Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5/ALT 2.0 20V - Gaśnie po przełączeniu na gaz i dodaniu gazu

22 Lip 2016 08:56 3414 28
  • Poziom 9  
    Witam,

    od kilku dni mam taki problem że po odpaleniu samochodu gdy pracuje na jałowym jest wszystko ok, gdy przełączy się na gaz również jest ok, ale w momencie naciśnięcia pedału gazu ucieka moc i spadają obroty i samochód niema mocy i tak dzieje się 3 razy pod rząd, muszę zgasić silnik i ponownie odpalić. Po odpaleniu samochodu po raz czwarty samochód jedzie już normalnie.

    Na Vagu i gazie żadnych błędów, co może być przyczyną??

    VW Passat B5/ALT 2.0 20V - Gaśnie po przełączeniu na gaz i dodaniu gazu

    VW Passat B5/ALT 2.0 20V - Gaśnie po przełączeniu na gaz i dodaniu gazu


    VW Passat B5/ALT 2.0 20V - Gaśnie po przełączeniu na gaz i dodaniu gazu

    VW Passat B5/ALT 2.0 20V - Gaśnie po przełączeniu na gaz i dodaniu gazu

    zerknijcie proszę na ustawienia może coś przeoczyłem??
  • Poziom 43  
    Na beznynie OK. Jak tak to raczej problem z gazem . Zobacz jak gaśnie czy ciśnienie gazu nie spada.
  • Poziom 9  
    ale to jakby było za małe ciśnienie to powinien cały czas gasnąć a nie tylko na początku?.

    Dzisiaj zrobiłem mały test i przejechałem więcej drogi na BP niż zwykle i ręcznie przełączyłem na LPG i jechał normalnie.

    Nie wiem może czujnik temperatury?
  • Poziom 43  
    Może się zawór nie otwiera, albo masz posklejane Valteki. Dlatego zacznij od ćiśnienia przy przełączaniu jak gaśnie. Jak OK to zagrzej dobrze silnik i dopiero na gaz. Jak po dobrym nagrzaniu jest OK to Valteki.
  • Poziom 9  
    możesz mieć racje, bo wtryski są jedyna rzeczą która jeszcze nie wymieniłem, mam gdzieś w domu jeszcze listwę z zapasowymi więc spróbuje dzisiaj podmienić
  • Pomocny post

    Poziom 21  
    Witam.W ustawieniach sterownika zaawansowane wyłącz całkowicie zubożenie na zimnym silniku i wszystko powinno być ok.
  • Poziom 9  
    czyli rozumiem odznaczyć oba check boxy, i powinno hulać , dzisiaj sprawdzę i na pewno dam znać czy pomogło :)
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego masz ustawione za wczesne przełaczanie na gaz, przełącz na benzynę przejedź 1,5 km patrząc na licznik km i przełącz na GAZ.
    Powinno być dobrze.


    co to znaczy za wczesne przełączanie na gaz?? chodzi ci za wczesne przełączenie ze względu na temperaturę?? 35C to za mało??
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Tak zawczesne przełączanie ze względu na temperaturę.
    To przy jakiej ma się przełączać zależy od zużycia reduktora.
    Sam zresztą sprawdź tak jak ci napisałem.
    Jak byś miał nowy reduktor to i problemów by nie było.


    słuchaj zawsze było 35C i było ok, od pewnego czasu właśnie zaczął robić takie akcje.

    Jeżeli chodzi o reduktor to tydzień temu robiłem regeneracje, więc chyba powinno się poprawić.

    Jeżeli chodzi o przełączenie to tak jak napisałeś wcześniej po przejechaniu około 1,5 i przełączeniu na gaz jest wszystko ok
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    To wymień reduktor, bo regeneracja g.... daje jak się nie wymieni wszystkich gum i zaworków.

