Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xenony na Octavii

25 Apr 2002 10:27 11265 22
  • Level 14  
    Czy ktos proboval zainstalovacz Xenony na Skodu Octavii.Jak se do tego zabracz?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Interesuję sie tematyką oświetlenia samochodowego od dawna......chodzi CI prawdopodobnie o HID'y, bo xenony to nieścisła nazwa. Jak sie do tego zabrać? Trzeba kupić nowe reflektory, lampy HID, przetwornice napięcia i startery. Są takie gotowe zestawy, tzw. HIDkit'y (cena około 2000zł). Można przerobić istniejącą instalacje bez wymiany reflektorów pod warunkiem, że żarówki jakie były to H7. Niektóre firmy produkują specjalne HIDy, które da sie zainstalować w miejsce H7. Wtedy sprawa jest prostsza. Więcej info na mdcs(malpa)interia.pl...
  • Level 27  
    Witam

    ale czy jest sens ??? skoda octavia ma jedne z nalepszych reflektorów halogenowych wśród samochodów osobowych. Bije na głowę nawet BMW serii 7 z ksenonami (test porównawczy kilkunastu samochodów, prowadzony chyba, podkreślam chyba przez ADAC). Gdybyś miał fabię, no cóż tu sprawa wygląda poważniej, bo jej światła to czysta porażka i generalnie warto je wymienić nawet na inne halogeny, np. hella. A wymiana świateł w octavii to "skóra za wyprawkę", nic nie uzyskasz bo strumień światła z fabrycznych reflektorów rozkłada się wręcz wzorcowo. A zasięgu nie powiększysz bo pierwszy lepszy patrol Cię zwinie i jeszcze dowód rejestracyjny Ci zabiorą za stan techniczny. Przemyśl to i zastanów się czy warto wywalić 2 kPLN za coś co jest zbędne....

    pozdrawiam

    Krystian :)
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    ...rozklad natężenia światła w funkcji współrzędnej płaszczyzny poziomej może i ma wzorowy, ale wymieniając światła na HIDy nie o to przecież walczymy. Po pierwsze HIDy mają średnio 3x gęstszy strumień świetlny. Słowem - świecą 3x jaśniej pobierając przy tym zaledwie 35W. Po drugie barwa światła jest zbliżona do światła dziennego co bardzo dobrze wpływa na koncentrację podczas jazdy i powoduje, że znaki odblaskowe są dużo lepiej widoczne (wiem z doświadczenia). Po trzecie - szpan:) HIDy są synonimem auta z wyższej półki...Ja mam Suzuki Swifta... trzeba przyznać,że ma on bardzo ciekawe reflektory. Firma też niezła (Valeo) i rozkład jest bardzo dobry. Już niejednego te światła zaskoczyły. Granica gdzie 'kończą' sie swiatła na krótkich jest ostra i wyraźna. Ciekawy jest też 'jęzor' oświetlający pobocze dużo dalej niż w innych autach a nie oślepiając przy tym innych. Fakt - żarówki oryginalne były denne - HungaryH4:) Zmieniłem je na najlepsze (zdaniem AutoMagazine IndependentAutoBulbTest przeprowadzonego w niemczech) żarówki świata - PHILIPS VisionPlus. Ciekawa konstrukcja. Wypełnione sprężonym xenon'em. Posiadają lekko niebieski filtr, ale tylko na światła mijania. Długie emitują 'pełny' strumień, bez filtra. Szczerze pisząc... jak jeżdżę nie widuję często samochodów z tak dobrymi światłami. Mam na myśli żarówki dopuszczone do ruchu (55/60W) a nie jakies overwattage'i lub HID lamp'y. To chyba tyle.....pozdrawiam...
  • Level 14  
    Dzeiki za potpowedi :P Ja myslalem ze to barzo trudnejsie.Ze lampy nutno prerabiat na specialny drzak (po cesku) :D :D
  • Level 27  
    witam ponownie

    masz rację mdcs odnośnie zalet HIDów, ja również ich nie ukrywam, tylko podchodzę do problemu ze strony ekonomicznej :)

    pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Skoro tak wszystko wygląda łatwo to co powiesz na HID'y do Renault Laguny.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    ...no cóż mogę powiedzieć. Każda furka wygląda pięknie z HIDami (nie mylić z xenonami, bo to dwuznaczne). Sam patrzę na te światełka z łezką w oku... :o
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wiem jakie ja mam żarówki w swojej 206 Sport ale droga przede mną w nocy jest jasna jak słońce, co dopiero jak bym wstawił HID-y.

