Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo T530 - Na Win 10 przerywa połączenie internetowe Wifi

Van GORRE 24 Lip 2016 22:36 1014 9
  • #1 24 Lip 2016 22:36
    Van GORRE
    Poziom 13  

    Witam
    Panowie problem dziwny. W domu jest kilka komputerów, tabletów i telefonów. Po zaktualizowaniu do Windows 10 dwóch komputerów Lenovo (T530 oraz L530) pojawił się duży problem z płynnym działaniem Internetu za pośrednictwem WiFi. Mianowicie, łączy się z siecią bezprzewodową, można włączyć film na youtube ale potrafi go rwać i doładowywać, gdy otworzę jeszcze jedną kartę aby coś przejrzeć to potrafić wyrzucić brak połączenia z internetem na nowej karcie (na starej z youtube film idzie dalej), połączenie Wifi jest utrzymane. O ile ciekawe obok stoi komputer T61 z Win 7 czy tablet na Androidzie i tam działa sobie wszystko w porządku.
    Problem dotyczy tylko komputerów z Windows 10 tj. T530 (bardzo często, kilkanaście razy dziennie i urywanie trwa po kilkanaście minut) i L530 (rzadko tj. raz na 3-4 dni i tylko na kilka minut - poprawiło się ogólnie po zmianie routera na nowszy TP-Link).
    Aby jakoś pracować muszę wyłączyć komputer i ruter a następnie włączyć, czasami to pomaga na dłuższy czas.
    Opis sprzętu:
    Ruter
    Linksys Wag200g działał od od 9 lat i na nim Internet potrafił spaść z 3,5 do 2,0 Mbps dlatego kupiłem Linksys TD-W8960N i na nim jest pełna moc czli 3,5Mbps
    Jednak na obu ruterach problem jest ten sam.
    Neostrada 3,5Mbps (linia na więcej nie pozwala, włączone jest 10Mbps)
    Wifi ustawione na b/g lub b/g/n

    Sprzęt:
    Lenovo T530 karta Intel 6205N / Windows 10 (dawniej win 7) - zmiana procesora z i5 na i7, aktualizacja BIOS
    Lenovo L530 karta Ralink / Windows 10 (dawniej win 7) - zmiana procesora z Celeron na i5, dołożony ram 4GB, aktualizacja BIOS
    Lenovo T61 karta 3945 / Windows 7
    Stacjonarny All In One Acer podłączony za pomocą RJ45

    Pomijam telefony i tablety, działa na nich poprawnie.

    Co już robiłem i kombinowałem.
    Problem pojawia się w komputerach Lenovo T530 i L530
    Mam dwa rutery do neostrady i zamieniałem je między sobą by sprawdzić czy coś się poprawi - nie poprawiło się nic na T530, natomiast L530 działa znacznie lepiej (problem pojawia się raz na 3-4 dni i tylko na kilka minut). Aktualizowałem firmaware do najnowszego w ruterach
    Zaktualizowałem sterowniki w problematycznych komputerach, następnie wgrałem najstarsze jakie znalazłem - nie pomogło.
    Zmieniałem pasma nadawania w kartach wifi i ruterach np. na 11. Zmieniałem na stałe standard na G lub N - nic z tego
    Odpaliłem Linuxa Ubuntu 16.04 na T530 - działa elegancko sieć bezprzewodowa - brak problemów.
    Podłączyłem kartę Wifi na USB do T530 - problemy pozostają

    Dodaję fotkę z pingowania routera podczas odtwarzania filmu na youtube na laptopie T530

    Skończyły mi się pomysły, System Win 10 jest dobry i chciałbym przy nim zostać. Ma jakiś babol i nie wiem co z tym zrobić. Jak do tej pory spotkałem się z dwoma identycznymi problememami w mieście i też nie został rozwiązane (powrót do Win 7 lub 8.1).
    Lenovo T530 - Na Win 10 przerywa połączenie internetowe Wifi

    0 9
  • #3 25 Lip 2016 20:26
    Van GORRE
    Poziom 13  

    dt1 napisał:
    Witaj. Spróbuj na T530 (z kartą N6205) zaktualizować sterownik WLAN, jeśli tego jeszcze nie robiłeś.

    https://downloadmirror.intel.com/25513/eng/Wireless_18.21.0_De164.exe (dla Win10 64bit).
    https://downloadmirror.intel.com/25513/eng/Wireless_18.21.0_De132.exe (dla Win10 32bit).


