Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic 93r 1.5 d15b2 gaśnie na rozgrzanym silniku

panczyk 04 Jul 2005 11:00 7608 15
  • #1
    panczyk
    Level 10  
    witam czy orientuje sie ktos jakie moga byc objawy padajacego modulu zaplon. czy gasniecie rozgrzanego silnika mozna podpiac pod padajacy modol? np dojezdzanie samochodu na luzie do skrzyzowania powoduje umnie gasniecie siln.[tylko na cieplym,niezawsze ale czesto] i przy szybszym przyspieszaniu dlawienie sie na momet. objaw tylko na rozgrzanym silniku. [ wymienic caly uzywany aparat zaplonowy czy kupywac czesci do niego????]
  • #2
    virus_lx
    Level 17  
    Witaj.
    Napisz konkretniej jaki silnik jakie auto rocznik itp.
    Pozdrawiam
  • #3
    panczyk
    Level 10  
    a ma cos do tego rodzaj samochodu i silnika? myslalem ze objaw jest najwazniejszy chyba zylem w bledzie hahaha ok powaznie honda civic 93r 1.5 d15b2
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Tomek665
    Level 28  
    Jeśli masz tam obrotomierz sprawdź czy nie "spada" on przed zgaśnięciem silnika (to by wskazywało na moduł zap. albo coś z zapłonem).ale moim zdaniem takie objawy nie wskazują na moduł zap.
  • #6
    panczyk
    Level 10  
    jak wzuce na luz to spada do zera i samochod gasnie,wyregulowalem osttnio wolne obroty IAC wynosza 800 i powinny na tyle spasc jak wzuce na luz przynajmniej tak sadze a one spadaja do zera no chyba ze wcisne sprzeglo to uda mi sie utrzymac silnik przed zgasnieciem. pytanko czy taki modol np moglbym sam wymienic czy tam sie cos ustawia ?
  • #7
    Tomek665
    Level 28  
    nic się nie ustawia wstawia się nowy za stary i koniec.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    panczyk
    Level 10  
    zapala od razu bylem z tym u mechanika i stwierdzil ze gdzies w aparacie musi byc zwarcie i namowil mnie na zmiane aparatu zaplonowego ale za uzywke chca nawet 400zl bardziej sie oplaca kupic nowe czesci i powymieniac
  • #10
    panowie
    Level 12  
    Proponuję sprawdzić silniczek bieu jałowego(jeżeli taki występuje) objawy wskazują na zadużą ilość powietrza w mieszance na wolnych obrotach. Czasami nie założyłeś sobie filtra stożkowego? Musi mieć gdzieś lewe powietrze które łapie tylko podczas jazdy(ruchu)
  • #11
    Tomek665
    Level 28  
    jak będziesz się trzymał tego mechanika to wydasz jeszcze nie jedno 400 zł zanim naprawisz auto.
    Zamiast zmieniać moduł zmień mechanika.
  • #12
    panczyk
    Level 10  
    to juz moj 2 mechanik poprzedni niby opinie ma dobra niewiedzial co mu jest,obecny stwierdzil jakies przebicie w aparacie zap.pojade pewnie do 3 stwierdzi co innego pewnie dlatego wole tu zapytac niz jechac do nastepnego czarodzieja
  • #13
    xawier
    Level 29  
    Powiem ci tak, ciężko na odległość coś konkretnego napisać, ale próbujemy. A ten mechanik dobrze wie co to i wie, że mało roboty, tylko chce ci wcisnąć ten moduł - wydaje mi się, że to nie to a napewno nie ten mechanik.

    Pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ja bym zaczął od wyczyszczenia części elektrycznych. Ale może po prostu gdy się rozgrzeje ma za ubogą mieszankę i gaśnie. Może tylko regulacja.
  • #14
    pawelsiara74
    Level 22  
    Wiatm
    a moze czujnik temperatury skoro tylko na ciepłym silniku tak się dzieje??
  • #15
    arti_10001
    Level 2  
    witam mam taką samą honde i dwókrotnie przez 3 lata wymieniałem modół zapłonowy i z przykrością stwierdzam że jeśli moduł pada to jak zawał ma raz i bez żadnych obiawów. nie znasz dnia ani godziny;) . W jednym forum przeczytałem że modół powinno się wozić jak koło zapasowe ;). koszt modułu to 16o zł a wymiana jest prosta.pozdrawiam i życze jak najmniej niespodzianek modułowych handziażom
  • #16
    jarmal16
    Level 11  
    Panowie jest to awaria silnika krokowego biegu jałowego w przepustnicy. W momęcie gdy odpalimy auto potrzebuje silnik bogatrzej mieszanki i w tym momęcie gdy silnik krokowy jest uchylony pracuje prawidłowo, natomiast gdy się rozgrzeje do właściwej temperatury pracy potrzebuje ubogiej mieszanki a silnik krokowy dalej jest otwarty powodując zbyt dużą dawkę powietrza i dlatego gdy zdejmiesz nogę z gazu auto gaśnie. Trzeba wyjąć przepustnice gdy takowa występuje i sprawdzić cz silnik krokowy nie jest zacięty.