    Uwaga: Jeśli jade w nocy i włączę dodatkowo lampy halogenowe + klima i radio, a jeśli jeszcze do tego pada i chodzą wycieraczki to konsola jakby przygasała ......alternator, nie wyrabia.....a co dopiero przy tych 90-100W.
    :-?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Spadki napięcia to rzecz normalna.
    Jeżeli masz już duży przebieg samochodu to przydałby się zajrzeć do alternatora - szczotki i pierścienie.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Przebieg autka to 27.000 a więc niewiele, po prostu duży spadek napięcia w instalacji. :lol:
  • Level 11  
    LUCOM wrote:
    Przebieg autka to 27.000 a więc niewiele, po prostu duży spadek napięcia w instalacji. :lol:

    Witam. Wlasnie się zastanawiam nad kupnem zarowek H4 HID XD5 5800K 55W/60W. Zastanawia mnie jedno, czy one sa legalne?
    Bo chcialem je wstawic do mojego Fiata Sieny. Koles na allegro mi mowi, ze one spelniaja normy ECE R37, ale jak sprawdzic na danej zarowce czy akurat ta norme spelnia?
    Prosze o odpowiedz, poniewaz nie chce miec problemow z policja itp
    Oto link do allegro.pl
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=36962206
    PS. Jak link nie dziala to wpisz w wyszukiwarce na allegro slowo "xd5" to ci znajdzie
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Tyle razy pisałem - NIE NABIERAĆ SIĘ NA TEN SYF!
    Świeci na sino i bardzo kiepsko.... no i wytrzymuje 2 miesiące, a potem nowe trza kupować :D
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Wracając do tematu HIDów w Octavii, to nic trudnego. Przecież któraś z wyższych wersji tego auta miała takie oświetlenie w standardzie. Zostaje tylko modyfikacj instalacji elektrycznej i przekładka. I gdyby ktoś chciał być naprawdę "poprawny politycznie" to trzeba by jeszcze przełożyć/przerobić zderzak by zainstalować spryskiwacze.
    A z ciekawych rzeczy to aktualnie skoda liczy sobie 2800 (dwa tysiące osiemset) zł za doposażenie nowej octavii w reflektory ksenonowe, choć w jednej wersji auta trzeba ekstra zamówić spryskiwacze reflektorów: dodatkowo 700 zł. Ale w sumie i tak niedużo, bo Honda liczy sobie za taki luksus 9700!

    Ps. Kurczę. Nie spojrzałem na datę postu z tematu...
  • Level 11  
    mdcs wrote:
    Tyle razy pisałem - NIE NABIERAĆ SIĘ NA TEN SYF!
    Świeci na sino i bardzo kiepsko.... no i wytrzymuje 2 miesiące, a potem nowe trza kupować :D

    Co znaczy ze swieca na sino? Sorry za lamerskie pytanie, ale co to jest to "sino"?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    "sino" - światło o niskim natężeniu i niebieskawej barwie uzyskanej poprzez zastosowanie "gęstego" niebieskiego filtru ze światła o kiepskiej jakości (czytaj podrzędnego przewoltowanego halogenu).
    p.s. Zaufaj markom Osram i Philips... ew. Narva - one duuuużo lepiej znają się na produkcji żarówek od tajwańskich wynalazców żarówek z bezmyślnie upieprzoną na niebisko bańką!
  • Level 11  
    mdcs wrote:
    "sino" - światło o niskim natężeniu i niebieskawej barwie uzyskanej poprzez zastosowanie "gęstego" niebieskiego filtru ze światła o kiepskiej jakości (czytaj podrzędnego przewoltowanego halogenu).
    p.s. Zaufaj markom Osram i Philips... ew. Narva - one duuuużo lepiej znają się na produkcji żarówek od tajwańskich wynalazców żarówek z bezmyślnie p.... na niebisko bańką!

