Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciężarowe - Prosty alarm zabezpieczający kabinę ciężarówki. Proszę o podpowiedź

24 Lip 2016 16:53 3840 15
  • Poziom 9  
    Witam
    Jestem kierowcą ciężarówki i sporo jeżdrzę po Francji, a tam ostatnio nasilają się napady na kierowców poprzez wstrzyknięcie gazu obezwładniającego przez uszczelkę schowka lub drzwi.
    Wymyśliłem sobie dwa niezależna zabezpieczenia:

    1. Dźwiękowy uruchmiany krańcówkami
    2. Oświetlenie okolic kabiny czujkami ruchu

    ad1.
    Zamontuję około dziesięciu włączników krańcowych w narożnikach dżwi, schowków i maski. Krańcówki po minimalnym odchyleniu drzwi będą uruchamiały syrenkę poprzez przekaźnik z timerem. Uzbrajanie przez prosty włącznik wewnątrz kabiny.

    syrenka
    http://alarmy.abc24.pl/default.asp?kat=99454&pro=844301
    krańcówka
    https://botland.com.pl/czujniki-krancowe/921-...czujnik-krancowy-z-dzwignia-prosta-wk315.html
    przekaźnik
    http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p147,przekaznik-czasowy-wydluzajacy-3srm150-24

    Myślę że powinno zadziałać, ale jest jeden problem.
    W ciężarówkach jest zamontowany główny wyłącznik prądu zamontowany na zewnątrz, przez który złodziej bez kłopotu dezaktywuje alarm.
    Jak to zrobić aby syrenka włączała się po zaniku napięcia?
    Czy te krańcówki będą po wciśnięciu dźwigni zamykały obieg czy rozłączały?

    ad2
    Do jakiejś estetycznej, hermetycznej obudowy zamontuję mikrofalowy czujnik ruchu
    http://www.orno.pl//3,czujniki-ruchu/300,czuj...t2918,1,pl,mikrofalowy-czujnik-ruchu-24v-ip20
    i podłączę do niego ze dwie żarówki ledowe. całość zamontuję na bocznej ścianie dachu, na wysokości około 3 metrów
    I tu właśnie nie mam koncepcji co do obudowy i ledów.
    Może ktoś kojarzy jakąś obudowę w której się zmieści czujka o wym. 43x40x90 mm i jakie ledy zamontować (małe i mocno świecące). A może ktoś miał kontakt z taką czujką i podpowie jak ona się sprawuje?

    Dzisiaj ruszam w trasę i nie będzie mnie około tygodnia. Proszę się nie zrażać jak nie będę odpisywał
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Myślisz że łatwo będzie fizycznie umiejscowić te włączniki?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    @Ireneo Coś pokombinuję, nie chcę ich wpuszczać w blachę czy tapicerkę. Jak się nie powiedzie to będę się zastanawiał nad czymś innym.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    A przewody jak poprowadzisz?Jakie to auto?
  • Poziom 9  
    Volvo FH z '12 roku. Z racji że to firmowe auto nie mogę robić zbyt wielu dziur. Myślę że jakoś wewnątrz kabiny delikatnie ukryte pod tapicerką. Priorytetem jest bezpieczeństwo a nie estetyka. Trzeba też mieć na uwadze że teraz ciężarówki nie jeżdżą do "śmierci", tylko pięć sześć lat i "do żyda". Także zabezpieczenia powinny być łatwo usuwalne i nie pozostawiać po sobie zbyt wiele śladów
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    To może lepiej kontaktrony i magnesy zamiast tych krańcówek.
    Czujnik mikrofalowy będzie reagował też na ruch w kabinie.
  • Poziom 9  
    @ociz Myślałem o magnesach, o takich
    http://www.dipol.com.pl/b-1_br_kontaktron_boczny_hermetyczny_satel_G3502.htm
    Ale one wcale nie są mniejsze i wydaje mi się że mniej precyzyjne. Trzeba mieć na uwadze że "nico mniej rdzenni mieszkańcy francji" wpuszczają gaz przez jakby igłę do pompowania piłek, także krańcówka musi załączyć po 1-2mm odchylenia.
    cyt. "Czujnik mikrofalowy będzie reagował też na ruch w kabinie." Przez blachę?
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    marko1006 napisał:
    " Przez blachę?

