Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ocena schematu blokowego zasilania lokalizatora GPS+GSM

M@tti 22 Lip 2016 11:18 2001 2
  • #1 22 Lip 2016 11:18
    M@tti
    Poziom 15  

    Witajcie,
    Projektuję lokalizator samochodu GPS na bazie Atmegi, M590e oraz GY-NEO6MV2.
    Rozwiązanie kompaktowe i budżetowe, ale skuteczne.
    Założenie jest takie, że urządzenie ma działać również po zaniku zasilania z instalacji samochodowej, z akumulatora LiPo, ~2000mAh.
    Atmega wymaga zasilania 5V, GY-NEO6MV2 również, natomiast dla M590e optymalne napięcie to 4,1V, może być zasilany bezpośrednio z akumulatora LiPo.

    -Przetwornica STEP-DOWN 12V->5V zbudowana będzie na LM2596, ewentualnie gotowy moduł z Allegro

    -Ładowanie akumulatora LiPo odbywać się będzie przez gotowy moduł na TP4056, następnie przez zabezpieczenie 8205A oraz DW01-G zasila pozostałe moduły: modem GSM i przetwornicę STEP UP 5V

    -przetwornica STEP UP 5V - gotowy moduł na E50D

    Czy takie rozwiązanie jest optymalne, czy macie może jakiś lepszy pomysł?

    Ocena schematu blokowego zasilania lokalizatora GPS+GSM

    0 2
  • #2 22 Lip 2016 12:08
    TvWidget
    Poziom 31  

    W przypadku urządzeń samochodowych dużo problemów sprawiają warunki klimatyczne. Sprawdź np. czy akumulator jaki chcesz zastosować może być ładowany w temperaturach na jakie narażony będzie pojazd.

    0
  • #3 22 Lip 2016 12:54
    M@tti
    Poziom 15  

    Oczywiście biorę to pod uwagę, generalnie producenci podają zakres rozładowania -10*C/+60*C, ładowania 0*C/45*C.
    Teoretycznie temperatura pracy urządzenia mieści się w zakresie (montaż wewnątrz samochodu).
    Niemniej ze względu na kompaktowe rozmiary (<od paczki papierosów) - nie widzę alternatywy dla LiPo.

    0