Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 1.9 dci - Silnik bardzo kopci na czarno

24 Lip 2016 12:58 15540 21
  • Poziom 5  
    Witam, mam problem z moją Laguną II z silnikiem 1.9 Dci. Auto przy przekroczeniu ok 2.8 tyś obr. zaczyna potwornie dymić na czarno tak że dosłownie drogi za mną nie widać tylko czarny dym. Dodam że w aucie została zregenerowana 1.5 roku temu turbina i głowica. Po odkręceniu węży prowadzących do turbiny zauważyłem że jest w nich mnóstwo oleju. Po przeczyszczeniu węży Laguna dymiła dużo mniej i nie już tak czarnym dymem ale problem po 1,5 tygodniu powrócił. Dodam jeszcze ze egr zaślepiłem, oleju sinik nie zjada bo nie dolewam oleju miedzy corocznymi wymianami, spalanie na poziomie 5.7 l. Na starej turbinie silnik nie dymił. Niestety silnik się "wściekł" i konieczna była wymiana turbiny oraz regeneracja głowicy. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 36  
    Farodream123 napisał:
    Po odkręceniu węży prowadzących do turbiny zauważyłem że jest w nich mnóstwo oleju.


    Odma drożna? Czy gromadzi olej?

    Farodream123 napisał:
    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.


    Proszę bardzo , zacznij od tego...
    Farodream123 napisał:
    Dodam jeszcze ze egr zaślepiłem,
    , zbrodnia na silniku nie popłaca. Filtr powietrza , paliwa świeży? Patrzyłeś w parametry live?
  • Poziom 21  
    Zrób test przelewowy. Czarny dym = za dużo paliwa, za mało powietrza.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 5  
    Po wymianie turbiny kupiłem nową odmę, i niedawno ja czyściłem jeszcze benzyną. Filtr powietrza 2 miesiące temu też kupiłem. A filtr paliwa 2 lata temu kupowałem. Jeśli chodzi i parametry to mechanik mówił ze turbina ma dobre paramety pracy. Jaki test przelewowy ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam ze po "wścieknięciu" silnika i wymianie turba zostały wyczyszczone wszystkie węże itd. Jednak po odpalaniu silnika działał nierówno i chodził jak traktor, okazało się że wydmuchało uszczelkę spod głowicy, wiec uszczelka została wymieniona a głowica poszła do regeneracji tak jak napisałem. Po tym zabiegu silnik pracował równo i przez jakiś czas nie było żadnych problemów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dym pojawia się przy ruszaniu, później od 1.5-2.8 tyś obrotów jest dobrze a po wciśnięciu gazu pojawia się bardzo duża chmura czarnego dymu. Dosłownie zasłona dymna ;/
  • Poziom 2  
    Jakie korekcje na wtryskach i jaki przepływ na przepływce?
  • Poziom 21  
    Farodream123 napisał:
    Jaki test przelewowy ?


    Test wtrysków na przelewy.
  • Poziom 5  
    Mechanik po ściągnięciu głowicy mówił ze wtryski sa dobre wiec ich nie ruszał. Przepływomierz po wymianie ale też nie pomogło .
  • Poziom 21  
    Farodream123 napisał:
    Mechanik po ściągnięciu głowicy mówił ze wtryski sa dobre wiec ich nie ruszał. Przepływomierz po wymianie ale też nie pomogło .


    W pierwszym poście piszesz, że to było 1,5 roku temu...
  • Poziom 5  
    Zgadza się, niedługo po naprawie zaczęła dymić i do dziś tak jeżdżę na "nie dymiących obrotach" ale to męczarnia

    Dodano po 1 [minuty]:

    A przepływomierz wymieniłem sam po czyszczeniu węży nie dawnio, wtedy też zaślepiłem egr.
  • Poziom 36  
    Zmieniałeś przepływomierz z powodu....?
  • Poziom 5  
    Z powodu takiego ze podczas czyszczenia urwalem drucik w przeplywomierzu. Wiec musialem kupic inny
  • Poziom 36  
    Uruchom układ EGR podłącz Clipa i powiedz jaką masę powietrza masz przy 4500 obr/min. Co do odmy , musi być też drożny odpływ oleju do skrzyni korbowej z osadnika.
    Przepływomierz oryginał?
    I jak wyżej zamieszczona porada , test przelewowy. Chociaż wtedy występowały by problemy z uruchomieniem lub mocą pod obciążeniem.
  • Poziom 1  
    jurekk55 napisał:
    Uruchom układ EGR

    po co jak zaślepiony
    jurekk55 napisał:
    jaką masę powietrza masz przy 4500 obr/min
    jaka ma być?


