Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cotroen C4 Grand Picasso - Błąd systemu dozowania dodatku. Risk filter blocking

23 Lip 2016 11:25 2535 6
  • Poziom 10  
    Witam Wszystkich;

    Od kilku tygodni wyświetla mi się komunikat "Risk of particle filter blocking" + "Service".

    4000 obr na odcinku 60 km nie pomogło
    Eolys fizycznie sprawdzony, ilość zgodna z tym co pokazuje Diagbox.

    Podczas testu słychać pompę dodatku, jednak w standardowych parametrach FAP informuje o błędzie dozowania dodatku.
    Podczas testu globalnego nie wyrzuca żadnego błędu.

    Czy tak powinno być?
    Czy szukać przyczyny w pompie dodatku?
    Czy któryś z pozostałych parametrów wygląda podejrzanie?

    Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 43  
    Jak co 230km sie wypalał to jest raczej dpf zabity popiołem.
  • Poziom 10  
    andrzej20001 napisał:
    Jak co 230km sie wypalał to jest raczej dpf zabity popiołem.


    Dzięki za szybka odpowiedź.

    Diagbox pokazuje 18%, rozumiem że ta informacja może być przekłamana?
    Czy wypalanie co 230km to często, nie odczuwam pogorszenia jakości jazdy.
    Czy to normalne że auto informuje o błędzie a diagbox żadnego błędu nie widzi?
  • Poziom 9  
    kolego i jak sobie poradziłeś bo ja mam podobnie??
  • Poziom 10  
    raduch85 napisał:
    kolego i jak sobie poradziłeś bo ja mam podobnie??


    Cześć;

    Jest to przegląd FAP zaplanowany w serwisie, nie wskazuje na zapchanie filtra a jest zaprogramowanym dla tego przebiegu komunikatem który zaleca przegląd FAP.

    Zakodowałem nowy FAP w aucie.

    Przed wykonaniem tej czynności należy dokładnie wymyć FAP (czego ja nie zrobiłem) Wyczytałem jednak że ciśnienie różnicowe które wskazuje DIAGBOX, mieści się w normie; więc czyszczenie zostawiłem na bliżej nieokreśloną przyszłość.

    Poniżej krotki manual, jak "wstawić nowego fapa".
  • Poziom 9  
    Czyli po takiej operacji pompka pracuje normalnie i przebiegi się wydłużyły?
    Sprawdzałeś czy pompka pracuje po tankowaniu?
    Kurde czyżby to było aż tak proste??
    Komunikat o "Błąd systemu dozowania dodatku do paliwa" znikł jak ręką odjął?
    Chce być do końca pewny zanim zaaplikuje ten proceder mojej cytrynie :)
    Choć pranie fapa mam już w palnie na ten weekend:)
    Obyłoby się bez drogiej wizyty w warsztacie na którą już się umówiłem.:)
    Tak na marginesie mnie auto o żadnych błędach nie informuje test globalny też milczy tylko w opcjach fapu widnieje ten nieszczęśliwy napis i przebiegi od wypalenia do wypalenia cholernie krótkie. Może jeszcze nie doszedłem do momentu komunikatu?
    Głupieje normalnie z tymi francuskimi inżynierami.

    Aktualizacja:
    Po "wymianie" fap nic się nie zmieniło ( spokojnie fizyczne pranie tego ustrojstwa już w ten weekend) ciągle ten sam błąd.
    Ilość eloys w kroplówce to 512 gram( nie wiem ile litrów ciężko zmierzyć :) ).
    Pompka podczas sprawdzania pompuje środek do zbiornika - sprawdzone płyn w rureczce w ruchu.
    Czyli ciągle mam dylemat co dalej.
  • Poziom 9  
    Aktualizuje:
    Oddałem dzisiaj auto na warsztatu niby zajmują się francuzami. Sprawdzili auto i dostałem informację, że tak ma być. Oni mają ten sam model tylko z silnikiem 2.0 i tam też jest taki komunikat. Pogrzebali gdzieś w archiwum swoich diagnostyk i niby też mieli tam takie komunikaty.
    W odpowiedzi dostałem komunikat, że wszystko sprawne i tak ma być. Ale fizycznie nie dolali paliwa i nie sprawdzili czy pompka działa tylko oni tak sądzą.
    Cóż będzie trzeba zalać kanister 20l ropą zejść do kanału i organoleptycznie sprawdzić czy wszystko działa.
    Ale to już po czyszczeniu FAP.
    Przyjemność ta kosztowała mnie 50 zł. tak dla informacji

    Prośbę mam do ludzi posiadających C4 Picasso o sprawdzenie u siebie czy mają taki paskudny komunikat.