Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cotroen C4 Grand Picasso - Błąd systemu dozowania dodatku. Risk filter blocking

kaliblunt 23 Jul 2016 11:25 8967 6
Texa Poland
  • #1
    kaliblunt
    Level 10  
    Witam Wszystkich;

    Od kilku tygodni wyświetla mi się komunikat "Risk of particle filter blocking" + "Service".

    4000 obr na odcinku 60 km nie pomogło
    Eolys fizycznie sprawdzony, ilość zgodna z tym co pokazuje Diagbox.

    Podczas testu słychać pompę dodatku, jednak w standardowych parametrach FAP informuje o błędzie dozowania dodatku.
    Podczas testu globalnego nie wyrzuca żadnego błędu.

    Czy tak powinno być?
    Czy szukać przyczyny w pompie dodatku?
    Czy któryś z pozostałych parametrów wygląda podejrzanie?

    Z góry dzięki za pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Jak co 230km sie wypalał to jest raczej dpf zabity popiołem.
  • Texa Poland
  • #3
    kaliblunt
    Level 10  
    andrzej20001 wrote:
    Jak co 230km sie wypalał to jest raczej dpf zabity popiołem.


    Dzięki za szybka odpowiedź.

    Diagbox pokazuje 18%, rozumiem że ta informacja może być przekłamana?
    Czy wypalanie co 230km to często, nie odczuwam pogorszenia jakości jazdy.
    Czy to normalne że auto informuje o błędzie a diagbox żadnego błędu nie widzi?
  • #4
    raduch85
    Level 10  
    kolego i jak sobie poradziłeś bo ja mam podobnie??
  • #5
    kaliblunt
    Level 10  
    raduch85 wrote:
    kolego i jak sobie poradziłeś bo ja mam podobnie??


    Cześć;

    Jest to przegląd FAP zaplanowany w serwisie, nie wskazuje na zapchanie filtra a jest zaprogramowanym dla tego przebiegu komunikatem który zaleca przegląd FAP.

    Zakodowałem nowy FAP w aucie.

    Przed wykonaniem tej czynności należy dokładnie wymyć FAP (czego ja nie zrobiłem) Wyczytałem jednak że ciśnienie różnicowe które wskazuje DIAGBOX, mieści się w normie; więc czyszczenie zostawiłem na bliżej nieokreśloną przyszłość.

    Poniżej krotki manual, jak "wstawić nowego fapa".
  • #6
    raduch85
    Level 10  
    Czyli po takiej operacji pompka pracuje normalnie i przebiegi się wydłużyły?
    Sprawdzałeś czy pompka pracuje po tankowaniu?
    Kurde czyżby to było aż tak proste??
    Komunikat o "Błąd systemu dozowania dodatku do paliwa" znikł jak ręką odjął?
    Chce być do końca pewny zanim zaaplikuje ten proceder mojej cytrynie :)
    Choć pranie fapa mam już w palnie na ten weekend:)
    Obyłoby się bez drogiej wizyty w warsztacie na którą już się umówiłem.:)
    Tak na marginesie mnie auto o żadnych błędach nie informuje test globalny też milczy tylko w opcjach fapu widnieje ten nieszczęśliwy napis i przebiegi od wypalenia do wypalenia cholernie krótkie. Może jeszcze nie doszedłem do momentu komunikatu?
    Głupieje normalnie z tymi francuskimi inżynierami.

    Aktualizacja:
    Po "wymianie" fap nic się nie zmieniło ( spokojnie fizyczne pranie tego ustrojstwa już w ten weekend) ciągle ten sam błąd.
    Ilość eloys w kroplówce to 512 gram( nie wiem ile litrów ciężko zmierzyć :) ).
    Pompka podczas sprawdzania pompuje środek do zbiornika - sprawdzone płyn w rureczce w ruchu.
    Czyli ciągle mam dylemat co dalej.
  • #7
    raduch85
    Level 10  
    Aktualizuje:
    Oddałem dzisiaj auto na warsztatu niby zajmują się francuzami. Sprawdzili auto i dostałem informację, że tak ma być. Oni mają ten sam model tylko z silnikiem 2.0 i tam też jest taki komunikat. Pogrzebali gdzieś w archiwum swoich diagnostyk i niby też mieli tam takie komunikaty.
    W odpowiedzi dostałem komunikat, że wszystko sprawne i tak ma być. Ale fizycznie nie dolali paliwa i nie sprawdzili czy pompka działa tylko oni tak sądzą.
    Cóż będzie trzeba zalać kanister 20l ropą zejść do kanału i organoleptycznie sprawdzić czy wszystko działa.
    Ale to już po czyszczeniu FAP.
    Przyjemność ta kosztowała mnie 50 zł. tak dla informacji

    Prośbę mam do ludzi posiadających C4 Picasso o sprawdzenie u siebie czy mają taki paskudny komunikat.