    To była pierwsza rzecz którą zrobiłem, podmiana sterowników na najnowsze i najstarsze.

    Dzisiaj zabrałem laptopa do pracy, włączyłem youtube, strony i pobieranie gry na steam. Przez 8 goodzin pracy bez najmniejszego problemu. Wróciłem do domu, posurfowałem kilka minut na necie i problem zaczął narastać. Reset rutera i jakoś można korzystać przez kilkanaście minut.
    No i teraz pytanie za milion. Skoro w pracy działa to dlaczego w domu nie? Gryzie się karta Wifi z ruterami (na obu to samo)?
    Kompletnie nie umiem już wykluczyć problemu z tego zgiełku. Wygląda ,że problem jest podwójny.

    0
  • #4 26 Lip 2016 00:00
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Może i karta rzeczywiście nie dogaduje się z routerem. Próbowałeś firmware routera zaktualizować do najnowszego dostępnego?

    0
  • #5 26 Lip 2016 01:01
    Van GORRE
    Poziom 13  

    dt1 napisał:
    Może i karta rzeczywiście nie dogaduje się z routerem. Próbowałeś firmware routera zaktualizować do najnowszego dostępnego?

    W obu ruterach aktualizowałem.

    0
  • #6 26 Lip 2016 02:34
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    W Win10 musieli coś na prawdę z siecią popsuć. U znajomego na Dellu miałem podobny problem z kartą Intela, jednak nie udało mi się go rozwiązać. Znalazłem jeszcze parę możliwych fixów, możesz je wypróbować, raczej nie zaszkodzą, ewentualnie nie poprawią za wiele - niektórym pomogły.

    We właściwościach zaawansowanych karty sieciowej:

    - 802.11n channel Width for 2.4Ghz ustaw zamiast AUTO -> 20MHz
    - Prefered Band ustaw zamiast AUTO -> 2.4GHz
    - Roaming Agressiveness zamiast 3 Medium -> 1 Low
    - Wireless mode zamiast 802.11a/b/g -> 802.11b/g

    Jest też fix (dla kart Intela, nie wiem czy dla innych też) wymuszający wyłączenie skanowania sieci po połączeniu z accesspointem, można wypróbować. Niestety niezbyt automatyczny, ale dość łatwy do zastosowania. W edytorze rejestrów otwieramy gałąź:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
    w tej lokalizacji będą klucze 0000, 0001, 0002, .... - każdy z nich odpowiada innemu urządzeniu sieciowemu. Wyszukaj klucza, który pod wartością DriverDesc będzie miał nazwę Twojej karty WiFi Intela. Zobacz, czy jest tam pole o nazwie ScanWhenAssociated - jeśli tak, ustaw jego wartość na liczbę 0. Jeśli nie ma, to utwórz nowy klucz typu DWORD, nazwij go ScanWhenAssociated i ustaw mu wartość 0. Uruchom ponownie komputer aby wprowadzić zmianę w życie.

    Obrazkowo przedstawione na przykład tu: http://jakthebomb.tumblr.com/post/90717903679/intel-wireless-ping-spikes-and-lag-fixed

    0
  • #7 31 Lip 2016 12:45
    Van GORRE
    Poziom 13  

    dt1 napisał:

    - 802.11n channel Width for 2.4Ghz ustaw zamiast AUTO -> 20MHz
    - Prefered Band ustaw zamiast AUTO -> 2.4GHz
    - Roaming Agressiveness zamiast 3 Medium -> 1 Low
    - Wireless mode zamiast 802.11a/b/g -> 802.11b/g