    Przez szyby, uszczelki itp...
    Czujnik mikrofalowy jest trudny do kalibracji.
    Wyłączniki krańcowe nie spełnią swojej roli - szczególnie w "wibrującym" samochodzie ciężarowym.
    Proponuję zewnętrzne oświetlenie LED'owe z czujnikami ruchu (PIR) i cichy alarm wewnątrz kabiny (w celu obudzenia kierowcy) uruchamiany równolegle ze światłem zewnętrznym.
    Dodatkowo DWIE niezależne , głośne syreny uruchamiane przez kierowcę przyciskiem "panic" w kabinie (lub pilotem).

    Wewnątrz kabiny montujesz czujkę gazów usypiających (np. oparów chloroformu) np.: DG-1 TCM
    firmy Satel.

    Wyłączniki krańcowe sobie odpuść - zbyt zawodne.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    marko1006 napisał:
    one wcale nie są mniejsze

    Nie musi być w obudowie:
    Ciężarowe - Prosty alarm zabezpieczający kabinę ciężarówki. Proszę o podpowiedź
    Polutować przewody, zabezpieczyć koszulką termokurczliwą a magnesy kupisz osobno jakie będziesz chciał.
  • Poziom 9  
    CameR napisał:
    szczególnie w "wibrującym" samochodzie ciężarowym

    Na postoju jest całkiem grzeczny, nie telepie się.
    CameR napisał:
    Proponuję zewnętrzne oświetlenie LED'owe z czujnikami ruchu (PIR)

    Próbowałem znaleźć żarówkę led z czujką PIR 12/24V, ale nic sensownego nie znalazłem. Tak by było najprościej.
    CameR napisał:
    głośne syreny uruchamiane przez kierowcę przyciskiem "panic"

    To jest w standardzie, z wielkim guzikiem na środku kierownicy :-) Problem w tym żeby się obudzić w porę. Czujnik gazu jest rozwiązaniem godnym uwagi, ale gaz już jest w kabinie. A chodzi o to żeby go nie było. No bo co zrobię, pójdę się bić czy odjadę w pół śnięty?

    @ociz Fajne malutkie, ale trudne do skalibrowania. Tak mi się wydaje.
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    marko1006 napisał:
    Na postoju jest całkiem grzeczny, nie telepie się

    Jak dojedziesz telepiącym się autem 1500km do Francji, to wszystkie krańcówki , które nie są mocno przykręcone odpadną lub rozregulują się i będą fałszywe alarmy. Ciężarowe - Prosty alarm zabezpieczający kabinę ciężarówki. Proszę o podpowiedź
    Czujnik ruchu PIR 12V 36W
    Ciężarowe - Prosty alarm zabezpieczający kabinę ciężarówki. Proszę o podpowiedź
    Lampa robocza szperacz LED 27W
  • Poziom 9  
    @CameR Lampa i czujka to jest jakaś alternatytai chyba zastosuję jakieś płaskie ledy do jazdy dziennej. Na razie zie znalazłem czujki na 24V.

    marko1006 napisał:
    W ciężarówkach jest zamontowany główny wyłącznik prądu zamontowany na zewnątrz, przez który złodziej bez kłopotu dezaktywuje alarm.
    Jak to zrobić aby syrenka włączała się po zaniku napięcia?

    To jest dla mnie ważne, może ktoś wie jak rozwiązać problem

    Niestety już muszę ruszać, odezwę się za tydzień.
    Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi :-)
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Syrenka, którą wskazałeś w pierwszym poście posiada tzw. własne zasilanie (akumulatorek).
    W chwili odcięcia zasilania z zewnątrz , syrenka sama zaczyna wyć.
    Nic nie trzeba kombinować aby "rozwiązać problem".
  • Poziom 9  
    @CameR Dzięki za pomoc, lada moment będę coś działał. Pochwalę się efektami jak będzie gotowe.
    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Pochwal się tylko efektami działania. Szczegóły co gdzie i jak zamontowałeś zostaw tylko dla siebie.
  • Poziom 40  
    Z tego co mi się kojarzy centralny wyłącznik ma bocznik do zasilania tacho.
    Podpowedz szefostwu system monitoringu ciężarówek z gps jak coś się będzie działo zawsze ktoś może zaalarmować zdalnie. Dla firmy to tez ułatwienie bo nie trzeba dzwonić gdzie jest kierowca.
    Kumpel sobie bardzo chwali bo już same korzyści operacyjne zwracają system z nawiązką, a jak by tak odpukać kiedyś coś tego to już w ogóle.
    Minusem dla kierowcy są wykresy zużycia paliwa...