    Zresztą w chwili przełączania na benzynę zauważysz spadek ciśnienia gazu i błąd ciśnienia.


    miałem fajny zestaw regeneracyjny bo z kompletem wszystkich gum i uszczelek więc zostało wymienione wszystko co było gumowe, zostały tylko obudowa i sprężyny :)
  • Poziom 9  
    teges napisał:
    Witam.W ustawieniach sterownika zaawansowane wyłącz całkowicie zubożenie na zimnym silniku i wszystko powinno być ok.


    kolega miał racje wyłączyłem i jak ręką odjął, tylko jest dziwne zachowanie ale lekko mi szarpie przez chwile silnikiem, więc jeszcze jest coś na rzeczy, pojeżdżę trochę i sprawdzę czy nie sypie jakimiś błędami!!
  • Poziom 9  
    psooya napisał:
    Alt szarpia zimne. Nie robiłem to nie powiem jak to naprawić sensownie.


    czyli co ten typ tak ma :)
  • Poziom 38  
    Emulacja ECT, choć wg mnie da się to inaczej zrobić, że nie robiłem to nie wiem. LPG forum szarpanie vag na zimnym, pełno opisów, przekaźnik, termik, opornik i działa. Taki mały drut.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czasem podobno zaworki podciśnienia, czujnik wału i walka. Nie robiłem, nie wiem.

  • Poziom 21  
    Witam.Kolego napisz kiedy ci szarpie i czy tylko na gazie ale najlepiej zrób na początek test układu zapłonowego.Jadąc na gazie rozpędż auto do 40km/h wrzuć 5 bieg i gaz do dechy jeżeli samochodem przy tym obciążeniu zaczyna szarpać to na 100% uszkodzony jest ten układ/wypadają zapłony. Świece przewody wys. napięcia lub cewki
  • Poziom 38  
    http://lpg-forum.pl/audi-a4-b6-2002r-2-0-alt-130km-t37396.html
    Drugi link z googla, nie robiłem, nie wiem, nie wierze też fachowcom z LPG forum od kiedy zrozumiałem co się w tym gazie dzieje więc nie chcę wprowadzać w błąd jeśli da się to zrobić bez drutów itp. Kiedyś taki przyjedzie na dłużej to się pochylę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolego Teges może poproś o plik osc z jazdy będzie coś więcej wiadomo bo ja wątpię w układ WN.
  • Poziom 9  
    teges napisał:
    Witam.Kolego napisz kiedy ci szarpie i czy tylko na gazie ale najlepiej zrób na początek test układu zapłonowego.Jadąc na gazie rozpędż auto do 40km/h wrzuć 5 bieg i gaz do dechy jeżeli samochodem przy tym obciążeniu zaczyna szarpać to na 100% uszkodzony jest ten układ/wypadają zapłony. Świece przewody wys. napięcia lub cewki


    zaczyna szarpać zaraz po przełączeniu na gaz, na benzynie jest ok.

    Dobra zrobię test o jakim piszesz i zobaczymy co będzie

    Zastanawiałem sie jeszcze nad wymiana wtrysków gazowych na AC W02 co myślisz o nich??
  • Poziom 9  
    test zrobiony auto idzie płynnie bez żadnego szarpania, jakieś dalsze propozycje??

    co powiecie na wymiane wtrysków które podałem??
  • Poziom 38  
    Barracuda pojedyncza przy samym kolektorze zasilana fi 12 mm i Google --> zimny vag. Ja bym na start dal nowy czujnik wału i wałka, zaczynajac od wału.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Strojenie z odpietym podciśnieniem od reduktora i czujnika map czyli jak valvetronic. Jak powyższe nie pomogą to drut z emulacja ECT.
  • Poziom 9  
    psooya napisał:
    Barracuda pojedyncza przy samym kolektorze zasilana fi 12 mm i Google --> zimny vag. Ja bym na start dal nowy czujnik wału i wałka, zaczynajac od wału.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Strojenie z odpietym podciśnieniem od reduktora i czujnika map czyli jak valvetronic. Jak powyższe nie pomogą to drut z emulacja ECT.


    czujnik położenia wału wymieniłem około 3 tyg. temu więc jest na świeżo
  • Poziom 9  
    podłączyłem wczoraj VAGa i wyspało mi następujące błędy:


    2 Faults Found:
    17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
    P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
    17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
    P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded
  • Poziom 9  
    psooya napisał:
    Może szarpać przez uszkodzony czujnik temperatury. Wymień

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chyba, że ktoś juz wcześniej go emulowal.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Chyba, że ktoś juz wcześniej go emulowal.


    ok, spróbuje wymienić czujnik temperatury
  • Poziom 9  
    mam jeszcze jeden problem nie mogę zwiększyć obrotów jałowych jest juz na VAGu ustawione na maxa:

    VW Passat B5/ALT 2.0 20V - Gaśnie po przełączeniu na gaz i dodaniu gazu

    co można jeszcze zrobić??