Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ducato 2.3JTD - Nie odpala.

22 Lip 2016 17:15 4617 17
  • Poziom 8  
    Witam! Mam problem z Ducato 2.3 JTD 2008r. Auto do mnie przyjechało w częściach po innym mechaniku. Silnik w częściach na pace, poskładałem cały silnik, rozrząd poskładany na blokady jak się należy. Silnik włożyłem do auta próba odpalenia pierwsza z wynikiem negatywnym. Brak paliwa na listwie wysokiego ciśnienia, a co dalej brak paliwa na wtryskach. Paliwo do pompy wysokiego ciśnienia dochodzi ale z niej na listwę już nie. Brak jakich kol wiek błędów od ciśnienia paliwa, jedyny błąd to nastawnik przepustnicy, po zrobieniu testów działa prawidłowo. Auto na "plaka" odpala pracuje równo. Rozrząd jest dobrze poskładany, gdyby nie był był by błąd typu"brak synchronizacji wału korbowego z wałkami rozrządu" niczego takiego nie ma. Co dalej? bo kończą mi się pomysły regulator ciśnienia w pompie? czujnik ciśnienia na listwie?. Według sprzętu diagnostycznego te czujniki żadnych błądów nie generują. Wtryski były sprawdzane są "Ok". Pozdrawiam.
  • MetalWork
  • Poziom 20  
    Spróbuj z regulatorem na pompie

  • Poziom 25  
    Żeby takie pytania zadawać to trzeba chyba pod blokiem to naprawiać, skoro nie mam paliwa na listwie to znaczy albo regulator nie puszcza z pompy albo pompa ubita !
    Diagnoza na max 1 godzine robotry
  • MetalWork
  • Poziom 24  
    Czujnik na listwie pokazuje rzeczywiście 0 bar, jaki procent wysterowania zaworu regulacji. Ewentualnie zaślepić zawór w pompie i manometrem zmierz ile ta pompa tłucze.
  • Poziom 36  
    Jeśli masz pompę elektryczną paliwa to sprawdź czy działa przy kręceniu rozrusznikiem.

    Tam padały kostki stacyjki i w pozycji rozrusznik rozłącza zasilanie pompy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    infernal1994 napisał:
    Auto na "plaka" odpala pracuje równo.


    Oczywiście jeśli po odpaleniu na plaka chodzi już sam.
  • Poziom 8  
    Witam. Niestety w parametrach nie mam procentowego otwarcia zaworu regulacji dawki. A jest w ogóle możliwe żeby pompa tak stanęła żeby w ogóle paliwa nie podawała na listwe? Ale będzie trzeba ją dac do sprawdzenia. A pompa w zbiorniku chodzi. A czy tak ma być ze za raz po skonczeniu kreceniu rozrusznikiem pompa w zbiorniku znowu się odzywa?
  • Poziom 36  
    infernal1994 napisał:
    A czy tak ma być ze za raz po skonczeniu kreceniu rozrusznikiem pompa w zbiorniku znowu się odzywa?



    Powinna działać cały czas .

    Zdejmij osłonę pod kierownicą i zewrzyj kostkę od stacyjki na stałe - tam są tylko 4 piny .

    30 , 2 x 15 i rozrusznik.

    Tylko kluczyk w stacyjce bo tam jest immo.
  • Poziom 24  
    Widziałem przypadki, gdzie po dłuższym postoju pompy WC padały.
  • Moderator Samochody
    infernal1994 napisał:
    A czy tak ma być ze za raz po skonczeniu kreceniu rozrusznikiem pompa w zbiorniku znowu się odzywa?

    Ten typ tak ma, nawet jak tylko włączysz zapłon to chwile popompuje, przerwa, i jeszcze raz na chwilę się włączy.
  • Poziom 24  
    Najszybciej sprawdzisz pompę na samochodzie, ale musisz mieć specjalną zaślepkę zamiast regulatora i wtedy pompa jest na max ciśnienie, a w miejsce przewodu wkręcasz manometr lub taki przewód zakończony czujnikiem z podłączonym czytnikiem (zestaw Delphi). I miałbyś jasność sytuacji.
  • Poziom 8  
    W momencie kręcenia sterowanie na zawór w pompie oscyluje w granicach 4.7V czuć ze zawór pracuje więc pompa sama w sobie ma jakiś defekt dodam że auto stało z pół roku z czego 2 miesiące silnik był rozebrany w mak, podejrzewam że pompę WC szlak trafił.
  • Poziom 8  
    Zawór w pompie zaslepiony, ani jednego Bara ciśnienia. Również przy kreceniu bez manometra ani kropelka z pompy nie wychodzi. Wyciągam pompę.
  • Admin grupy Samochody
    Powoli z tym wyciąganiem pompy.
    W parametrach sterownik widzi obroty wału?
    Jest zgoda immo na odpalenie?
    Synchronizacja jest?
    Silnik chodzi o własnych siłach bez plaka?
  • Moderator Samochody
    Jako że akurat wczoraj odpaliłem taki silnik po półrocznym postoju bez wtryskiwaczy to podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Pompka wstępna nie przebije pompy WC i paliwo nie pójdzie na listwę, jak to w każdym CR nie są to jakieś duże ilości paliwa jak silnik kręci.
  • Poziom 24  
    Przy zaślepionym regulatorze do celów diagnostycznych pompa powinna tłuc ciśnienie jak tylko ma napęd, synchronizacja i immo nic tu do rzeczy nie mają. Przy sprawdzaniu na stole też masz tylko napęd i sterowanie zaworem lub zaślepkę. Tak ja bynajmniej sprawdzam pompę a i w zakładzie regenerującym, przy mnie w ten sposób sprawdzano pompę po naprawie.
  • Poziom 8  
    Synchronizacja wału z wałkiem rozrządu jest. Gdyby rozrząd był by źle ustawiony to na pewno by były błędy o braku synchronizacji, nie wierzę że nie. Sterowanie na wtryski też jest czyli zgoda na odpalenie przez sterownik też. Silnik nie odpala o własnych silach, bo właśnie jest brak paliwa na listwie WC.
  • Moderator Samochody
    Coś kręcisz. Sterowania na wtryski na pewno nie ma i nie będzie dopóki ciśnienia na listwie nie zobaczy.
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany. Powieszone tłoczki w pompie WC. Temat do zamknięcia