Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Partner 2007 - Sprężarka klimatyzacji załącza się na sekundę

22 Lip 2016 12:53 1767 6
  • Poziom 11  
    Witam. Proszę o poradę. Peugeot Partner 2007 1.6 HDI, klimatyzacja manualna. Po naciśnięciu włącznika, kompresor załącza się na 1-2 sekundy i wyłącza. Czasem podejmie jeszcze dwie trzy próby i milknie aż do ponownej próby włączenia przyciskiem. Czynnik był wymieniony, układ szczelny. Czujnik ciśnienia raczej ok, temperatury też. Sprężarka podłączona na krótko załącza się (prąd 3A rezystancja 4Ω). Podłączyłem pod komputer i w sterowniku silnika nie ma błędów (to znaczy był błąd czujnika ciśnienia ale to przez to że go odłączyłem wcześniej, po wykasowaniu nie pojawił się więcej), sterownik silnika daje cały czas zgodę na klimatyzację. W BSI jest trwały błąd usterka sprężarki, po wykasowaniu pojawia się ponownie. Odczytane ciśnienie 8 bar, temperatura parownika 23°C. Wentylator chłodnicy działa po włączeniu klimatyzacji (ale co ciekawe tylko gdy silnik jest ciepły), pomimo że kompresor zostaje odcięty.

    Co jeszcze mogę sprawdzić, zanim wymienię sprężarkę?

    Pozdrawiam
    Grzesiek
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Spec od samochodów
    A sprzęgiełko czasem nie siada ????
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 34  
    Pojęcie działa na krótko rozwiń.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za zainteresowanie problemem. Na początek dodam, że klimatyzacja w zeszłym sezonie działała poprawnie aż do zimy, nie było też żadnych stłuczek w międzyczasie. Nie wiem jak mógłbym sprawdzić sprzęgło inaczej niż zapodając bezpośrednio zasilanie i obserwując czy przenosi napęd. Odłączyłem pin zasilający sprzęgło zaraz przy BSM i zapodałem 12V a cęgami zmierzyłem prąd, było 3A. No i tak może z 15 sekund. Sprężarka działała. Jak sprzęgło siada do ślizga? no ciężko było to stwierdzić bo za duże obroty. Dla porównania zmierzyłem pobór prądu w sprężarce w Citroenie C2 i tam mam taki sam czyli też 3A. Sterownik silnika który obsługuje czujnik ciśnienia, nie blokuje klimatyzacji wobec czego wykluczam zapchany osuszacz czy zagniecione rurki(czyli nadmierne ciśnienie po uruchomieniu). Zastanawiam się w jaki sposób BSM diagnozuje sprężarkę, że stwierdza jej uszkodzenie w tak prostym układzie. No chyba tylko bezpośrednio na podstawie pomiaru prądu cewki (no bo chyba nie zdejmuje charakterystyk prądowych jak co poniektóre bardziej wyrafinowane układy kontroli żarówek). No nic dziś w nocy wyjeżdżam (bez klimy :() na wakacje i jak wrócę to zajrzę do BSM.

    Dzięki i pozdrawiam.
    Grzesiek
  • Poziom 34  
    W BSM siedzi przekaźnik sterujący sprzęgnikiem sprężarki. Niestety wszystko zalane żywicą.
  • Poziom 33  
    Robiłem wczoraj taki przypadek, klima dzień wcześniej napełniona nie działa od razu tak jak trzeba. Napełniacz powiedział że to sprawa elektryczna. Sprawdziłem wszystko, łącznie z ciśnieniami i widzę że mało czynnika wlał.
  • Poziom 11  
    Witam ponownie. Może komuś się przyda:
    Faktycznie jak jeden Kolega wcześniej zauważył BSM nie ma nic wspólnego z sprężarką. U mnie niema nawet przekaźnika, jest po prostu przejście na drugą złączkę prowadzącą do BSI i tam jest raczej tranzystor (a przynajmniej tyle udało mi się ustalić bez rozpoławiania płytek) sterujący. W moim przypadku przyczyną był wentylator nawiewu w kabinie i to raczej on miał za duży pobór prądu (wytarte tulejki), zorientowałem się gdy po przepaleniu bezpiecznika w opornicy sprężarka normalnie zadziałała na biegach 1-3 (czyli przerwa w obwodzie silnika dmuchawy) . Po wymianie silnika wszystko ok.
    Pozdrawiam
    KurG