Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1.2 - Luz na łożysku alternatora.

Luckey13 25 Lip 2016 20:07 921 10
  • #1 25 Lip 2016 20:07
    Luckey13
    Poziom 15  

    Witam, mam następujący p
    roblem, p niesprawnego Fiata punto, poszły szczotki alternatora.
    Jak zabierałem się do wymuany, zauważyłem duży luz poziomy, kupiłem łożyska od razu, niestety, okazało się, że luz jest na samym wałku, tzn między wewnętrznym pierścieniem, a wałkiem - chodzi mi o łożysko od strony komutatora, do drugiego się jeszcze nie dostałem, bo mam problem z odkręceniem koła pasowego.
    Luz między wałkiem a łożyskiem na oko ok 1mm, łożysko dosłownie lata na wałku na boki, wałek jednak nie wygląda na wytarty, łożysko jest na 100% odpowiednie.



    Alternator Magneti Marelli, brak podanego modelu.

    0 10
  • #2 25 Lip 2016 21:12
    manta
    Poziom 39  

    Brak podanego modelu=brak konkretnego rozmiaru łożyska.

    0
  • #3 25 Lip 2016 21:15
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Tam ma byc łożysko 6003 ale w minusie na srednicy wew. SKF. Specjalne pod te alternatory.

    0
  • #4 25 Lip 2016 22:14
    Luckey13
    Poziom 15  

    Łożysko kupiłem w sklepie motoryzacyjnym, wg katalogu to powinno być to, z tego co kojarzę to właśnie skf, 6003.
    Co to znaczy w minusie, czy jest jakieś dodatkowe oznaczenie?

    Dodam, że oryginalne łożysko też miało taki luz, nie wiem, czy było już wymieniane.

    0
  • #5 25 Lip 2016 22:21
    manta
    Poziom 39  

    Takiego luzu nie może być, więc możesz mieć uszkodzony wirnik.

    0
  • #6 26 Lip 2016 07:29
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jesli wąsy stojana miales lutowane to znak że ktoś mogł wczesniej go rozbierać i nie będąc w temacie założyć zwykłe 6003 i wirnik na złom

    0
  • #7 26 Lip 2016 12:17
    Luckey13
    Poziom 15  

    Wąsy były lutowane, trudno mi powiedzieć, czy oryginalnie, czy wtórnie, luty wyglądały fachowo.
    Chyba, że oryginalnie one w ogóle nie są lutowane?

    P.s. Wcześniej było łożysko 6003RS marki Accor

    0
  • #8 26 Lip 2016 12:57
    andrzej20001
    Poziom 42  

    https://as-pl.com/p/ABE9039(SKF)
    takie powinno być jest "ciasne na minus wewnątrz"
    Fabrycznie są zgrzewane wąsy do mostka. Podstawowy błąd naprawiaczy montaż tego łożyska "na oko".

    0
  • #9 26 Lip 2016 18:20
    Luckey13
    Poziom 15  

    Takie kupiłem.
    Alternator jakoś poskładałem, ale nie ładował, więc kupiłem używkę Magneti marelli, który też nie ładuje :(

    Podobno alternator sprawny, z demontażu sprawnego auta.
    Na przewodzie idącym do akumulatora jest napięcie 12V, na drugim przewodzie (wzbudzenie) też jest 12V, po włączeniu zapłonu.
    Jak mogę sprawdzić, czy to na pewno alternator?

    0
  • #10 26 Lip 2016 18:32
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jesli żarówką sprawdziłeś i masz napięcie na przewodzie prądowym grubym i na cieńkim też bez odpalania to alternator jest uszkodzony.Jest kontrolka?

    0
  • #11 26 Lip 2016 21:09
    Luckey13
    Poziom 15  

    Sprawdziłem tylko miernikiem, bez obciążenia. Kontrolka ładowania świeci.

    Dodano po 2 [godziny] 11 [minuty]:

    Jednak walnięty alternator, wymieniłem na inny, niestety zamiennik(Unipoint 4215), ale działa, dziękuję za pomoc.

    0