobrze kombinuję nie szwankują i stąd problem poślizgu międzu 4 a 5 , a może kosz k4 coś nie domaga czy za duzo filozofuję w temacie i n91 do wora i koniec chciałbym zaoszczedzić zlewania dość świerzego i pomierzyć w kostce ale coś czuję że na zimno nic to nie da i trza zaufać doświadczeniu i n91 jednak do wora

    http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-jf506e-jatco,4,31.html
  • A/T specialist
    Strona, którą podałeś opisuje płytę od Mazdy, jest inna, inaczej funkcjonuje. O uślizgu z 4 na 5 dopiero teraz piszesz. To masz do sprawdzenia tłok kosza jak na rysunku (OD/R). skrzynia tiptronic jf506e skrzynia tiptronic jf506e
  • Level 10  
    dzięki za schemacik zdobyłem książkę atsg z jf506e ładnie opracowana jest wszystko zawiera musze język podszkolić bo nie w pl. mam to już pomierzone w normie , nie wiedziałem że się różni działanie sterownika przy maździe lub innych jeszcze dobrze sie w literature nie wgryzłem i sądziłem że jeden pies tylko wtyczki inne, mam na stanie tego pistonka z tłokiem tylko w ostateczności chce sie do niego dobrać jeszcze na niego nie stawiam bo zdjęcie skrzyni w tym aucie to sporo roboty skrzynia kątowa pierw do zdjęcia . ktoś kiedyś mi poradził wymianę tego tłoka przy innej skrzyni w sharanie też jf506e objawy na dwa razy załączały 3 , 4 i 5 jakby z półbiegami myślę że wolno lockup sie załączał umyłem płyte sterujacą i zawory plus pare tarczek ciernych podmieniłem w koszykach plus regeneracja konwertera świerzy olej i się polepszyło chociaż czwórkę pewnie do dziś lekkim przecięgnięciem zmienia pistona przez lupę oglądałem i nie miał nawet skazy czuję że tu raczej muszę go wymienić poskaładam zawory po myciu i zobaczę czy coś dało jak nie to wiadomo mak
  • A/T specialist
    Aby dostać się do tłoka nie trzeba wyciągać skrzynki z pojazdu.
  • Level 2  
    hej, Panowie czy poradziliście sobie z tą usterką. Cz okazało się , że to zawór czy piston? DZIĘKI ZA ODPOWIEDŹ !
  • Level 31  
    Podłączę się pod temat. Mam A3 z 2002 r z tą skrzynią /09A/. Skrzynia jak rozgrzana chodzi dobrze. Natomiast z rana po odpaleniu przez kilka minut nie ma wstecznego - jazda do przodu jest ok. Jak się chwilę rozgrzeje wszystko normalnie działa. Podpowiecie co się mogło zepsuć?
  • Level 2  
    Na 100 % elektrozawor, tylko teraz który?
    Ja miałem podobny problem tylko polegający na tym , że nie szły biegi powyżej 2 do momentu gdy silnik nie osiągną temp 70 st.
  • Level 31  
    No właśnie jak olej w skrzyni osiągnie 35 stopni to wszystko działa. Też domyślam się że to zawór, bo doczytałem wypowiedzi romuald f i on to opisuje przy podobnych objawach innych biegów. Pozostaje właśnie pytanie który to zawór.

    Dodano po 10 [godziny] 30 [minuty]:

    Dzisiaj pomierzyłem wartości wszystkich zaworków wg schematu wyżej. Wszystko w normie 16,1-16,8 i 2,9- 3,2. Szukam dalej informacji. Jak znajdę dam znać.
  • A/T specialist
    Za brak wstecznego, dopóki skrzynia się nie nagrzeje, odpowiedzialny jest ten elektrozawór (nr. katalogowy 09A927331C): skrzynia tiptronic jf506e
  • Level 31  
    Dziękuję za informację. Z taką wiedzą i sposobem przekazania informacji powinieneś pisać instrukcje obsługi. Rewelacja. Jeszcze raz dzięki.