Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciężarowe - Prosty alarm zabezpieczający kabinę ciężarówki. Proszę o podpowiedź

marko1006 24 Jul 2016 16:53 5907 15
Automation24
    marko1006
    Level 10  
    Witam
    Jestem kierowcą ciężarówki i sporo jeżdrzę po Francji, a tam ostatnio nasilają się napady na kierowców poprzez wstrzyknięcie gazu obezwładniającego przez uszczelkę schowka lub drzwi.
    Wymyśliłem sobie dwa niezależna zabezpieczenia:

1. Dźwiękowy uruchmiany krańcówkami
    2. Oświetlenie okolic kabiny czujkami ruchu

ad1.
    Zamontuję około dziesięciu włączników krańcowych w narożnikach dżwi, schowków i maski. Krańcówki po minimalnym odchyleniu drzwi będą uruchamiały syrenkę poprzez przekaźnik z timerem. Uzbrajanie przez prosty włącznik wewnątrz kabiny.

syrenka
    http://alarmy.abc24.pl/default.asp?kat=99454&pro=844301
    krańcówka
    https://botland.com.pl/czujniki-krancowe/921-wylacznik-czujnik-krancowy-z-dzwignia-prosta-wk315.html
    przekaźnik
    http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p147,przekaznik-czasowy-wydluzajacy-3srm150-24

Myślę że powinno zadziałać, ale jest jeden problem.
    W ciężarówkach jest zamontowany główny wyłącznik prądu zamontowany na zewnątrz, przez który złodziej bez kłopotu dezaktywuje alarm.
    Jak to zrobić aby syrenka włączała się po zaniku napięcia?
    Czy te krańcówki będą po wciśnięciu dźwigni zamykały obieg czy rozłączały?

ad2
    Do jakiejś estetycznej, hermetycznej obudowy zamontuję mikrofalowy czujnik ruchu
    http://www.orno.pl//3,czujniki-ruchu/300,czujniki-mikrofalowe/t2918,1,pl,mikrofalowy-czujnik-ruchu-24v-ip20
    i podłączę do niego ze dwie żarówki ledowe. całość zamontuję na bocznej ścianie dachu, na wysokości około 3 metrów
    I tu właśnie nie mam koncepcji co do obudowy i ledów.