    Moderowany przez T5:

    3.1.2-3.1.3. Nie używaj wielu kont na forum. Takie działanie powoduje zdezorientowanie użytkowników oraz niewłaściwe prezentowanie statystyk.

  • Poziom 5  
    Przepływomierz kupiłem oryginal uzywany o tych samych nr co stary. Z uruchomieniem i mocą nie ma problemow, tylko że z mocy nie moge korzystać z powodu dymienia, przy prostym wyprzedzaniu potrafi zakopcic całą droge.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przed zaślepieniem egru auto kopciło tak samo.
  • Poziom 12  
    Witam. Miałem podobny problem z dymieniem w Lagunie pierwszy to turbina ,drugi to pierścienie i uszczelniacze zaworów. Teraz rada . SPRAWDZ węże pomiędzy turbo a interculerem jeśli znajdziesz większą ilość oleju wszystko jasne. Powiedz ile oleju Ci ubywa i czy wydmuchuje z odmy.
  • Poziom 21  
    slaaw68 napisał:
    Powiedz ile oleju Ci ubywa i czy wydmuchuje z odmy.


    W pierwszym poście autor tematu napisał, że oleju nie ubywa.
  • Poziom 5  
    Miedzy turbo a intercoolerem jest sporo oleju, tak jak pisałem wyżej oleju nie dolewam, na komputerze i bagnecie poziom oleju w normie, jak coś ubywa to raczej niedużo. Po tym jak wyczyściłem olej z węży benzyną dymienie znacznie ustało tak jak napisałem. Po odkreceniu bagnetu olej nie pryska.
  • Poziom 21  
    Zawsze tam będzie olej. Sam sugerujesz, że turbo siedzi, ale czarny dym wskazuje za niedopalony ON. Ja Bym to obstawiam (ale może się mylę). Zrób próbę przelewową. To szybka, prosta i tania metoda analizy kondycji wtryskiwaczy. Jak wtryski będą OK to będziemy myśleć dalej.
    Na luzie jak wkręcasz obroty też czarny dym idzie? "Zapach" spalin normalny?
  • Poziom 5  
    Zrobiłem próbę przelewową która trwała ok 5 min, oto wyniki na zdjęciu Renault Laguna II 1.9 dci - Silnik bardzo kopci na czarno

    Dodano po 8 [minuty]:

    Hmm, zapomniałem wspomnieć o jednej ważnej rzeczy mianowicie moja Laguna została chipowana przez poprzedniego właściciela.
    Dziś jak wracałem z pracy odłączyłem kabel od przepływomierza, efekt był taki że na niższych obrotach Laguna była słabsza a na wysokich moc nie spadła wcale, za to po przegonieniu jej z odłączonym przepływomierzem zaczęła kopcić już nie czarnym a siwym dymem i to w dużo mniejszych ilościach niż z przepływomierzem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Spalanie na odłączonym przepływomierzu spadło do 4.7 l na komputerze.
  • Poziom 13  
    Witaj.
    Miałem dokładnie to samo w swojej Lagunie tyle,że 2.2 dci .
    Diagnoza szybka i trafna w 100 procentach,nieszczelny (dziurawy) intercooler.Po wymianie jak ręką odjął,może w tym kierunku warto sprawdzić?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    pp_pablo napisał:
    Zrób próbę przelewową. To szybka, prosta i tania metoda analizy kondycji wtryskiwaczy.

    Z tego co wiem to sprawdzenie przelewu moze ustalic tylko spadki cisnienia na wtryskiwaczach a nie kondycje rozpylaczy wiec w tym przypadku raczej to nic nie da. Podgladnij parametry przeplywu powietrza tak jak jest i z zaslepionym egr w tych zakresach obrotow co mocno dymi . W tych silnikach jest kilka opcji. Zacinajacy sie egr - pomimo że na komputerze pokazuje ze sie cofa do 5% to jego konstrukcja nie pozwala monitorować jego faktycznego stanu. Koleja rzecz to nieszczelny układ dolotowy ale najczesciej to zużyty silnik- zbyt duże przedmuchy . Wszystko idzie do dolotu a przy wysokich obrotach z odmy wali jak z wydechu.
  • Poziom 5  
    Po odłączeniu przepływomierza kopcenie ustało prawie całkowicie, prawdopodobnie więc winien jest przepływomierz bądź źle wykonany chip. Dziękuję za pomoc wszystkim udzielającym się na temat tej sprawy.