Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana pompy wtryskowej w Dukato Max 2,5 tdi 1995r

25 Lip 2016 20:31 516 10
  • Poziom 8  
    Witam ! Z konieczności wymieniam pompę wtryskową w Dukato j/w i mam pewien problem. Poprzednia miała urwany regulator dawki rozruchowej i brakowało wężyka do podciśnieniowego regulatora umieszczonego na górze pompy. W instrukcji (po Niemiecku) nie znalazłem miejsca ich podłączenia a skoro są , to muszą być potrzebne :( Może ktoś wie , gdzie je podłączyć ?
  • Poziom 8  
    Już szukałem w nim jakiegoś wejścia , po za tym w kolektorze silnika doładowanego jest nadciśnienie , nie podciśnienie :(
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Do regulatora na górze pompy potrzebne jest ciśnienie , bez niego silnik dymi .
  • Poziom 39  
    A co potrzebne jest do wzbogacenia dawki? Próżnia?
    Masz silnik do którego fabryka dołożyła turbo, potrzeba było więcej paliwa, więc na pompie zamontowano regulator ciśnieniowy, który zwiększa dawkę pod wpływem wzrostu ciśnienia w dolocie.
  • Poziom 8  
    OK :) To jedno już wiem , dzięki. Pozostał temat podłączenia regulatora dawki rozruchowej. W poprzedniej pompie część elektryczna była usunięta , nie mam do niej żadnego połączenia. Czy napięcie ma być podane z rozrusznika na czas gdy kręci czy stałe ze stacyjki ? Gdzieś czytałem że regulator ma w sobie drut oporowy który się nagrzewa i ogranicza dawkę paliwa w czasie pracy silnika ???
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Możliwe że masz regulator tego typu, plus podawany w czasie pracy silnika. Teraz mniej miła wiadomość, w większości są uszkodzone :cry:
  • Poziom 8  
    Po tylu latach pracy możesz mieć rację , sprawdzę to. Mój silnik składał jakiś nawiedzony dureń , pracował nieźle , ale brakowało np. uszczelek pod pompą wtryskową i vacum pompą :( Nie wiem na jakie niespodzianki jeszcze trafię , jutro dam znać czy chodzi. Serdeczne dzięki :)
  • Poziom 8  
    No niestety , regulator zapieczony na amen :( Silnik po wymianie zaskoczył bez większych oporów , trochę nie trafiłem z kątem wyprzedzenia , muszę jutro skorygować. Z tego co pamiętam kopcąc na czarno na średnich i wysokich obrotach kąt jest za mały , czyli za późny wtrysk ???
  • Poziom 30  
    Tego się nie reguluje patrząc na dymienie na średnich czy wysokich obrotach , czujnik i obsadka w pompę i ustawiasz odpowiedni dla danego silnika skok tłoka rozdzielczego . Prawidłowo wyregulujesz pompę to będzie wiadomo że jest dobrze zrobione , jeżeli dalej będzie dymił to trzeba sprawdzać następne elementy układu , np ciśnienie doładowania , stan wtrysków .
  • Poziom 8  
    Trochę się nie rozumiemy. Nie mówię o dawce , która w silniku bez przepustnicy powietrza nie ma większego znaczenia , jeśli poprzedni silnik na niej pracował , to ten też musi. Pisałem o kącie wyprzedzenia wtrysku który jest regulowany położeniem pompy w granicach około 10 stopni na otworach owalnych. Nie dysponując odpowiednim sprzętem muszę z problemami radzić sobie objawowo. Kolor spalin , intensywność i odgłos silnika bardzo dużo mówi o jego ustawieniach. Zwiększenie kąta wyprzedzenia o około 5 stopni rozwiązało problem , silnik chodzi równiutko i po przejechaniu dzisiaj 60 km załadowanym autem mogę powiedzieć , że jest mocniejszy niż był na poprzedniej pompie.
    PS/ Ciśnienie doładowania waha się u mnie od 08 do 09 bara proporcjonalnie do obrotów silnika.