    Zrobione ale nie pomogło
    dt1 napisał:

    Jest też fix (dla kart Intela, nie wiem czy dla innych też) wymuszający wyłączenie skanowania sieci po połączeniu z accesspointem, można wypróbować. Niestety niezbyt automatyczny, ale dość łatwy do zastosowania. W edytorze rejestrów otwieramy gałąź:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
    w tej lokalizacji będą klucze 0000, 0001, 0002, .... - każdy z nich odpowiada innemu urządzeniu sieciowemu. Wyszukaj klucza, który pod wartością DriverDesc będzie miał nazwę Twojej karty WiFi Intela. Zobacz, czy jest tam pole o nazwie ScanWhenAssociated - jeśli tak, ustaw jego wartość na liczbę 0. Jeśli nie ma, to utwórz nowy klucz typu DWORD, nazwij go ScanWhenAssociated i ustaw mu wartość 0. Uruchom ponownie komputer aby wprowadzić zmianę w życie.

    Tu pojawia się problem. Tych kluczy "4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318" jest ogromna ilość ale w żadnym z nich nie mam "folderów" oznaczonych 0000,0001 itd. Przekopałem rejestr i po prostu ich nie ma. Przeinstalowywałem sterownik od karty WiFi jeszcze raz ale nie pomogło. Może zamieścić kawałek rejestru aby rzucić okiem czy czegoś nie przeoczyłem?

    Swoją drogą przedwczoraj zadzwoniłem na pomoc MS i dowiedziałem się ,że będzie wypuszczona duża aktualizacja i zostaną dodane nowe obrazy systemów (iso). Być może czysta instalacja W10 w nowej wersji coś rozwiąże. Jednak na to przyjdzie poczekać około miesiąca ... więc na razie będę próbować rozwiązać problem.

    0
  • #8 31 Lip 2016 13:32
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0000]

    To jest dokładna ścieżka wyciągnięta z Twojego pliku. Klucz 0000 odpowiada karcie WiFi Intela. Jako że już wiem, że karta siedzi pod 0000 zrobiłem dla Ciebie plik reg, który możesz importować, powinien on zrobić odpowiedni wpis w odpowiednim miejscu.

    1
  • #9 05 Sie 2016 01:13
    Van GORRE
    Poziom 13  

    Dziękuję, nie wiem jak to przeoczyłem. Zaimportowałem, sprawdzę w przeciągu jutrzejszego dnia czy pomogło. Jeżeli nie to chyba czeka mnie format.

    Edycja------------------------------------------
    Po zastosowaniu zmian jest o wiele lepiej! Zrywanie łącza czy przerywanie z ruterem nie występuje. Pojawia się duży ping podczas uruchamiania długich filmów na youtube ale z innych stron zazwyczaj można korzystać. Nie jest idealnie ale na obecną chwilę działa w taki sposób ,że można korzystać z Internetu bez zgrzytania zębami :)
    Bardzo dziękuję za pomoc! Problem praktycznie rozwiązany.

    0
  • #10 24 Paź 2016 15:10
    Van GORRE
    Poziom 13  

    Witam
    Odkopuję temat.
    Wczoraj zainstalowałem windows 10 pro x64 jako świeżą instalację z DVD.
    Problem powrócił, natomiast zastosowałem się do ustawień i zmian w kluczu rejestru. Problem w tym ,że połączenia nie zrywa ale pingi są wysokie (200-500)i nie ustają nawet po restarcie komputera i rutera jednorazowo.
    Trochę mnie ten problem przeraża gdyż prowadzę firmę na tym sprzęcie i potrzebuję aby internet był w pełni sprawny. Czy jeszcze można coś spróbować zrobić?
    ------------------Edycja
    Pomimo tego, że zrobiłem wszystkie aktualizacje automatyczne ping nadal wysoki. Zrobiłem wedle TEJporady. Wyłączyłem aktualizacje automatyczne w panelu; póki co działa w porządku. Ping jest w granicach 40-60, czyli w porządku.

    0