    Czy zastosowanie tego gestego, niebieskiego filtru przyczynia sie do gorszych efektow swiecenia zarowki?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Kup sobie w sklepie elektrycznym żarówkę 40 W i drugą o tej samej mocy ale z kolorowym filtrem. Sprawdź ich jasność. I odpowiesz sobie sam na pytanie.
    Przepuszczenie światła przez filtr powoduje osłabienie strumienia świetlnego. Więc producenci tych "superżarówek" stosują cieńszy wolfram na skrętkę, co skraca żywotność żarówki lub zwiększają moc do setek wat. Wtedy idzie instalacja, klosze...
    Chcesz jakości - kup coś z polecanych produktów firmowych. Opłaci się!
  • Level 11  
    Błażej wrote:
    Kup sobie w sklepie elektrycznym żarówkę 40 W i drugą o tej samej mocy ale z kolorowym filtrem. Sprawdź ich jasność. I odpowiesz sobie sam na pytanie.
    Przepuszczenie światła przez filtr powoduje osłabienie strumienia świetlnego. Więc producenci tych "superżarówek" stosują cieńszy wolfram na skrętkę, co skraca żywotność żarówki lub zwiększają moc do setek wat. Wtedy idzie instalacja, klosze...
    Chcesz jakości - kup coś z polecanych produktów firmowych. Opłaci się!

    Mam dylemat... Co bys wzial? Philips Vision+ czy GT150? Ktory z nich dluzej wytrzyma?
  • Level 11  
    Straszne bzdury tu piszecie.Na giełdzie w Poznaniu kupiłem oryginalne xenony do Octavii z 2003 roku za 1500zł komplet,stan idealny,miały niecały rok,nie ma w nich żadnego niebieskiego filtra,jest przezroczysta soczewka a żarniki to Osram D2S,pięknie świecą,nie żadne siwe,co opowiadacie!!!
    A jeśli chodzi o żarówki to te Philipsy się nie liczą obecnie na rynku,tylko Hella Blue Light.Miałem Philipsy i szkoda kasy,po 3 miesiącach spalone,a Hellę już ma 1,5 roku i dalej świecą i to dużo lepiej niż Philipsy.
  • Level 27  
    GregRacing wrote:
    Straszne bzdury tu piszecie.Na giełdzie w Poznaniu kupiłem oryginalne xenony do Octavii z 2003 roku za 1500zł komplet,stan idealny,miały niecały rok,nie ma w nich żadnego niebieskiego filtra,jest przezroczysta soczewka a żarniki to Osram D2S,pięknie świecą,nie żadne siwe,co opowiadacie!!!
    A jeśli chodzi o żarówki to te Philipsy się nie liczą obecnie na rynku,tylko Hella Blue Light.Miałem Philipsy i szkoda kasy,po 3 miesiącach spalone,a Hellę już ma 1,5 roku i dalej świecą i to dużo lepiej niż Philipsy.


    Chyba nieuważnie czytałeś!
    Krytyka nie dotyczyła prawdziwych lamp ksenonowych (wyładowczych z przetwornicami) tylko tandetnych żarówek -
    H4, H1, H7 itd - ze zwykłymi żarnikami i pomalowaną na niebiesko bańką i napisami na opakowaniu "Zenon", "Xenon Look" itp.
    Takie g... świeci w głównym strumieniu gorzej od białych, bo farba pochłania światło a dodatkowo je rozprasza we wszystkich
    kierunkach, zacierając granicę światło - cień na "krótkich" i oślepiając przeciwnika.
    Gdy widzę w drodze albo na moim parkingu beemwuchę z czymś takim, to marzy mi się, by patrole drogówki wyposażyć w młotki
    do wytłukiwania takich lamp od razu na drodze przy kontroli......
    Wmak
  • Level 11  
    Racja,pomalowane badziewie na niebiesko.Polecam Hellę Blue Light!!!